کد خبر: 602394
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰
هنوز هیچ درخواست رسمی از سوی انگلیس صورت نگرفته است و درخواست ایشان در رسانه‌ها کاملا گویا است و هر کسی که بخواهد به ایران سفر کند ما از این موضوع خوشحال خواهیم بود و چرا که ما خواستار این هستیم تا روابط ما با اتحادیه اروپا گسترش پیدا کند که این موضوع شامل انگلیس نیز می‌شود.
تسنیم: سخنگوی وزارت امور وزارت خارجه گفت: وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی نگرانی خود را از اخراج ایرانیان از امارات ابراز کرده و وزارت امور خارجه پیگیر این موضوع می‌باشد.

سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه در جلسه هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات وزیر خارجه سابق انگلیس و ابراز تمایل وی برای سفر به ایران اظهار داشت: هنوز هیچ درخواست رسمی از سوی انگلیس صورت نگرفته است و درخواست ایشان در رسانه‌ها کاملا گویا است و هر کسی که بخواهد به ایران سفر کند ما از این موضوع خوشحال خواهیم بود و چرا که ما خواستار این هستیم تا روابط ما با اتحادیه اروپا گسترش پیدا کند که این موضوع شامل انگلیس نیز می‌شود.
 
وی تصریح کرد: قطع روابط با لندن از سوی دولت انگلیس صورت گرفته بود و ما از ابتدا اقدام به این کار نکردیم و اگر اقدامی برای رفع مشکلات صورت بگیرد ما آمادگی لازم برای آنرا داریم.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد سفر احمدی نژاد به عراق افزود: بیش از یکسال است که آقای احمدی‌نژاد قصد دارد به عراق سفر کند و با طالبانی نیز دیدار کند اما به دلیل بیماری آقای طالبانی این موضوع به تاخیر افتاده و ایده‌ای که در حال حاضر مطرح است این است که پیش از پایان دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد این سفر انجام شود و برنامه‌ریزی برای آخر هفته صورت گرفته است و امیدواریم این سفر بتواند به بهبود روابط دوستانه ایران و عراق موثر باشد.
 
عراقچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت آمریکا و انگلیس از آغاز ریاست جمهوری روحانی اعلام مذاکره با ایران کرده‌اند، افزود: ایران همواره آماده مذاکره با همه کشورها است به جز استثنائاتی که همه از آن مطلع هستندو بسیاری از کشورهای اروپایی و غیر اروپایی نیز اعلام آمادگی برای مذاکره با ایران داشته‌اند.
 
وی ادامه داد: ما در مورد رابطه با آمریکا مواضع‌مان روشن است و منتظر اقدامات عملی و تغییر رویکردهای جدید از سوی آنها هستیم و آنچه که برای ما مهم است تغییر نگاه به تعاملات خواهد بود و اینکه رفتار آمریکا در صحنه عمل چگونه است.
 
سخنگوی امور وزارت خارجه در مورد رایزنی‌های اخیر ایران با مصر افزود: اخیراً وزیر امور خارجه کشورمان رایزنی‌های را با سرپرست وزارت خارجه مصر داشته و همچنین ایشان گفت وگویی با البرادعی و بازیگران منطقه‌ای در این خصوص داشته است .
 
وی ادامه داد: وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با ترکیه در خصوص مسائل مصر و منطقه‌ای گفت‌وگوهایی داشته است. چرا که ما با ترکیه بر سر مسائل منطقه‌ای که شامل مصر هم می‌شود اختلافاتی داریم اما رایزنی‌ خودمان را در مورد مسائل داخلی مصر با همه کشورها و مقامات ادامه خواهیم داد و امیدواریم موضوع مصر به سرانجام برسد و خواسته‌های مشروع مردم محقق شود.
 
عراقچی در خصوص تحولات اخیری که در شورای امنیت اتفاق افتاد اظهار داشت: برخی از اعضای شورای امنیت تلاش کرده‌اند که تا توان دفاعی ایران را زیر سوال ببرند اما با دخالت برخی از اعضا مواجه شد و ما همواره این تحرکات را از سوی شورای امنیت در شرایط فعلی سازنده نمی‌دانیم و اگر قصد آنها فشار وارد کردن به موضوع هسته‌ای ایران است این اقدام کارساز نخواهد بود چرا که هر کشوری برای دفاع از خود مجاز به تامین نیازهای خود می‌باشد.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در مورد اظهارات اخیر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران افزود: این که ایشان از انتخابات ریاست جمهوری ایران عصبی باشد کاملا قابل درک است و اینکه حضور عظیم مردم ایران و حمایت‌های جامعه بین المللی نیز قابل درک است و شنیدن اظهارات توهین آمیز از نتانیاهو بعید نیست چرا که رژیمی که در سراسر عمرش جنایت‌های مختلفی انجام داده است شنیدن این گونه اظهارات از آنها چیز عجیبی نیست.
 
عراقچی ادامه داد: اینکه ایشان به کشورهای دیگر توصیه می‌کند تا با ایران رابطه‌ای نداشته باشند نشان دهنده دخالت این رژیم در رابطه ایران با سایر کشورها است و تلاش این رژیم جعلی برای تخریب روابط ایران با کشورهای دیگر قابل قبول نیست و ما بنا نداریم که کلمات توهین آمیز ایشان را جواب بدهیم.
 
وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد پیگیری ایرانیان اخراج شده از امارات افزود: وزیر امور خارجه کشورمان تماس تلفنی با همتای اماراتی خود در خصوص مسائل منطقه‌ای و از جمله اخراج ایرانیان داشته‌اند و به طور جدی نگرانی‌های خود را در این زمینه اعلام کرده‌اند و پاسخی که وزیر خارجه امارات در این خصوص داد این بود که تمام اقدامات لازم را در این خصوص انجام خواهد داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار