کد خبر: 520194
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
چهره‌هاي ويژه شكست استقلال برابر الهلال در ليگ قهرمانان آسيا
 سعيد احمديان | كار صعود گره خورد، استقلال به الهلال باخت تا نتيجه بازي رفت تكرار نشود و آبي پوشان براي صعود چشم به دو هفته پاياني داشته باشند. يك شكست پر حاشيه و جنجالي كه شب تلخي را رقم زد؛ حاشيه‌هايي كه هم روي سكوها ثبت شد و هم داخل زمين تا همه چيز دست به دست هم بدهد و جشن صعود آبي پوشان را خراب كند. با اين شكست، استقلال اگر چه با هفت امتياز صدرنشين ماند اما حالا العين و الهلال شش امتيازي را بيخ گوش مي‌بيند و البته الريان كه چهار امتيازي شد و اميدهاي اين تيم قطري هم براي صعود زنده شده است. با توجه به اينكه با پايان بازي‌هاي هفته اول گروه D هر چهار تيم گروه شانس صعود دارند حساسيت دو هفته آخر دور برگشت، به اوج رسيده است. 

امير قلعه نويي
چهره عصباني سرمربي استقلال وقتي پايان بازي دوربين‌هاي تلويزيوني روي چهره او زوم كردند گوياي همه چيز بود. خشم امير قلعه نويي از شكست استقلال مقابل الهلال كه باعث شده بود تا آبي‌پوشان يك صعود بي‌دردسر را از دست بدهند و دوباره منتظر هفته‌هاي پاياني براي تكليف صعودشان باشند. برنامه‌هاي قلعه نويي سه شنبه جواب نداد تا او مغلوب زلاتكو سرمربي كروات الهلال شود كه با خواندن دست امير، نقاط قوت آبي‌ها را از كار انداخته بود تا در پايان سعودي‌ها با سه امتياز به رياض برگردند.
البته بازي ضعيف بازيكنان استقلال يك طرف، طرف ديگر تشويق فرهاد مجيدي بود كه باعث شد تا قلعه‌نويي كه شماره ۷ استقلال را به دليل آنچه ناآمادگي عنوان كرده بود از تركيب بيرون گذاشته بود خشمش بيشتر شود، طوري كه در كنفرانس مطبوعاتي پايان بازي، به شدت به شعار تماشاگران در تشويق شماره ۷ واكنش نشان داد و گفت «صدرحمت به هواداران پرسپوليس!» 

مجتبي جباري
ستاره‌اي كه سه شنبه شب كم فروغ بود، شماره ۸ در حالي در بازي برگشت با الهلال چهره همان بازيكن هميشگي را نداشت كه يك هفته قبل در رياض توانسته بود قفل بازي را براي استقلال باز كند و چهره كليدي آبي پوشان در پيروزي استقلال در بازي رفت باشد. اما يك هفته بعد در مسابقه برگشت خبري از جباري آماده نبود و او در جريان بازي محو شده بود و خبري از پاس‌هاي عمقي او كه مي‌توانست گره بازي را باز كند نبود. بازي ضعيف جباري باعث شد تا اين موضوع كه بازي استقلال بستگي به بازي خوب شماره ۸ دارد بيشتر از قبل مطرح شود. 

البته جباري بر خلاف اينكه در داخل زمين نتوانست انتظارات را بر آورده كند، در پايان بازي يكي از همان مصاحبه‌هاي جنجالي‌اش را انجام داد تا حاشيه‌هايش پررنگ‌تر شود. او در اين مصاحبه ابتدا در واكنش به تشويق مجيدي گفت: «تماشاگران با اين شعارها زحمات ما را خراب مي‌كنند. خيلي از بازيكنان استقلال زحمت مي‌كشند و به مراتب از مجيدي كه به تازگي به استقلال برگشته براي تيم زحمت كشيده‌اند. تماشاگران بايد بدانند كه استقلال متكي به يك بازيكن نيست.» 

جباري در ادامه حرف‌هاي عجيب تري هم زد و اين بار از شعار خليج فارس تماشاگران انتقاد كرد: « فوتبال بازي مي‌كنيم و بحث سياسي در آن وجود ندارد. نبايد بحث خليج‌فارس را مطرح كنند و اين كارها وظيفه افراد ديگري است. در عربستان از ما بهترين ميزباني صورت گرفت، نه تماشاگران، نه در هتل و نه در خيابان مشكلي برايمان به وجود نيامد و كارمان را به راحتي انجام داديم.» 

فرهاد مجيدي
هر چند فرهاد مجيدي سه شنبه شب از جايگاه ويژه بازي استقلال – الهلال را تماشا كرد اما خط خوردن او از ليست ۱۸ نفره و شكست استقلال، دست به دست هم داد تا او در دقايق پاياني بازي به شدت از سوي هواداران استقلال تشويق شود. گفته مي‌شود شدت گرفتن اختلاف دوباره مجيدي و قلعه نويي در بيرون ماندن او از تركيب استقلال بي‌تاثير نبوده است. اين شايعه با تشويق مجيدي توسط سكوها با شعارهايي مانند «امير يادت باشه، فرهاد بايد باشه» به ميان تماشاگران هم كشيده شد تا كاپيتان استقلال اگر چه بازي نكرد اما در بين چهره‌هاي خبر ساز اين بازي قرار بگيرد. 

جواد نكونام
نكو آن قدر مقابل الهلال ضعيف بازي كرد كه امير قلعه نويي ترديد نكرد و در بين دو نيمه او را تعويض كرد. از نقش نكونام در گل برتري الهلال هم نمي‌توان گذشت، توپ پس از دفع ناشيانه هافبك ملي پوش استقلال با برخورد به عمران زاده به نواف شاكر رسيد تا او هم دروازه استقلال را باز كند. البته تعويض نكو هم با حاشيه هايي همراه بود و او كه به نظر مي‌رسد دل خوشي از تصميم امير نداشت در نيمه دوم به جاي اينكه روي نيمكت بنشيند در رختكن ادامه بازي را تماشا مي‌كند و زودتر از سوت پايان ورزشگاه را ترك مي‌كند تا اعتراضش را به تعويض‌اش نشان دهد. البته او ديروز در مصاحبه‌اي قابل پيش بيني ناراحتي‌اش را از تعويض تكذيب كرد اما اين بخش ازحرف هايش در مصاحبه با فارس چيز ديگري را نشان مي‌دهد: « من بعد از بازي به اين خاطر رفتم كه سؤالي از من پرسيده نشود و من هم جوابي بدهم كه خداي نكرده جو تيم به هم بريزد و حاشيه درست شود.» 

تماشاگران استقلال
تماشاگران استقلال كه انتظار باخت تيمشان را مقابل الهلال نداشتند نقش پررنگي در حاشيه‌هاي بازي سه شنبه شب داشتند، موضوعي كه مي‌تواند استقلال را دچار مشكل كند و آنها به خاطر برخي حركات سكوها با محروميت روبه‌رو شوند. پرتاب دو ترقه مهيب، انداختن فشفشه جلوي نيمكت الهلال و همچنين پرتاب اشياي متفرقه به داخل زمين از جمله مسائلي بود كه مي‌تواند براي استقلال گران تمام شود. به اين موارد درگيري هواداران قلعه نويي و مجيدي را هم اضافه كنيد. حالا گفته مي‌شود پس از ارسال گزارش ناظر قطري محروميت يا جريمه نقدي در انتظار آبي هاست. 

دروازه‌بان الهلال
سلطان البشي دروازه‌بان الهلال با وقت‌كشي‌هايي كه انجام داد از چهره‌هاي جنجالي مسابقه بود. پس از اينكه الهلال در نيمه اول از استقلال جلو افتاد، طبيعي بود كه اين تيم عربي با توجه به سابقه‌اي كه از اين تيم‌ها وجود دارد، به وقت‌كشي و بازي ناجوانمردانه رو بياورد، مسئله‌اي كه در بازي با استقلال هم رخ داد و در اين بين دروازه بان الهلال نقش اول را داشت كه با كوچك‌ترين برخوردي به زمين مي‌افتاد و وقت‌هاي زيادي را تلف كرد و بازي از تب و تاب انداخت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار