کد خبر: 521341
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
از سخنگوي ماهاتير محمد تا كانديدا شدن براي ازدواج!
در نخستين ساعات روز گذشته، همانگونه كه پيش از اين هم اعلام شده بود اعضاي كنوني شوراي شهر يكي پس از ديگري وارد فرمانداري شدند تا تنور انتخابات شوراي شهر داغ شود. نخستين نفري كه به فرمانداري وارد شد، مهدي چمران، رئيس فعلي شوراي شهر بود كه به همراه مرتضي طلايي به محل ثبت‌نام آمد. دقايقي بعد، رسول خادم، حبيب كاشاني، معصومه آباد و حسن بيادي هم وارد فرمانداري شدند. عليرضا دبير، خسرو دانشجو و عباس شيباني هم پس از اين نفرات وارد فرمانداري شدند.

نكته جالب جايي بود كه هادي ساعي به رغم وعده‌هايي كه روز قبل داده، بود همراه اصولگرايان راهي شورا نشد و پس از اطمينان از خروج اعضاي اصولگرا راهي فرمانداري شد! حمزه شكيب، رئيس كميسيون عمران شوراي شهر هم گويا از حضور در انتخابات شوراي شهر منصرف شده و روز گذشته در فرمانداري حضور پيدا نكرد. از نكات جالب ديگر، ثبت‌نام اسدالله عسگر اولادي بود كه با ورود وي، مهدي چمران دقايقي با وي گپ و گفت كرد. 

مهدي چمران پس از ثبت‌نام در شوراي شهر در گفت‌وگو با خبرنگار «جوان» در پاسخ به اين سؤال كه آيا ثبت‌نام در انتخابات شورا به معناي حضور پيدا نكردن در انتخابات رياست جمهوري است، عنوان كرد: به هيچ عنوان اينگونه نيست و انتخابات شوراي شهر ارتباطي به حضور پيدا كردنم در رياست جمهوري ندارد. حبيب‌الله كاسه‌ساز، تهيه كننده فيلم اخراجي‌ها نيز پس از ثبت‌نام در گفت‌وگو با «جوان» گفت: ۳۲ سال در حوزه فرهنگ بوده‌ام و آمده‌ام كه كارهاي بزرگي در بحث فرهنگي تهران انجام دهم. پس از صحبت‌هاي كاسه ساز، عليرضا دبير بود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بهتر است سياسيون وارد شوراي شهر نشوند. هادي ساعي نيز در گفت‌وگو با «جوان» با حمايت از حضور ورزشكاران گفت: ورزشكاراني كه بدانند مي‌توانند مفيد باشند بهتر است به عرصه شورا بيايند. من دوست ندارم در ليست‌هاي سياسي . سعي مي‌كنم در دو، سه ليست قدرتمند حضور داشته باشم. مهدي نبي‌زاده، سفير سابق ايران در هند، محمد كشتي‌آراي، رئيس سازمان اتحاديه طلا و جواهر كشور و چند چهره شناس ديگر هم روز گذشته در انتخابات شوراي شهر ثبت‌نام كردند. معصومه ابتكار، محمدعلي نجفي و احمد مسجد جامعي از نفرات كنوني شوراي شهر نيز قرار است طي روزهاي آتي براي ثبت‌نام اقدام كنند. 

از حرف تا عمل!
اما در حاشيه حضور كانديداهاي شوراي شهر برخي از نقل قول‌ها از زبان كانديداها نيز جالب بود. يكي از اعضاي شوراي شهر از رايزني‌هايي براي حضور مصطفي زماني، بازيگر نقش حضرت يوسف(ع) در ليست آبادگران براي انتخابات شوراي شهر خبر داد. همچنين عضو ديگري حضور حميد سوريان، قهرمان المپيك در انتخابات شورا را قطعي خواند. از سوي ديگر برخي از نزديكان به دولت از حضور حسين شيخ الاسلامي، رحيم علي‌آبادي، حسين رضازاده و چند هنرمند و چهره علمي در ليست دولت خبر دادند. 

ثبت‌نام سخنگوي ماهاتير محمد! 
اما يكي از حاشيه‌هاي جالب فرمانداري تهران حضور مرد ۷۳ ساله‌اي بود كه مي‌گفت: دو بار دور دنيا را گشته است. او تأكيد داشت كه افراد ناشناخته بايد كشف شوند. پيرمرد ديگري هم كه مشغول ثبت‌نام بود مدعي بود كه در ۴۰ سال قبل يكي از مشاوران ماهاتير محمد در انتخابات مالزي بوده است: «من اعتقاد ويژه‌اي به جوانان دارم و مي‌خواهم با استفاده از جوانان شهر را جوان كنم. خود من ۴۰ سال پيش عرصه را براي حضور ماهاتير محمد باز كردم!» پيرمرد ديگري هم به خبرنگار «جوان» گفت: آمده‌ام تا با ثبت‌نام در انتخابات كمي شناخته شوم و شايد از اين طريق براي سومين بار ازدواج كنم! 

حضور پر رنگ دلال‌ها!
دلالان شركت‌هاي تبليغاتي براي همكاري با كانديداها جهت تهيه اقلام تبليغاتي - انتخاباتي مقابل در فرمانداري حضوري پر رنگ داشتند! اين افراد كه حضورشان به خوبي مشخص بود با قرار گرفتن در مقابل در ورودي به تمامي كانديداها بروشورهاي تبليغاتي مي‌دادند. 

۳۴۹ نفر ثبت‌نام كردند
روز گذشته ۳۴۹نفر در تهران ثبت‌نام كردند. اما تا آخرين دقايق روز گذشته حدود ۲۰۰ نفر كه مداركشان كامل بود به صورت قطعي ثبت‌نام خود را تكميل كردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار