کد خبر: 520185
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
با وجود ۲ ماه مانده به انتخابات شوراها رخ داده است
حدود دو ماه به چهارمين دوره انتخابات شوراي شهر و روستاها باقيمانده و از هم اكنون بيم آن مي‌رود كه بسياري از اعضاي شوراي شهرها در شرايط كنوني درگير مسائل انتخاباتي و تبليغاتي آن شوند و وظايف شوراها راكد شود و بر زمين بماند.
شنيده‌ها حاكي از آن است كه تعداد قابل توجهي از اعضاي شوراي شهرها به ويژه در كلانشهرها از هم اكنون رداي خدمت را از تن خارج كرده‌اند و درگير تبليغات انتخاباتي شده‌اند، اتفاقي نه چندان ناخوشايند كه بي‌ترديد شهروندان شهرها و كلانشهرهاي كشور تنها كساني هستند كه دود اين بي‌مسئوليتي‌ها را به جان خواهند خريد. 

بي تفاوتي به مشكلات شهر خلاف قانون است
در همين ارتباط، رمضان شجاعي، عضو كميسيون شوراهاي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با «جوان» با انتقاد از اعضاي شوراي شهرها و روستاهايي كه از هم اكنون مشغول تبليغات انتخاباتي شده‌اند، مي‌گويد: اينكه اعضاي فعلي شوراي شهر بخواهند از هم اكنون كار تبليغاتي انجام دهند و از وظيفه اصلي خود باز بمانند، خلاف قانون است و انتخابات پيشرو نبايد عاملي شود تا اعضاي شورا از وظيفه اصلي خود باز بمانند. در اين شرايط اعضاي شورا بايد سعي كنند كارهاي عقب‌مانده را به اتمام برسانند نه اينكه زودتر به پيشواز انتخابات بروند.
وي مي‌افزايد: اعضاي شوراي شهر براي خدمت به مردم انتخاب شده‌اند و آنچه بيشتر برجسته و حائز اهميت است تعهدي بوده كه اين اعضا به مردم در قبال حل مشكلات آنها دارند. اين مردم به اين اعضا اطمينان كرده و به آنها رأي داده‌اند و اعضا نيز بايد پايبند به قوانين باشند تا مبادا مردم در اين ميان متضرر شوند. نماينده مردم ساري در مجلس در پاسخ به اين سؤال كه تبعات اين بي‌تفاوتي‌ها در آخرين روزها چه مي‌تواند باشد، خاطرنشان مي‌كند: اعضاي شورا بايد تا آخرين دقايق حضورشان مشغول خدمتگزاري باشند اما متأسفانه در شرايط كنوني برخي از اعضا سخت مشغول كارهايي ديگر هستند. خسارات سنگين، بي‌اعتمادي عمومي، از بين رفتن نشاط اجتماعي و گره خوردن مشكلات مردم از تبعات بي‌اعتنايي و خودبيني برخي از اعضاي شورا شهر‌ها به خصوص كلانشهرهاست. شجاعي تصريح مي‌كند: عضو واقعي و دلسوز شورا بايد در عين آنكه خود را براي دور بعد آماده مي‌كند، به وظيفه اصلي خود كه حل مشكلات شهري است، عمل كرده و فراموش نكند كه وي با رأي مردم به صحن شوراي شهر راه يافته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار