کد خبر: 516951
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۲
صعود گالاتاسراي و بارسا به يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا
صعود بارسا با درخشش مسي
نيوكمپ سه شنبه شب، يك شب رويايي را پشت سر گذاشت، بازگشت دوباره بارسا با همان تيكي تاكاي معروف، شب كابوس واري را براي ميلاني‌ها رقم زد تا اين تيم ايتاليايي كه سرخوش از پيروزي دو بر صفر در سن سيرو به اسپانيا آمده بود با ۴ گل شكست بخورد و در نهايت اين بارسا باشد كه با برتري ۴ بر ۲ در مجموع دو بازي رفت و برگشت به يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا صعود كند. آن هم در شبي كه مسي مانند ژاوي و اينيستا همان بازيكن هميشگي بود تا اين مثلث ويرانگر كار ميلان را يكسره كند.
پس از شكست دو بر صفر بارسا در بازي رفت، نگاه‌هاي زيادي به بازي برگشت دوخته شد، جايي كه بارسا براي انتقام به ميدان آمده بود تا اين پيروزي را به تيتو تقديم كند، سرمربي بارسا در امريكا تحت درمان بيماري سرطان است و گفته مي‌شود دو هفته ديگر با پايان دوره درمان روي نيمكت بارسا خواهد نشست.
در مقابل ميلان هم با توجه به پيروزي رفت مي‌خواست با يك بازي دفاعي به دنبال صعود به دور بعدي باشد. روياهاي شاگردان آلگري همان نيمه اول رنگ باخت. بارسا با دو گل مسي در ۴۵ دقيقه اول با تلافي شكست دور رفت همه چيز را مساوي كرد. در نيمه دوم هم داويد ويا و يوردي آلبا براي بارسا دو گل ديگر زدند تا بارسا ۴ بر صفر برنده بازي باشد و براي شمشين بار متوالي به جمع هشت تيم برتر ليگ قهرمانان صعود كند. ستاره بازي سه‌شنبه شب مانند اكثر بازي‌هاي بارسا در اين فصل ليونل مسي بود، ستاره‌اي كه هر وقت در اوج باشد مهارناپذير است.
جوردي رورا، سرمربي موقت بارسلونا كه در غياب تيتو ويلانووا هدايت تيم كاتالان را در دست دارد بعد از مسجل شدن صعود بارسا به مرحله بعدي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا به خبرنگاران گفت: «انتقادات زيادي از تيم مي‌شد ولي بازيكنان تيم واكنش خوبي داشتند. بازي پرهيجاني بود. پيروزي ۴ بر صفر مقابل ميلان براي هيچ تيمي عادي نيست؛ حتي بارسلونا. ما از يك بازي سخت در دور رفت به اينجا آمده بوديم و از بازيكنان به شدت انتقاد شده بود. آنها در بازي برگشت واكنش نشان دادند. مي‌شد كه حذف شويم ولي تعهدي كه فوتباليست‌ها داشتند باعث شد تا غرور را در اين تيم حس كنيم.
رورا درباره تيتو هم ‌صحبت كرد: «او با نگراني و هيجان زيادي بازي را دنبال كرد و الان خوشحال است. چون در ليگ قهرمانان اروپا همچنان به حضورمان ادامه مي‌دهيم و در لاليگا هم شرايط خيلي خوبي داريم. چند روز بيشتر تا پايان دوره درماني او باقي نمانده و اميدواريم كه خيلي زود به جمع ما بازگردد.»
در مقابل سرمربي ميلان گفت كه تيمش تنها چند سانتي متر با صعود فاصله داشت. اشاره آلگري به ضربه نيانگ به تير دروازه بارسا پس از يك بر صفر عقب افتادن ميلان است. او گفت: «قطعاً صعود هميشه بحث چند سانتي متر اين طرف و آن طرف است. توپ ما توسط نيانگ به تيرك برخورد كرد و بعد از آن مسي به گل رسيد. براي بازي كردن در اين بازي‌ها بايد پاهاي آماده‌اي در اختيار داشته باشي و من چنين انتخاب‌هايي داشتم. اگر توپ نيانگ گل مي‌شد، از تصميم و انتخاب من تقدير و تحسين مي‌شد. خوش شانسي در دور رفت با ما بود كه بواتنگ در آن مسيرحركتي قرار گرفت ولي اين بار با برخورد توپ نيانگ به تيرك، عليه ما شد.»
سرمربي ۴۵ ساله روسونري ادامه داد: «ما بدتر از بازي رفت بوديم. بازيكنان بارسا خوب كار كردند و نگذاشتند كه ما كارمان را انجام دهيم. اين شكست براي تيم ما نااميد كننده است. هواداران و بازيكنان تيم كه تمام توانشان را به كار گرفتند و اميدوار بودند كه به اتفاقي خوب دست بيابيم. بازي سه‌شنبه شب بازي سختي بود. بارسلونا قدرتمندترين تيم دنياست. مسي و اينيستا در وقت‌هاي اضافه هم با آرامش فراواني به دريبل كردن مي‌پرداختند و چابي هم خيلي تند و تيز بود. من بايد از بازيكنانم تمجيد كنم كه تا پايان بازي از تلاش دست نكشيده بودند. اين در حالي بود كه آنها مي‌توانستند خيلي زودتر از اينها تسليم شوند.»
صعود ناباورانه گالاتاسراي
در ديگر بازي سه شنبه شب، هواداران آلماني شالكه شاهد حذف تلخ تيمشان از ليگ قهرمانان آسيا بودند. شالكه در حالي ميزبان گالاتاسراي بود كه بازي رفت دو تيم در تركيه يك – يك شده بود و تيم آلماني تنها با يك تساوي بدون گل مي‌توانست راهي يك چهارم نهايي شود. بر خلاف انتظارها، گالاتاسراي در زمين شالكه نمايش برتري داشت و در پايان ۳ بر ۲ اين تيم را شكست داد تا نماينده تركيه به مرحله بعد برود و شاگردان كلر ناباوارنه حذف شوند. در پايان بازي تريم سرمربي گالاتاسراي به ان. تي. وي. اسپور گفت: «من پيشاني تمام بازيكنانم را مي‌بوسم. ما مي‌بايست زودتر از اينها و در نيمه اول بازي گلزني مي‌كرديم. ولي تيم حريف هم فوق‌العاده بود. اين برد مهمي براي كشور تركيه بود. حالا ما در جمع هشت تيم برتر اروپا هستيم.» در مقابل سرمربي شالكه، تيمش را بازنده‌اي سربلند دانست: «به واقع قوي بوديم. هيچ دليلي ندارد كه اكنون غرق در اندوه شويم. با وجود باخت به داشتن چنين شاگرداني افتخار مي‌كنم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار