کد خبر: 522067
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
به گزارش خبرنگار جوان، چهاردهم اسفند سال گذشته مأموران كلانتري ۱۴۱ شهرك راه‌آهن در جريان سرقت از يك كارگاه ساختماني در ميدان ساحل قرار گرفتند.
با حضور مأموران در اين كارگاه يكي از كارگران گفت: سارقان نيمه‌هاي شب با اسلحه جنگي كلاش، قمه، چاقو و گاز اشك آور به كانكس محل استراحت ما حمله‌ور شدند و با چاقو به جان ما افتادند. بعد از اينكه دست و پاي ما را بستند، هر چه پول داشتيم با تمام وسايل كارگاه با خود بردند.
سپس كارآگاهان اداره يكم پليس آگاهي با بررسي سوابق مجرمان سابقه‌دار دريافتند يكي از آنها به نام قادر كه داراي شش سابقه سرقت مسلحانه و زورگيري است، به تازگي به همراه تعداد ديگري از همدستان سابقش از زندان آزاد شده است.
بلافاصله كارآگاهان تصاوير قادر - ۳۲ ساله به همراه پسر عموهايش صابر و مهدي و بهرام و شهريار را كه دو برادر هستند، به كارگران ساختمان نشان دادند و آنها هم قادر را به عنوان عضو اصلي و سركرده گروه سارقان شناسايي كردند.
همزمان با آغاز تحقيقات، كارآگاهان با بررسي پرونده‌هاي مشابه در تهران و همچنين شهرهاي حاشيه‌اي دريافتند سرقت‌هاي مشابه ديگري هم به اين شيوه گزارش شده كه در آن سارقان پس از اينكه خود را مأمور معرفي مي‌كردند با تهديد اسلحه و چاقو محموله‌هاي داخل كارگاه مانند كابل‌هاي سيمي و. . . را سرقت مي‌كردند.
كارآگاهان چند شاكي ديگر را كه به همين شيوه از آنها سرقت شده بود، شناسايي كردند. يكي از نگهبان‌هاي يك شركت ساختماني به كارآگاهان گفت: نيمه‌هاي شب بود كه چند نفر به انبار شركت آمدند و خودشان را مأمور معرفي كردند. آنها گفتند يك نفر را تعقيب مي‌كرديم كه وارد اين كارگاه شده است. هر چه گفتم اشتباه مي‌كنيد قبول نكردند من هم از آنها كارت شناسايي خواستم كه ناگهان با من درگير شدند و با چوب و ميلگرد به من حمله كردند و پس از اينكه دست و پايم را بستند مرا داخل اتاقك نگهباني حبس و تمام اموال داخل انبار را سرقت كردند.
رسيدگي به اين پرونده ادامه داشت تا اينكه كارآگاهان اطلاع پيدا كردند قادر بعد از اينكه از زندان آزاد شده است در پوشش خريد و فروش ضايعات ساختماني در منطقه مرتضي گرد، اين مكان را به محلي براي نگهداري اموال مسروقه تبديل كرده است.
بدين ترتيب كارآگاهان موفق به شناسايي محل تخليه و بارگيري يكي از محموله‌هاي تجهيزات و وسايل ساختماني مسروقه توسط متهمان در منطقه پاسگاه نعمت آباد شدند و بلافاصله با توجه به مسلح بودن سارقان، اين محل را محاصره و در يك اقدام غافلگيرانه سارقان را دستگير كردند.
سرهنگ عباسعلي محمديان رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: با توجه به اعترافات متهمان و شناسايي آنها توسط شكات، تعدادي از محل‌هاي سرقت از جمله در خيابان آذربايجان، جمهوري، ستارخان، اتوبان نيايش، خيابان كميل، اتوبان بهشت زهرا، تهرانپارس، يافت‌آباد، پيروزي، كارگر، آرياشهر، اتوبان تهران ـ قم و اتوبان چمران مورد شناسايي قرار گرفته است .
سرهنگ محمديان با اشاره به صدور قرار بازداشت موقت براي هر پنج متهم پرونده گفت: در حال حاضر تحقيقات جهت شناسايي ديگر جرائم ارتكابي متهمان در دستور كار كارآگاهان قرار گرفته است و مالباختگاني كه در طول يك سال گذشته به اين شيوه از آنها سرقت شده است مي‌توانند براي شناسايي متهمان و پيگيري شكايات خود به اداره يكم مبارزه با سرقت‌هاي مسلحانه پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار