کد خبر: 522068
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۵ صبح روز ۱۴ اسفندماه سال قبل مرد جواني وحشتزده در حالي كه صورت و لباس‌هايش خوني بود به كلانتري ۱۵۱ يافت آباد رفت و از مرد زورگيري شكايت كرد. وي گفت: من با ماشين پرايدم در آژانس مسافر‌بري در اسلامشهر كار مي‌كنم. ساعت ۴و ۳۰ دقيقه بامداد مرد جواني حدوداً ۳۶ ساله به تاكسي تلفني مراجعه كرد و خواست تا آژانس او را به مقصد كمرگ غرب در تهرانسر برساند. از آنجايي كه نوبت من بود، او را سوار پرايدم كردم و به طرف تهران راهي شديم. در ميانه راه وي شروع به حرف زدن كرد تا اينكه به خيابان خليج فارس رسيديم. هوا تاريك بود و خيابان خلوت كه ناگهان مرد مسافر چاقويي از جيبش بيرون آورد و تهديد كرد تا پول و اموال با ارزشم را به او بدهم. مرد زورگير ناگهان با چاقو ضربه‌اي به چانه‌ام زد. در اين لحظه كنترل ماشين از دستم خارج شد و ماشين با ديوار مغازه‌اي برخورد كرد. به محض اينكه خودرو متوقف شد، در حالي كه خون از چانه‌ام فوران مي‌زد از ماشين پياده شدم و به سرعت فرار كردم تا جانم را نجات دهم. وي در ادامه گفت: داخل ماشين موبايل، مدارك شناسايي و يكصد هزار تومان پول نقد داشتم.
با طرح اين شكايت، پرونده به دستور قاضي نصرتي بازپرس شعبه هفتم دادسراي جنايي براي شناسايي زورگير در اختيار تيمي از كارآگاهان مبارزه با سرقت قرار گرفت. صبح روز ۱۴ اسفند شاكي دوباره به اداره پليس رفت و گفت: ساعتي پيش با موبايلم كه دست سارق است تماس گرفتم و از او خواستم تا ماشينم را به من تحويل دهد اما متهم گفت كه ماشينم را در بيابان‌هاي اطراف بزرگراه آزادگان رها كرده است و براي تحويل مدارك بايد ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به او بدهم.
با به دست آمدن اين سرنخ، مأموران پليس همراه شاكي به نشاني كه سارق زورگير در اختيار شاكي گذاشته بود رفتند و متوجه شدند مأموران آتش‌نشاني سواري پرايدي را كه همان محل بر اثر آتش سوزي كاملاً سوخته بود، به پاركينگ منتقل كرده‌اند. بررسي‌ها نشان داد پرايد سوخته متعلق به شاكي است.
سرانجام پليس با رد يابي تماس‌هاي تلفني مرد سارق، وي را شناسايي و دستگير كردند. مرد ۳۲ ساله گفت: من راننده تريلي ترانزيت هستم و از مدتي قبل به خاطر مشكل گمرك بار كاميونم متوقف شده است و در تهران ماندگار شده‌ام. به خاطر همين دست به سرقت زدم. 

گفت‌وگو با متهم
چرا گريه مي‌كني ؟
دلم براي دخترم و همسرم تنگ شده است.
چند سال راننده تريلي هستي ؟
۱۰ سال است كه در خط خارج از كشور كار مي‌كنم.
تريلي مال خودت است ؟
نه مال برادرم است و من راننده هستم و ماهي ۳ميليون تومان حقوق مي‌گيرم.
پس چه شد كه زورگيري كردي؟
اشتباه كردم قرص خورده بودم نفهميدم.
بيشتر توضيح بده؟
يك ماه است كه ماشينم در گمرك غرب براي پلمب خوابيده است. شب قبل از حادثه به خانه يكي از دوستانم در اسلامشهر رفتم. صبح وقتي با آژانس برگشتم، دو عدد قرص اعصاب خوردم و متوجه نبودم چه كار مي‌كنم.
سابقه هم داري؟
بله، سال ۸۲ به جرم سرقت و خيانت در امانت به زندان رفتم.
اما در تحقيقات مشخص شده است كه چند روز قبل هم سرقت كردي و با دادن ۷۰۰ هزار تومان به شاكي رضايت گرفتي ؟
سكوت مي‌كند.
چرا ماشين را آتش زدي؟
مي‌خواستم از باكش بنزين بكشم كه سيگارم روشن بود و ناگهان آتش گرفت.
پس چطور قبل از آتش سوزي وسايل داخل ماشين را سرقت كردي؟
من مدارك، موبايل، ضبط و پخش ماشين و ديگر وسايل‌ها ماشين را قبل از آتش گرفتن ماشين برداشتم.
به نظر مي‌رسد كه با برنامه قبلي دست به زورگيري زدي ؟
اشتباه كردم و درخواست بخشش دارم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار