کد خبر: 519947
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
طرح انتقال پايتخت اداري در كميسيون عمران تصويب شد
محسن جعفري
در اوايل بهمن ماه سال گذشته ماجراي انتقال پايتخت اداري پس از چندين سال بار ديگر به صورت جدي مطرح شد و پس از گذشت چند روز، امضاي ۱۵۲ نماينده مجلس اين طرح را بسيار جدي‌تر از گذشته مطرح كرد و حتي به اعتقاد استاندار تهران جانمايي وزارتخانه‌ها در شهر جديد پرند رباط‌كريم نيز صورت گرفت اما اين اتفاقات در حالي رخ داد كه تناقضات جدي ميان صحبت‌هاي مسئولان استانداري و معاونين رئيس‌جمهور درباره انتقال پايتخت اداري به پرند، علامت سؤال‌هاي زيادي را به‌وجود آورد.
اظهارات متفاوت مرتضي تمدن استاندار تهران و احمد بزرگيان، معاون نوسازي و تحول اداري معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهوري در شرايطي مطرح بود كه به نظر مي‌رسيد هنوز تصميم جدي در اين باره اتخاذ نشده و تصميم‌گيري در اين باره نيازمند بررسي‌هاي بيشتري است.
در چنين شرايطي كه استاندار، انتقال پايتخت را حتمي قلمداد مي‌كرد، معاون نوسازي و تحول اداري معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهوري معتقد بود كه نيازي به جابه‌جايي فيزيكي نيست!
با وجود اين، روز گذشته كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با تصويب طرح انتقال پايتخت اداري از تهران پرونده اين انتقال را بيش از گذشته بر سر زبان‌ها انداخت.
در همين ارتباط، مهرداد بائوج لاهوتي، عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي «جوان» از بررسي طرح انتقال پايتخت در كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي خبر مي‌دهد و مي‌گويد: طرح انتقال پايتخت از تهران در كميسيون عمران مورد بررسي قرار گرفت با اكثريت آرا كلياتش با موافقت روبه‌رو شد.
رئيس فراكسيون شهري مجلس شوراي اسلامي مي‌افزايد: قرار بود بررسي اين طرح يك‌شنبه گذشته برگزار شود اما با توجه به اهميت موضوع، تنها همين طرح در دستور كار كميسيون عمران در روز گذشته قرار گرفت و در نهايت نيز قرار شده تا كميته‌اي در اين خصوص تشكيل شود و مسائل مربوط به انتقال پايتخت را بررسي كند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه اعضاي اين كميته را چه كساني تشكيل مي‌دهند، خاطرنشان مي‌كند: طراحان اين طرح رئيس‌جمهور يا معاون اول وي را به عنوان رئيس، وزير كشور را به عنوان دبير، يك نماينده از شوراي امنيت ملي، دو نماينده از مجلس، سه نفر از صاحبنظران و خبرگان به انتخاب رهبر معظم انقلاب و يك نماينده از مجمع تشخيص مصلحت نظام را به عنوان نفرات اصلي كميته انتخاب كرده‌اند. لاهوتي تصريح مي‌كند: طرح انتقال پايتخت در جلسه علني ۱۷ بهمن ماه سال ۹۱ به امضاي تعداد زيادي از نمايندگان مجلس رسيد و اين طرح زماني مطرح شد كه آلودگي زيادي در تهران بود و مسئولان آن زمان به دنبال راه چاره‌اي بودند تا اين طرح را پيشنهاد كردند كه البته طرح جامع و كاملي نبود.
با اين حال، طي هفته آينده جزئيات طرح نيز در دستور كار قرار مي‌گيرد و پس از جمع بندي نهايي به صحن علني راه پيدا خواهد كرد. وي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه زمزمه‌هايي مبني بر انتقال ادارات و وزارتخانه‌ها به شهر پرند شنيده مي‌شود، آيا اين موارد درست است، مي‌گويد: وزارت مسكن، راه و شهرسازي عنوان كرده كه پرند به دليل نزديكي به مترو و هواپيمايي گزينه مناسبي است اما بايد اين مورد ارزيابي و سپس تصميم نهايي اتخاذ شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار