کد خبر: 515214
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳
خبرگزاری دانشجو: حجت الاسلام پناهیان در مراسم رونمایی از کتاب «پیامبر اعظم(ص)»، گزیده بیانات مقام معظم رهبری که امروز در دانشگاه تهران رونمایی شد، گفت: اولین بار که من نام رهبر معظم انقلاب را شنیدم و با ایشان آشنا شدم، از روی جلد کتابی بود که همراه با شهید بهشتی به چاپ رسیده بود؛ این کتاب را در دوران تحصیلی راهنمایی و قبل از انقلاب مشاهده کردم و با نام آیت الله خامنه‌ای آشنا شدم.

وی با بیان اینکه یکی از معلمان ما در آن دوره بحث‌هایی از شهید مطهری را به ما می‌آموخت، گفت: اگر در تاریخ می خواهید مراجعه مستند داشته باشید، به نوشته‌های آیت الله خامنه‌ای که طلبه‌ای مبارز در مشهد است، مراجعه کنید.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: در آن موقع شهید مطهری به اندازه رهبر معظم انقلاب کار نکرده بودند، بنابراین بخش‌هایی از مطالب ایشان به دست ما می‌رسید.

پناهیان یادآور شد: این طور نیست که ما به خاطر مقام سیاسی ایشان، اندیشه شان را تحسین کنیم، بلکه ما واقعاً به ایشان نگاه دیگری داریم و معتقدیم اگر ایشان رهبر هم نبودند، به عنوان یک اندیشمند تاریخ و مفسر قرآن شناخته شده اند و این نشان دهنده اشراف ایشان بر حوزه‌های مختلف است.

وی گفت: افراد مختلفی، بویژه پدرم تأکید داشتند که مقام معظم رهبری بر حوزه قرآن و تاریخ مسلط هستند؛ ایشان در همه حوزه‌ها تبحر دارند و بعد از گذشت 30 سال این پختگی افزایش پیدا کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: مطالعه متن‌هایی که از رهبری می‌یابید را مغتنم بشمارید.

پناهیان گفت: از یکی از نزدیکان مقام معظم رهبری خاطره‌ای نقل شده که ایشان از ابتدای تحصیل گرایش به پژوهش داشتند و من در دوران جوانی‌ام ‌شنیدم که ایشان وقتی از فضایل امیرالمومنین سخن به میان می‌آمد، می‌گفتند، من باید دقیقاً زندگی ایشان را مطالعه کنم و به اجماع برسم.

وی تصریح کرد: کسی که در دوران طلبگی از اجماع مردمی مطلب دریافت می‌کند، اما اصرار دارد که آن را گسترش دهد، می‌تواند در موضوعات تاریخی برای ما محل مراجعه مناسبی باشد؛ همچنین توانایی‌هایی که خدا به ایشان در خصوص مسائل اجتماعی و سیاسی داده، بسیار حائز اهمیت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار