کد خبر: 516913
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۲
به بهانه درخشش حامد حدادي سنتر ايراني فينيكس سانز در NBA
ماني سعيدي | «او فوق العاده است.» اين تعريف و تمجيد ليندسي هانتر سرمربي فنيكس سانز از حامد حدادي ، بازيكن تازه وارد تيمش است. شماره ۹۸ ايراني فينيكس سانز پس از ۵ فصل حضور در NBA، معتبرترين ليگ بسكتبال دنيا ، اين هفته ها در بهترين روزهايش قرار دارد . حدادي از ابتداي حضورش در اين تيم درخشش خيره كننده اي داشته ، طوري كه توانسته جاي خالي مارسين گارانت سنتر مصدوم سانز را پر كند. آمار فوق العاده او در چند بازي اخير فونيكس ، بهترين عملكرد اين بسكتباليست ايراني از ابتداي حضور در NBA است . او در آخرين بازي سانز توانست ۱۳ امتياز كسب كند كه بيشترين امتيازي است كه حدادي از زمان حضورش در آمريكا در يك بازي براي تيمش كسب كرده ، هر چند اين بازي را در نهايت فينيكس ، ۹۳ به ۱۰۸ به دنور ناگتس باخت. به رغم اين شكست جدايي از ممفيس گليزر و رفتن حدادي به فينيكس از ایالت آریزونا در تعطيلات ژانويه بهترين هديه براي اين بازيكن ايراني بوده . درخشش او باعث شده تا سرمربي سانز او را يك پديده بداند كه نقش بزرگي در تيمش دارد.
***
۵سال پيش بود كه حامد حدادي با امضاي قراردادي با ممفيس گليزر ، نامش را به عنوان اولين بازيكن تاريخ بسكتبال ايران كه در NBA بازي مي كند ثبت كرد. درخشش سنتر ۲ متر و ۱۸ سانتي ايران در المپيك ۲۰۰۸ به خصوص برابر آرژانتين ، تيمي كه در نهايت به مدال برنز پكن رسيد سبب شد تا دروازه ورود به معتبرترين ليگ بسكتبال دنيا به روي حدادي ۲۳ ساله باز شود. البته او قبل از المپيك هم پيشنهادي از پارتيزان بلگراد يكي از تيم هاي مشهور بسكتبال اروپا در جيب داشت اما به اين تيم صربستاني نه گفت و عنوان كرد مي خواهد در NBA بازي كند.
بازي هاي هاي خوب سنتر تيم ملي بسكتبال ايران در پكن ، چشم مسئولان ممفيس را گرفت تا آنها پس از پايان المپيك تابستاني با ارسال پيشنهاد خواستار قرارداد با حدادي شوند ، سنتري كه در ايران براي صباباتري بازي مي كرد.حدادي جوان كه نمي خواست فرصت بازي در NBA را از دست بدهد با مسئولان ممفيس به توافق رسيد و شهريور ۸۷ بود كه راهي آمريكا شد تا در ليگي كه سال ها آرزوي بازي در آن را داشت بازي كند.
***
حدادي در اولين سال حضورش در ممفيس شانس كمي براي نشان دادن توانايي هايش داشت و بيشتر بازي ها را از روي نيمكت تماشا كرد. ملي پوش ايراني ممفيس در فصل ۲۰۰۸ – ۲۰۰۹ تنها در ۱۹ مسابقه به ميدان رفت و در ۱۲۰ دقيقه حضورش در كل فصل ، ۴۸ امتياز براي ممفيس كسب كرد. در سال دوم حضور حدادي در ممفيس شرايط براي اين بازيكن ايراني بهتر شد و او در بازي هاي بيشتري به ميدان رفت.
سنتر ايراني ممفيس در فصل ۲۰۰۹- ۲۰۱۰ در ۳۶ مسابقه و ۲۴۰ دقيقه حضور ۶۲ امتياز براي تيمش به ارمغان آورد. در سال سوم هم عملكرد حدادي تقريبا مانند سال دوم بود. او در ۳۱ مسابقه اي كه به ميدان رفت ۱۶۸ دقيقه براي ممفيس بازي كرد و ۷۵ امتياز كسب كرد.در فصل ۲۰۱۱- ۲۰۱۲ هم حدادي در ۳۵ مسابقه بازي كرد و در مدت ۲۰۶ دقيقه حضور در ميدان در اين تعداد بازي ، ۷۰ امتياز براي ممفيس دشت كرد.
سال ۲۰۱۲ حدادي پس از پايان قرارداد سه ساله اش با ممفيس ، به رغم شايعاتي كه درباره رفتن او از اين تيم به گوش مي رسيد ، قراردادش را با ممفيس براي يك سال ديگر تمديد كرد. با وجود تمديد قرارداد، حدادي از شرايطش در ممفيس با توجه به نيمكت نشيني اش ناراضي بود . او در نهايت براي اينكه فرصت بيشتري براي بازي داشته باشد به در نقل و انتقالات زمستاني NBA در ژانويه ۲۰۱۳ پس از سه سال و نيم حضور ممفيس گليزر از اين تيم جدا شد و به تورنتو رپترز پيوست . تورنتو ريپرتز ، تنها تيم كانادايي بود كه در NBA حضور داشت .البته حدادي به دليل مشكلات ويزا اصلا نتوانست از آمریكا خارج شود. به همین دلیل حدادی اجبارا و بدون حتي يك دقيقه بازي قراردادش را فسخ كرد و اوايل اسفند با یك تیم آمریكایی قرارداد بست.
***
فينيكس سانز تيم جديد حدادي بود ، تيمي از ايالت آریزونا ، بر خلاف ممفيس در سانز همه چيز از ابتدا آن طور پيش رفت كه حدادي انتظار داشت. البته او خوش شانس هم بود كه سنتر اصلي فينيكس يعني مارسين گارانت به دليل مصدوميت تا پايان فصل خانه نشين شده و همين سبب شد ليندسي هانتر سرمربي سانز بر عكس سرمربي ممفيس ، به حدادي فرصت بيشتري براي بازي بدهد. عملكرد حدادي در در دو هفته اي كه از زمان پيوستن اش به سانز مي گذرد فوق العاده بوده و او توانسته به خوبي جواب اعتماد هانتر بدهد .
حدادي كه به خاطر ايران ، شماره ۹۸ يعني پيش شماره كشورش را انتخاب كرده ۱۷ اسفند برابر تورنتو رپتورز ، همان تيمي كه حدادي نتوانسته به دليل مشكلات ويزا به آن تيم برود نخستين بازي‌اش را براي فينيکس انجام داد و ۹ دقيقه و ۲۸ ثانيه در ميدان حضور يافت که اين حضور بدون امتياز بود. در اين بازي فينيكس در نهايت ۹۸ بر ۷۱ نتيجه را واگذار کرد.
در بازي سوم حدادي براي سانز، بسكتباليست ايراني اين تيم با ۲۸ دقيقه بازي و كسب ۶ امتياز يكي از بازيكنان برتر سانز بود. اين مدت زمان بازي ، بيشترين زمان حضور حدادي در يك مسابقه در طول ۵ سال حضورش در NBA است.روند صعودي حدادي در سانز چشمگير بود ، طوري كه او ، در مسابقه بعدي فينيكس ، با كسب ۱۳ امتياز در ۱۹ دقيقه حضورش مقابل دنور ناگتس ، ركورد بيشترين امتياز را از زماني كه به آمريكا آمده كسب كند اگر چه اين امتيازها باعث پيروزي سانز نشد .
حدادي در ۴ مسابقه اي كه براي سانز به ميدان رفته در مجموع ۶۷ دقيقه بازي كرده و ۲۱ امتياز كسب كرده است.عملكرد درخشان بسكتباليست ايراني سانز سبب شده همه نگاهها به سمت شماره ۹۸ فينيكس جلب شود و هانتر مربي سانز لب به تمجيد از بازيكن ايراني اش بپردازد و حدادي بهترين روزهايش را در NBA در حال تجربه كردن باشد برخلاف روزهاي حضور در ممفيس.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار