کد خبر: 515467
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰
بررسي فعاليت‌هاي سپاه فجر فارس در عرصه‌هاي فرهنگي، آموزشي و اجتماعي در گفت‌گو با سر‌دار سر‌تيپ دوم پاسدار غلامحسين غيب‌پرور
محمدرضاهادیلو
سر‌دار! كلياتي در مورد مجموعه تحت امر‌تان و بر‌نامه‌ها و وظايف آن بفرماييد.
مجموعه سپاه پاسداران و بسيج نه تنها در استان فارس، بلكه در سراسر مملكت نهادي است كه به اقتضاي انقلاب حركت مي‌كند و مهم‌ترين اصلي كه در آن رعايت مي‌شود، منعطف بودنش با اقتضائات انقلاب است. روز‌گاري ما دفاع سختي در برابر دشمنان داشتيم كه هشت سال به طول انجاميد، اما امروز در هر عرصه‌اي مجالي براي فعاليت به وجود آمده كه از نياز‌هاي انقلاب است.
اگر قرار باشد در يك نگاه كلي و كلان در موضوع دفاع سخت، نيرو‌ها را مورد ارزيابي قرار دهيم، بايد بگوييم علاوه بر يگان‌هايي كه مستقيماً به خود نيروي زميني وصل هستند مانند ۳۳ المهدي و تيپ امام سجاد (ع)، در درون استان لشكر عملياتي‌اي به نام ۱۹ فجر را داريم كه اينها دو يگان جدا از هم در موضوع امنيتي به شمار مي‌آيند. در موضوع دفاع نرم و جنگ فرهنگي، ما در مقابل يك اقيانوس قرار داريم كه در هر عرصه و بحث و ميداني ورود پيدا كرده‌ايم.

در عرصه فرهنگي، بر‌نامه‌هاي شما چطور تدوين و به مرحله اجرا درمي‌آيد؟
در موضوع فرهنگي، هميشه بر اساس آسيب‌هايي كه متوجه نظام است، بر‌نامه‌ريزي مي‌شود. در استان فارس ۱۸ قشر داريم، از روحانيون و پزشكان گرفته تا ورزشكاران و هنر‌مندان و دانش‌آموزان و... كه تمام اينها فعال هستند و موهبتي كه خداوند به ما عطا كرده، وجود بر‌ادران فعال و پر‌انرژي در گروه‌هاست، مثلاً در بحث روحانيون با وجود اينكه ارتباط با روحانيون كار ساده‌اي نيست اما ما تلاش كرديم تا ارتباط معقولي را با آنها داشته باشيم و به اين باور رسيده‌ايم كه يكي از ابزار‌هاي موفقيت‌مان اين است كه دستمان از دست روحانيت جدا نشده است. بنده هميشه بر اين باورم كه روحانيت خط و مسير درست را خيلي خوب نشان مي‌دهد و كساني كه با روحانيت اصيل با امام (ره) و رهبري حركت كرده‌ا‌ند، هيچ‌گاه از مسير اصلي منحرف نشده‌اند.

طبق آمار، استان فارس دانشجويان زيادي را در دل خود جاي داده است، آيا سپاه براي اين قشر از جامعه نيز بر‌نامه‌اي دارد؟
در استان فارس، ۱۲۳ واحد دانشگاهي، با حدود ۲۶۰ هزار دانشجو وجود دارد كه ۵۰ هزار نفر در مقطع كار‌داني، ۱۸۶ هزار نفر در مقطع كارشناسي، ۲۰ هزار نفر در مقطع كارشناسي ارشد و ۹۶۰ نفر در مقطع دكترا مشغول به تحصيل هستند و حدود ۲ هزار نفر نيز در هيئت علمي‌ها حضور و مشغول فعاليت هستند. استان فارس هميشه مطمع طمع دشمنان بوده است. قبل از انقلاب، جشن‌هاي ۲۵۰۰ ساله در شيراز بر‌گزار مي‌شد كه با استدلال و منطق، هيچ يك از مردمان فارس و شيراز در آن جشن حضور نداشتند و بايد گفت كه حدود ۲۰۰ سال پيش، تخم بهائيت در شيراز كاشته شد.
البته در مقابل اين تهديدات، فرصت‌هاي مناسبي هم وجود دارد، مثل حضور ۶ هزار روحاني در استان كه به نوبه خود يك بر‌كت به شمار مي‌آيد.
حدود ۶۰ سال پيش در شيراز ۱۱ مرجع تقليد وجود داشت كه آخرين آنها مرحوم آيت‌الله محلاتي بودند كه سال ۶۱ ارتحال كردند.
با در نظر گرفتن تهديدات و خطرات موجود در استان، بر‌نامه‌ريزي، اداره و مراقبت از ۲۷۰ هزار دانشجو كاري بس دشوار و سخت است.

نحوه تقسيم كار‌ها در حوزه دانشجويي چطور است؟ آيا با رؤساي دانشگاه‌ها هماهنگ هستيد؟
فعاليت‌هاي علمي كه در دستور كار و وظايف حوزه رياست دانشگاه‌ها تعريف شده، بر‌عهده آنهاست و در اين زمينه امور را پيش مي‌برند. ولي صيانت از مرز‌هاي فرهنگي جوانان و دانشجويان با ماست. تصور نكنيد كه قصد داريم چفيه به گردن تمام جوان بيندازيم. هر چند اين اتفاق جزو آمال ماست ولي اصلاً اين هدف را دنبال نمي‌كنيم بلكه ما به دنبال آسيب‌زدايي از جوانان هستيم.
اگر سري به زندگي‌ها بزنيم، مي‌بينيم حتي كسي كه اعتقاد زيادي به دين، مذهب و انقلاب ندارد هم دوست دارد فرزندش سالم باشد. نمي‌پسندد فرزندش در خوابگاهي با مشكلات اخلاقي، جنسي و. . . مواجه و در‌گير باشد. بدون شك اين قضايا با فطرت انسان‌ها ساز‌گاري ندارد، فلذا مراقبت و بر‌نامه‌ريزي براي حفاظت از دانشگاه و دانشجويان، توان زيادي را از ما گرفته است.
كار در دانشگاه خيلي سخت است زيرا نمي‌شود در دانشگاه كار كليشه‌اي انجام داد.
تقريباً از حدود چهار سال پيش ما اردو‌هاي دانشگاهي را به شهر‌هاي مذهبي مثل قم و مشهد در بر‌نامه‌هايمان قرار داده و بر‌گزار كرده‌ايم كه اين اردو‌ها تأثيرات زيادي روي دانشجويان داشته است. دانشجويان ممتازي در دانشگاه شيراز حضور داشتند كه بعد از سفر به قم، طلبگي را انتخاب و در حوزه به ادامه تحصيل پر‌‌داختند.

آيا بر‌نامه ويژه‌اي براي خوابگاه‌ها داشته‌ايد؟
بر‌نامه‌اي را به عنوان كار‌ شاخص (بومي ـ استاني) شروع كرده‌ايم به نام خوابگاه محوري.
در اين فعاليت به اين نتيجه رسيده‌ايم كه بايد در خوابگاه‌ها هيئت‌هاي مذهبي تشكيل دهيم. البته در كنار اينها، از فعاليت‌هاي علمي هم غافل نشديم. چند وقت پيش نمايشگاهي بر‌گزار كرديم كه به مدت يك ماه، ۴۰۰ جوان مخترع و مبتكر را با اختراعاتشان به نمايشگاه آورديم، يعني در كنار فعاليت‌هاي فرهنگي، حمايت‌هاي علمي را نيز در دستور كار داريم.
در موضوع اقدامات فرهنگي، امسال ۱۶ مدرسه دخترانه را به عنوان پايلوت و نمونه انتخاب كرديم كه روي موضوعات عفاف و حجاب كار كنيم.

اصل كار شما در فعاليت‌هاي فرهنگي چيست؟
سؤال خوبي است. اصلاً نگاه ما به كار فرهنگي چيست؟ كار‌ فرهنگي با كار تبليغي فرق دارد. زماني ما اقيانوسي درست مي‌كنيم كه عمقش يك وجب است و زماني ديگر بر‌كه‌اي مي‌سازيم كه مي‌شود در آن غواصي كرد. كار فرهنگي همانند بر‌كه‌اي است كه عمق دارد و مي‌شود در آن غواصي كرد و مانور داد. ولي كار تبليغي يك كار مقطعي است كه در برخي مراسمات و مناسبات به طور حجمي در سراسر كشور انجام مي‌شود، آن هم به صورت مقطعي و گذرا!
با اعتقاد به اين ديدگاه، بايد به دنبال كار‌هايي رفت كه ماندگاري زيادي دارند. تربيت آدم، از جمله كار‌هايي است كه ماندگاري دارد. فعاليت‌هايي كه ما در حوزه دانشگاه و دانش‌آموزي انجام مي‌دهيم دقيقاً با همين ديد است. مثلاً در حوزه دانش‌آموزي مدارسي را انتخاب كرديم كه مي‌دانيم دانش‌آموزانش حتماً به دانشگاه راه پيدا مي‌كنند.

و در حوزه كتاب چطور؟
در حوزه كارهاي ماندگار، وارد عرصه كتاب شديم كه تا پايان امسال ۸۵ عنوان كتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر خواهيم كرد كه در همين راستا حدود ۱۰ عنوان طي ماه‌هاي گذشته رونمايي شد. همچنين در حال حاضر حدود ۱۵۰ نشريه دانشجويي در حال فعاليت هستند كه كنترل آنها كار سخت و عظيمي است. همچنين در ارديبهشت ۹۰ اجلاسيه شهدا را با اين انگيزه كه بتواند موتور محركه‌اي در حوزه فرهنگي استان باشد، برگزار كرديم.

لطفاً در مورد كنگره ۱۴۶۰۰ شهيد فارس توضيح دهيد. اين كنگره چه ويژگي‌هايي داشت؟
براي كنگره ۱۴۶۰۰ شهيد، ‌۱۴ ماه كار انجام شد. به دفتر آقا اطلاع دادم و مطرح كردم كه مي‌خواهيم به حضورشان شرفياب شويم در ابتدا مخالفت كردند اما به هر حال موافقت صورت گرفت.
در جلسه‌اي كه قبل از جلسه عمومي به خدمت آقا رسيديم، ايشان فرمودند «فارس از جهت نيروي انساني قله است.»
اجلاس فوق‌العاده بود و براي اولين بار دو مرجع تقليد آقايان مكارم و نوري‌همداني به اجلاس آمدند. حدود ۳۰ هزار نفر در مراسم حضور داشتند كه آقاي مكارم گفتند، من در تمام عمرم چنين مجلسي نديده بودم. از ديگر كارهايي كه انجام داديم اين بود كه براي اولين بار ما يادواره شهداي اهل سنت را برگزار كرديم كه بي‌نظير بود. در فارس ۵۷ امام جمعه اهل سنت داريم كه تمام آنها را به پاس بزرگداشت شهداي اهل سنت در يك نقطه جمع كرديم و مراسم با حضور حاج آقا ماندگاري برگزار شد.
همچنين اولين يادواره شهداي اديان الهي، يهودي، مسيحي، كليمي و زرتشتي را هم برگزار كرديم كه تمام سران اديان از نقاط مختلف حضور داشتند. از نكات ماندگار اين مراسم، حضور يك خانم يهودي بود كه حدود ۲۰ دقيقه در مورد حضرت زهرا (س) شعر خواند و در پايان فقط يك سفر به مشهد مقدس به عنوان جايزه درخواست كرد و نكته جهاني آن هم اينكه گروه سرودي با حضور ۱۴۶۰۰ عضو تشكيل داديم كه در كتاب گينس ثبت شد.

آيا براي كنگره در سطح بين‌المللي نيز كاري صورت گرفت؟
تمبر‌هاي يادبودي منتشر كرديم كه از اول ارديبهشت‌ماه سال ۱۳۹۰ تا پايان اجلاس تمام مرسولات با تمبر‌هاي يادبود شهداي فارس به اقصي نقاط دنيا ارسال مي‌شد و نام ايران و فارس را بارها و بارها بر زبان‌ها جاري مي‌كرد. اجلاس شهدا ۱۷ روز طول كشيد كه مهماناني از سه قوه حضور داشتند. رئيس مجلس، معاون اول قوه قضائيه و شماري از اعضاي هيئت دولت حضور داشتند كه از هر جهت اجلاس بي‌نظيري را به وجود آورده بودند.

سردار! براي برگزاري اجلاس به مشكلي هم برخورديد؟
خيلي‌ها دوست داشتند اين اجلاس برگزار نشود و علني كارشكني مي‌كردند. در يكي از روز‌ها كه فشار زيادي از لحاظ روحي بر من وارد شده بود، به قطعه شهدا رفتم و نيت كردم كه حركت مي‌كنم تا جايي كه به يك سيد برسم، همانجا مي‌نشينم. وقتي راه افتادم به جاي يك سيد، ‌دو سيد در كنار هم بودند. زماني كه در محل اجلاس صندلي‌ها را چيديم، بعد از شمارش ديدم دقيقاً ۱۴۶۷۲ صندلي در محل برگزاري وجود دارد. ۱۴۶۰۰ شهيد خودمان به علاوه ۷۲ تن.

و خاطره‌اي ماندگار از كار‌هاي قبل از برگزاري اجلاس؟
روزي براي دعوت از يك خانواده شهيد به منزل‌شان رفتيم. وقتي رسيديم ديديم همه چيز حاضر و آنها آماده حضور ما هستند. پرسيديم چطور شما همه چيز را آماده كرده‌ايد؟ از كجا مي‌دانستيد ما به اينجا مي‌آييم؟ مادر شهيد در جواب گفت: «شهيدم ديشب درخواب به من گفت كه امروز شما مي‌آييد.» تمام اتفاقاتي كه در طول برگزاري اجلاس افتاد عجيب بود.

سردار! بسياري از ورزشكاران در استان فارس به صورت خاص و بسيار دوستانه از شما نام مي‌برند. مگر نگاه و برخورد شما با آنها چطور است؟
ما براي امثال اميد نوروزي‌ كار خاصي نكرديم، فقط صادقانه به او احترام گذاشتيم. به آقاي پيرواني و آقاي رودكي كه قهرمان رزمي هستند فقط ارج و احترام گذاشتيم. تيم فجر سپاسي كه كم‌هزينه‌ترين تيم ليگ است بزرگاني مثل رحمتي و معدنچي و... را كشف و به تيم‌هاي بزرگ‌تر صادر كرده است. سردار مرادي كه قبل از ما فرمانده بودند، اعتقاد داشتند كه تيم فجر شهيد سپاسي نذر حضرت رقيه است و به همين خاطر رگه‌هاي اخلاقي در اين تيم حفظ شده است. در حوزه ورزش ما كار خاصي جز حرمت، تكريم و ارج نهادن به اخلاق انجام نداده‌ايم. مثلاً وقتي اميد نوروزي در المپيك قهرمان شدند، جهت عرض تبريك به همراه استاندار به منزل ايشان رفتيم كه اثر روحي خيلي زيادي براي خانواده‌اش داشت و در استقبالش هم چيزي برايش كم نگذاشتيم. ما با تمام اقشار ارتباط داريم و جلسه برگزار مي‌كنيم. ارتباط داشتن از نوع صادقانه و ديني و معنوي بسيار خوب و اثرگذار است.

آيا سپاه فجر كار خاصي هم انجام داده كه اختصاصاً به نام خودش ثبت شده باشد؟
بله! طرحي به نام خادم‌الشهيد را به اجرا درآورده‌ايم كه هر دوشنبه به منزل شهدا مي‌رويم. اين موضوع براي خودمان هم مهم است كه با خانواده شهدا ارتباط داشته باشيم. همسر شهيدي كه با تحصيلات پنجم ابتدايي چهار پزشك تحويل جامعه داده‌، بهترين الگو براي يك جامعه است. موفقيت سپاه و بسيج در گرو ارتباط با مردم است كه ما سعي مي‌كنيم اين ارتباط را حفظ كنيم.

علت اين همه موفقيت و پيشرفت در كارها را در چه چيزي مي‌بينيد؟
قطعاً‌ اين تفضل و عنايت خداوند است. البته در اين مسير، وسيله و ابزارهايي نيز وجود دارد كه مهم‌ترين آنها مادرم است. من هر وقت به ديدار مادر مي‌روم حتماً بايد دستش را ببوسم و هيچ وقت به ايشان بي‌حرمتي نكرده‌ام و دعاي ايشان هميشه كارساز بوده است و از الطاف خداوند به بنده به شمار مي‌آيند. من معتقدم بايد از كار ديگران گره‌گشايي كرد، زيرا دعاي مردم پشتوانه معنوي براي انسان است. ما هر چيزي كه بخواهيم مي‌توانيم در پناه معنويت بيابيم. بنده هميشه مي‌گويم هيچ چيزي از جانب من نيست بلكه از جانب خداوند و اهل بيتش است و مادر و مردم فقط وسيله هستند.

براي خانم‌ها نيز برنامه‌اي داشته‌ايد؟
چندي پيش جلسه‌اي در استان برگزار شد كه دراين جلسه حدود ۶۰۰ مادر و همسر نمونه دعوت شدند كه مراسم خيلي باشكوهي بود.

اجازه بدهيد قدري به سطح شهر برويم؛ آيا براي اماكن تاريخ و فرهنگي هم برنامه‌اي داريد؟
استان فارس، به خصوص شهر شيراز يك استان توريستي است. دستگاه‌هاي مختلفي مثل ميراث فرهنگي و هتل‌ها و... در جهت رفت و آمد توريست‌ها مؤثر و فعالند. البته ما نيز به صورت مستقل برنامه‌هايي را داشته و داريم. قصد داريم در كنار حافظ، سعدي، پاسارگاد و تخت‌جمشيد برنامه‌هاي گوناگون فرهنگي داشته باشيم. همچنين تلويزيون‌هاي بزرگي را سفارش داده‌ايم كه در حال حاضر دو دستگاه از آنها فعال است؛ يكي در كنار باغ جنت و ديگري در كنار حرم حضرت احمد بن موسي(ع).
روز اول كه تلويزيون‌هاي شهري نصب شدند عده‌اي اعتراض كردند كه سپاه هم مي‌خواهد تبليغات كند ولي ما چنين قصدي نداشتيم و فقط مي‌خواستيم فرهنگ ناب انقلاب را به نمايش بگذاريم.

با توجه به اينكه شيراز و كلاً استان فارس بسيار توريست‌پذير است، آيا در اين زمينه برنامه‌اي نداريد؟
مسئله گردشگري هميشه مباحث امنيتي را به دنبال دارد. توريستي كه وارد منطقه مي‌شود در ابعاد گوناگون زير نظر گرفته مي‌شود. موضوع فرهنگي در بحث گردشگري هم وجود دارد و هم مهم است. به عنوان مثال وقتي تابلوهاي عكس شهيدان را در خيابان‌ها نصب كرديم، گروهي از اروپا به شيراز آمده بودند. زماني كه عكس‌ها را ديدند، بر سر مزار شهدا رفتند و در آنجا مصاحبه‌هاي خوبي انجام دادند.
در حال حاضر و در ايام خاص در مبادي ورودي شهر مثل فرودگاه، برنامه‌هاي خاصي داريم و تلاش مي‌كنيم از طريق سازمان‌هاي مرتبط با توريست‌ها ارتباط داشته باشيم كه برهمين اساس مدام با سازمان گردشگري جلسه داريم. در اجلاس غيرمتعهدها كه در تهران برگزار شد، تعدادي از سران براي گردش به شيراز آمدند. من به سازمان‌ها اعلام كردم حتي ليدرهايي كه براي آنها مي‌فرستيد حتماً با پوشش اسلامي باشند. در بحث گردشگري ما دو مسئله را پيگيري مي‌كنيم؛ اول ارتباط خوب و منطقي با سازمان‌هاي مربوطه و دوم فضاسازي فرهنگي در اماكن ديدني.

مقام معظم رهبري، بحث اقتصاد مقاومتي را مطرح كرده‌اند. آيا سپاه فجر در اين عرصه كاري انجام داده؟
زماني كه مقام معظم رهبري بحث اقتصاد مقاومتي را مطرح كردند، ما در سپاه ستادي را تشكيل داديم تا مشكلات بازار را رصد كنيم. مثلاً پيگيري كرديم كه مشكل بازار مرغ كجاست. بعد از تحقيقات فهميديم در استان فارس ۱۴۴۰ مرغداري و ۱۶ كشتارگاه داريم كه اين كشتارگاه‌ها ۴- ۳ نفرند كه يك مافيا را تشكيل داده‌اند. بايد اين قاعده را به هم مي‌زديم. در همين راستا جلسات زيادي برگزار كرديم و در توليد مرغ محلي نه به عنوان تصدي‌گري در بخش اقتصادي، قصد داريم پنج هزار تعاوني تشكيل دهيم. ما متوجه شده‌ايم كه نبايد اجازه بدهيم در مباحث مرغداري، دامداري و ماهي، كار دست چند نفر باشد كه هرگاه خواستند قيمت‌ها را دچار نوسان كنند.
در شهرستان سپيدان، معطرترين و خوش طعم‌ترين سيب ايران كشت مي‌شود ولي دور ريخته مي‌شود چون براي كشاورز در زمان برداشت محصول، صرفه اقتصادي ندارد كه آن را بچيند. قصد داريم در آنجا تعاوني درست كنيم كه سيب را بخريم و صنايع جانبي و تبليغي راه‌اندازي كنيم.
چندي پيش از جهاد كشاورزي گزارشي رسيد مبني بر اينكه ما نخلي به ارتفاع دو متر توليد كرده‌ايم كه اندازه خرماي آن ۴ برابر خرماي معمولي است. يك پروفسوري در فرانسه بوده كه بعد از ۱۰ سال تحقيقات، به دلايلي دولت فرانسه او را بيرون كرده و حالا در يكي از كشورهاي عربي ساكن است و چون علاقه زيادي به انقلاب اسلامي دارد، حاضر شده تمام تحقيقات و نتايجش را در اختيار كشور ما بگذارد كه ۵۰ اصله از اين نوع نخل‌ها در استان فارس كاشته شده است و قرار است با تشكيل تعاوني‌هاي پنج الي ۱۰ نفره از كشت اين نوع نخل حمايت كنيم.
در دهه محرم چند جلسه با مداحان و هيئت‌هاي مذهبي برگزار كرديم تا سخنراني‌ها حول محور قناعت، اقتصاد، حريص نبودن و... باشد. ما مي‌خواهيم از عاشورا درس بگيريم كه امام حسين(ع) به خاطر دين ايستادگي كردند، در حالي كه نتوانستند براي بچه‌هايشان آب و غذا فراهم كنند.

چنين به نظر مي‌رسد كه شما به خرد جمعي و استفاده از نيروها در كنار يكديگر اعتقاد ويژه‌اي داريد.
شعار ما تشكيل پنج هزار تعاوني از بسيجيان در استان است و به فضل خدا اين كار را خواهيم كرد تا در اين تعاوني‌ها مايحتاج مردم فراهم شود.
در جنوب استان در لار و لامرد دو فرودگاه وجود دارد كه اين دو در هفته ۹۰ پرواز دارند كه از اين تعداد ۱۰ الي ۱۵ پرواز داخلي و بقيه پروازها به كشورهاي عربي است. اگر دو سردخانه در اين مناطق ساخته شود و سيبي كه از كشاورزان نمي‌خرند را در آنجا بسته‌بندي كنيم حتماً‌ به صادرات خوبي خواهيم رسيد.
اقتصاد نبايد فقط بر مبناي نفت و گاز باشد. بايد از تمام توانمندي‌هايمان استفاده كنيم. در پادگان خودمان چاهي وجود دارد كه يكي از بهترين آب‌هاي شرب شيراز را دارد، گفته‌ام قبل از اينكه آب جهت سيراب شدن درختان برود، حوضچه‌هايي بسازند براي پرورش ماهي و بعد آب مازاد به سمت درختان برود. تخمين زديم با سرمايه‌اي حدود ۷ ميليون تومان مي‌شود ماهي مصرفي سپاه را در اين حوضچه‌ها پرورش داد و در مدت دو ماه ماهي‌هايي به وزن ۲ كيلوگرم پرورش بدهيم. در بحث بازار مرغ اگر بتوانيم در هر دوره ۴۵ روزه ۲۰ هزار قطعه مرغ محلي كه در بازار ۱۲ هزار تومان است را به قيمت ۲ هزار تومان به روستايي بدهيم دگرگوني عظيمي در بازار به وجود مي‌آيد. در توليد فولاد و آهن نيز بزرگ‌ترين كارخانه فولاد كشور توسط بسيجيان اداره مي‌شود.

سردار! در پايان در مورد نحوه حضور آقا در استان و اقامه نماز مغرب و عشاء با سپاهيان صحبت كنيد. فكر مي‌كنم روز بسيار شگفت‌انگيزي بود.
وقتي قرار شد حضرت آقا به استان فارس تشريف بياورند، نوبت ارتش بود كه با ايشان ملاقات كنند. بنده اين مطلب را شنيدم و تماس گرفتم و گفتم اگر آقا به سپاه نيايند، من به تهران مي‌آيم و آنقدر مي‌نشينم تا به ما هم سري بزنند. به بچه‌ها گفته بودم كارتان را انجام بدهيد. قرار بود آقا ارديبهشت ماه ۸۷ تشريف بياورند اما ما از فروردين ماه آماده بوديم. از مسئولان دفتر آقا دعوت كردم تا به پادگان ما سري بزنند، وقتي آمدند و ديدند همه چيز آماده است، قرار شد موضوع را با مقام معظم رهبري در ميان بگذارند و بگويند كه سپاه آماده حضور شماست. چند روز بعد با من تماس گرفتند و گفتند آقا پذيرفتند به سپاه بيايند ولي به دو شرط.
آقا فرموده بودند، شرط اول اينكه بچه‌ها به قدري نزديك باشند كه من چهره آنها را ببينم و شرط دوم اينكه برنامه طوري تنظيم شود كه ما نماز را با آنها بخوانيم. به همين منظور برنامه را طوري تعيين كرديم كه نماز مغرب و عشاء را در محضر ايشان باشيم.
به لطف خدا مراسم باشكوهي برگزار شد و ۸ هزار نفر در محضر آقا سرود مي‌خواندند و اين تنها جلسه‌اي بود كه آقا تك‌تك بسيجيان را مورد تشويق قرار دادند. از سال ۸۷ تا به امروز شايد يكصد بار نمازي كه آقا در اينجا اقامه كردند را تلويزيون نشان داده از آن مراسم يك يادگاري ارزشمند براي فارس باقي ماند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار