کد خبر: 516136
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
يك بازي بدون تماشاگر براي آبي‌ها برهاني ۲ و عمران‌زاده يك جلسه محروم شدند
پيروزي استقلال برابر تراكتور براي آبي‌پوشان گران تمام شد. فحاشي هواداران استقلال به بازيكنان تراكتور و داور بازي باعث شده تا كميته انضباطي استقلال را نقره‌داغ كند. با توجه به حكم كميته انضباطي استقلال از يك بازي خانگي محروم شد و آرش برهاني و حنيف عمران زاده هم با دو و يك جلسه محروميت روبه‌رو شدند.

همه چيز از اخراج آرش برهاني شروع شد. وقتي سعيد مظفري‌زاده پس از مشورت با كمك داور، كارت قرمز را به مهاجم استقلال نشان داد، به يكباره جو ورزشگاه عليه داور شد و جمعيت زيادي از تماشاگران استقلال شروع به شعار دادن عليه مظفري‌زاده كردند. شدت فحاشي‌ها به حدي بود كه مظفري‌زاده در بين دو نيمه با حالت قهر اعلام كرد كه بازي را در نيمه دوم قضاوت نمي‌كند. موضوعي كه در صورت عملي شدن براي اولين بار بود كه در تاريخ ليگ برتر اتفاق مي‌افتاد. در كنار فحش‌هاي ركيك تماشاگران كه معتقد بودند مظفري‌‌زاده، برهاني را بدون دليل اخراج كرده، حنيف عمران‌زاده كه در اين بازي از ابتدا روي تركيب قرار نگرفته بود در بين دو نيمه به طرف مظفري‌زاده مي‌رود و به شدت به او اعتراض مي‌كند؛ مسئله‌اي كه سبب مي‌شود عمران‌زاده كارت زرد بگيرد.
يدالله سليماني، دبير كميته داوران در اين باره به سايت فدراسيون فوتبال مي‌گويد: «در صحنه اخراج بازيكن استقلال مظفري‌زاده كاملاً درست عمل كرد. آرش برهاني حركت غيرورزشي انجام داد و به درستي اخراج شد. اين تنها صحنه‌اي بود كه داور درست عمل كرد و متأسفانه مورد اعتراض شديد هواداران استقلال قرار گرفت و با الفاظ نامناسب مواجه شد. در بين دو نيمه هم حنيف عمران‌زاده بسيار بي‌مورد به داور بازي اعتراض كرد كه اخطار گرفت و باز هم تماشاگران با الفاظ نامناسب داور را مورد خطاب قرار دادند.»
سليماني ادامه مي‌دهد:‌ «تيم داوري به خاطر فضاي بدي كه وجود داشت، نمي‌خواست در نيمه دوم وارد زمين شود كه با وساطت تاج، سرپرست سازمان ليگ و ساير مسئولان قبول كرد نيمه دوم را هم قضاوت كند. البته ناظران داوري و كميته انضباطي گزارش‌هايشان را خواهند داد و بايد ديد دراين باره چه تصميماتي گرفته مي‌شود.» تاج نايب رئيس سازمان ليگ هم اهانت به داور بازي را نقطه سياه بازي مي‌داند: « به عقيده من مشكلي كه براي داور مسابقه پيش آمد، تنها نقطه سياه اين بازي مهيج بود كه خوشبختانه با وساطت مسئولان برگزاركننده ختم به خير شد.»
جعفري مديرعامل تراكتور هم با اشاره به جو ورزشگاه به فارس گفت: « واقعاً فضا نامناسب بود. به هواداران، داور، بازيكنان و خود ما بي‌احترامي كردند و با شعارهايشان باعث شدند كاظميان چشمانش گريان شود. واقعاً اين جو قابل تأمل است و وضعيت بسيار بدي بود. اگر بردن با اين روش خوب است، پيشنهاد مي‌كنيم به كار خودشان همين طور ادامه دهند.»

سرانجام عصر ديروز رأي كميته انضباطي درباره تخلفات ديدار دو تيم استقلال و تراكتورسازي تبريز اعلام شد. به گزارش سايت فدراسيون فوتبال بنا به گزارش داور، نماينده فدراسيون، نماينده سازمان ليگ برتر و رئيس كميته انضباطي كه به عنوان ناظر ويژه اين ديدار انتخاب شده بود، تخلفاتي از سوي بازيكنان و هواداران دو تيم پيش از آغاز بازي، در جريان بازي، بين دو نيمه و در پايان بازي اتفاق افتاد كه كميته انضباطي در۷ بند رأي خود را درباره تخلفات اعلام مي‌كند.
۱- كميته انضباطي رعايت ضوابط و مقررات قبل از بازي را به باشگاه تراكتورسازي به صورت موكد توصيه مي‌كند.
۲- به دليل رفتار تماشاگران تيم تراكتورسازي تبريز اين باشگاه به مبلغ ۸۰ ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد.
۳- آرش برهاني، علاوه بر محروميت ناشي از كارت قرمز داور، به مدت دو جلسه از همراهي تيم مربوط و حضور در مسابقات ليگ برتر محروم و به پرداخت ۳۰ ميليون ريال محكوم شد.
۴- مصطفي اكرامي بازيكن تيم تراكتورسازي به توبيخ كتبي و پرداخت مبلغ ۱۰ ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد.
۵- حنيف عمران‌زاده به مدت يك جلسه از همراهي تيمش و حضور در مسابقات رسمي ليگ برتر محروم و به پرداخت ۳۰ ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد.
۶- جواد كاظميان به مدت يك جلسه از همراهي تيمش و حضور در مسابقات رسمي محروم و به پرداخت ۱۰ ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد.
۷- هواداران تيم استقلال تهران به دليل پرتاب مواد منفجره، اهانت به عوامل و تماشاگران تيم ميهمان و اهانت به داور مسابقه كه باعث شد داوران در آغاز نيمه دوم تصميم به عدم برگزاري بازي بگيرند و با وساطت از تصميم خود منصرف و حاضر به ادامه بازي شدند، با توجه به سوابق قبلي تيم ميزبان و عدم تنبه و بروز تخلفات گذشته، باشگاه استقلال به برگزاري يك مسابقه به عنوان ميزبان در ليگ برتر بدون حضور تماشاگر و به پرداخت مبلغ ۳۰ ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شود.
همچنين كميته انضباطي از اقدامات پسنديده امير قلعه نويي و ميرشاد ماجدي، سرمربي و سرپرست تيم ميزبان كه ضمن اقدام لازم در جهت پرهيز تماشاگران از بروز تخلف از تيم داوري نيز عذرخواهي كردند، قدرداني مي‌كند. به استثناي جريمه نقدي تيم تراكتورسازي تبريز كه قابل تجديد نظر است در بقيه موارد رأي صادره، به استناد مقررات ماده ۱۵ آئين نامه انضباطي قطعي است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار