کد خبر: 521880
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
سرسنگي در نشست خبري تماشاخانه ايرانشهر اعلام كرد
به گزارش «جوان»، رئيس خانه هنرمندان ايران و تماشاخانه ايرانشهر روز گذشته در نشستي خبري اظهار كرد: ما براي سال ۹۲ حدود ۲۰۰ درخواست براي اجرا داريم اما به هر حال تماشاخانه ايرانشهر تنها دو سالن دارد و ما ناچار هستيم با همين امكانات كار خود را انجام دهيم.
مدير تماشاخانه ايرانشهر با بيان آماري از تماشاگران تماشاخانه ايرانشهر در سال ۹۱ تصريح كرد: در سال ۹۱، ۲۳۹ اجرا در سالن شماره يك و ۳۴۱ اجرا در تماشاخانه استاد سمندريان داشته ايم و در مجموع ۱۰۰ هزار نفر در سال گذشته از نمايش‌هاي ايرانشهر بازديد كردند.
سرسنگي در ادامه در خصوص كارگردان‌هايي كه در سال ۹۲ بر صحنه سالن‌هاي ايرانشهر اجرا خواهند داشت، عنوان كرد: محمد يعقوبي، آيدا كيخايي، دكتر علي رفيعي، ايوب آقاخاني، كوشك جلالي، رضا حداد‌، نيما دهقان‌، رحمان سيفي‌آزاد، كوروش نريماني، پارسا پيروز فر‌، هما روستا‌، و رضا گوران‌، كارگرداناني هستند كه نمايش‌‌هاي خود را طي اين مدت به اجرا در مي‌آورند.
وي با اعلام خبر راه‌اندازي مدرسه تئاتر از سوي تماشاخانه ايرانشهر خاطر نشان كرد: در سال جديد ما به همكاري آموزش و پرورش، مدرسه تئاتر ايرانشهر را تأسيس خواهيم كرد و در اين مدرسه دانش‌آموزان منقطع راهنمايي را تحت آموزش‌هاي نمايشي قرار مي‌دهيم براي ورود به عرصه تئاتر انتخاب كنيم و آنها را تحت حمايت خود قرار دهيم، در ضمن ورود به اين مدرسه و استفاده از امكانات آن رايگان خواهد بود.
او ادامه داد: همچنين ما در سال جاري مجله‌اي را كه به دو زبان خواهد بود و مربوط به اطلاعات تماشاخانه ايرانشهر است را منتشر خواهيم كرد.
سرسنگي همچنين درباره جريان توليد فيلم- تئاتر‌ها از سوي تماشاخانه ايرانشهر اظهار كرد: از سال ۹۱ نمايش‌هايي كه در تماشاخانه ايرانشهر به اجرا درآمدند، ضبط شدند و با تدوين حرفه‌اي و ملحقات خود به صورت يك فيلم‌تئاتر درآمدند ما تا پايان ارديبهشت ماه امسال ۲۰ فيلم‌تئاتر را آماده خواهيم داشت و تاكنون حدود ۱۰ فيلم تئاتر را آماده داريم كه علاوه بر تهران در شهرستان‌ها هم عرضه خواهد شد.
مدير تماشاخانه ايرانشهر همچنين درباره كمك نكردن وزارت ارشاد در سال ۹۱ به خانه هنرمندان و تماشاخانه ايرانشهر اظهار كرد: وزارت ارشاد يكي از وظايفش كمك به مراكز فرهنگي است، به خصوص مجموعه‌هايي مانند خانه هنرمندان كه نسبت به خيلي از مراكز دولتي و خصوصي ديگر كارآمدتر است اما وزارت ارشاد در سال ۹۱ هيچ كمكي به خانه هنرمندان و تماشاخانه ايرانشهر نكرده است كه البته اين مسئله براي ما ناراحت كننده بود كه اين كمك‌ها اتفاق نيفتاد در شرايطي كه به خيلي از مراكز ديگر از سوي وزارت ارشاد كمك شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار