کد خبر: 517241
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا قرعه كشي‌شد
بايرن مونيخ به رغم شكست دو بر صفر مقابل آرسنال در خانه، با توجه به برتري ۳ بر يك در بازي رفت و گل زده در خانه حريف راهي يك چهارم شد. مالاگا شگفتي‌ساز اين فصل ليگ قهرمانان هم پورتو را دو بر صفر شكست داد تا در مجموع دو ديدار رفت و برگشت با نتيجه ۲ بر يك به يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا صعود كند.
پس از پايان اين مرحله از رقابت‌ها، با قرعه‌كشي يك چهارم نهايي، ديروز تيم‌هاي حاضر در اين مرحله حريفان خود را شناختند. بر اساس اين قرعه‌كشي، مالاگاي اسپانيا - دورتموند آلمان، رئال‌مادريد اسپانيا- گالاتاسراي تركيه، پاري‌سن‌ژرمن فرانسه- بارسلوناي اسپانيا و بايرن‌مونيخ آلمان- يوونتوس ايتاليا بازي‌هاي مرحله يك چهارم نهايي هستند. بازي‌هاي دور رفت اين رقابت‌ها ۱۳ و ۱۴ فروردين ۹۲ برگزار مي‌شود و ديدارهاي برگشت نيز در ۲۰ و ۲۱ فروردين ۹۲ برگزار خواهد شد. برندگان اين مسابقات به مرحله نيمه‌نهايي راه پيدا مي‌كنند و براي اولين بار در اين مرحله نيز قرعه‌كشي صورت خواهد گرفت. 

بايرن‌مونيخ - يوونتوس
اين بازي اوج رقابت‌هاي يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا است، قرعه سختي كه باعث مي‌شود يكي از اين دو تيم قدرتمند اروپا از ليگ قهرمانان خداحافظي كنند. يوب هاينكس سرمربي بايرن مونيخ پس از قرعه‌كشي درباره بازي با قهرمان ايتاليا مي‌گويد: « يوونتوس را بسيار عالي مي‌شناسم. آنها را در دو سال گذشته بسيار ديده‌ام. آنها سال قبل قهرمان ايتاليا شدند و احتمالاً امسال هم قهرمان مي‌شوند. آنها در حال حاضر بهترين تيم اروپا هستند و ورزشگاهي فوق‌العاده دارند. يوونتوس از نظر تاكتيكي بسيار توانمند است. هم در دفاع و هم در حمله. مطمئنم كه دو مسابقه عالي مي‌بينيم و اميدوارم كه بتوانيم غلبه كنيم. اما به نظرم بازي بسيار باز خواهد بود. آنها رقيبي بسيار قدرتمند هستند.» 

پاول ندود، مدير باشگاه يوونتوس هم درباره ديدار با باواريايي‌ها مي‌گويد: «بازي با بايرن يكي از دشوارترين قرعه‌هايي بود كه مي‌توانست براي ما رقم بخورد. اما ما با لذت فراواني به مصاف آنها خواهيم رفت. به نظرم بايرن از بسياري جهات شبيه به تيم آنتونيو كونته است. اين كار را براي ما حتي دشوارتر هم مي‌سازد. من البته افتخار مي‌كنم كه يووه در جمع هشت تيم برتر اروپا است و اينكه ما تنها بازمانده تيم‌هاي ايتاليايي هستيم. ما از اين تجربه لذت مي‌بريم و بايد همين گونه ادامه دهيم. با همان روحيه.» 

رئال‌مادريد – گالاتاسراي
تكرار مسابقه دو تيم در يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان ۲۰۰۱، در بازي رفت گلاتاسراي ۳ بر ۲ توانست رئال را شكست دهد، اما در بازي برگشت در سانياگو برنابئو سه بر صفر شكست خورد و اين شاگردان دل بوسكه بودند كه راهي نيمه نهايي شدند. حالا دو تيم بعد از ۱۲ سال دوباره در اين مرحله روبه‌روي هم قرار مي‌گيرند. دوروست، نايب‌رئيس گالاتاسراي پس از آنكه مشخص شد تيمش در مرحله يك‌چهارم نهايي با رئال مادريد بازي مي‌كند، گفت: «هنگامي كه به يك‌چهارم نهايي مي‌رسيد همه تيم‌ها قوي هستند. اما رئال مادريد بالاتر از سايرين است. اگر اهدافتان را بالا تعيين كنيد نياز داريد كه با چالش با چنين تيم‌هايي كنار بياييد. يكي از تيم‌هاي بزرگ اين رقابت‌ها به ما برخورد كرده. انتظار دارم كه اين مسابقه را جامعه فوتبال از نزديك با لذت فراواني دنبال كند. ما نهايت تلاشمان را مي‌كنيم تا موفق باشيم. در كل مي‌گويند اينكه بازي رفت را مهمان باشيد خوب است. اما در اين مرحله اين مسئله تفاوتي ندارد.» 

پاري‌سن‌ژرمن - بارسلونا
يكي ديگر از بازي‌هاي حساس اين مرحله، رويارويي بارسا و پاري سن‌ژرمن است، براي سومين بار در ۲۰ سال گذشته اين دو تيم روبه‌روي هم قرار مي‌گيرند. اين دو تيم سال ۹۵ در يك چهارم نهايي جام باشگاه‌هاي اروپا روبه‌روي هم قرار گرفتند كه تيم فرانسوي سه بر دو برنده آن بازي بود. بارسا و پاري سن ژرمن دو سال بعد در فينال جام يوفا مقابل هم به ميدان رفتند كه در اين بازي، بارسا انتقام شكست سال ۹۵ را گرفت و توانست با برتري يك بر صفر مقابل پاري سن ژرمن جام قهرماني را به خانه ببرد. زلاتان ابراهيمويچ بازيكن ويژه بازي بارسا و پاري سن ژرمن است، مهاجم سابق بارسا كه حالا براي تيم پاريسي بازي مي‌كند و قرار است پس از چند سال به نيوكمپ بازگردد.
لئوناردو مدير ورزشي پاري سن ژرمن، رويارويي با آبي و اناري‌ها را بدترين قرعه ممكن ‌دانست: « اين دشوارترين قرعه ممكن بود. ما بايد مقابل بهترين تيم بازي كنيم. اين بدترين اتفاقي بود كه مي‌توانست براي ما بيفتد چون تازه بازي رفت را هم ميزبان هستيم!اين كه به يك‌چهارم نهايي رسيده‌ايم خودش دستاورد بزرگي است و فرصتي براي ماست تا با يكي از بهترين تيم‌ها تاريخ فوتبال روبه‌رو شويم. بارسلونا بي‌هيچ ترديدي بخت اول قهرماني است. نه‌تنها امروز، كه از اول فصل هم همين بود. آنها تمام آنچه را يك تيم فوتبال مي‌تواند داشته باشد، دارند. اما ما هر كاري انجام مي‌دهيم تا خوب رفتار كنيم. چرا ما نتوانيم اين بازي را ببريم؟»
زوبي زارتا دروازه‌بان سابق بارسا و مدير ورزشي فعلي اين تيم اسپانيايي هم با اشاره به اينكه پي اس جي بازيكنان قدرتمند و با استعدادي دارد گفت:«تيم هايي كه به اين مرحله رسيده‌اند همه شايسته هستند. بازي با پاري سن‌ژرمن با توجه به بازيكنان سختكوش اين تيم يك چالش جدي براي ماست، ولي با تجربه‌اي كه از بازي با ميلان داشته‌ايم اميدوار به يك نتيجه خوب و صعود به نيمه نهايي هستيم.» 

مالاگا - دورتموند
دو تيم شگفتي ساز ليگ قهرمانان امسال در يك چهارم نهايي روبه‌روي هم قرار مي‌گيرند. يورگن كلوپ، مربي بروسيا دورتموند درباره قرعه تيمش در ليگ قهرمانان گفت: «بروسيا دورتموند و مالاگا تيم‌هايي هستند كه در اين فصل با عملكردشان همه را شگفت‌زده كرده‌اند. يك چيز قطعي است: يك تيم شگفتي‌ساز به نيمه‌نهايي مي‌رسد. نحوه پيروز شدن مالاگامقابل پورتو نشان مي‌دهد آنها كيفيت بالايي دارند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار