کد خبر: 514696
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲
رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران:
علی مندنی‌پور در جشن پاسداشت شصت و یکمین سال استقلال کانون وکلا که با حضور رئیس کل دادگستری فارس برگزار شد، اظهار داشت: در رسانه‌های جمعی گاهی وکیل را فردی در جبهه شیطان نشان می‌دهند که هیچ تناسبی با شان و جایگاه این صنف ندارد.
وی افزود: همین موضوع در مورد قضات و دستگاه قضایی نیز صدق می‌کند که گاه یک اتاقک کوچک با صدها مراجعه به عنوان دادگاه به تصویر می‌شود که با شرایط امروز ایران همخوانی ندارد.
مندنی پور ادامه داد: در فیلم‌نامه‌ها هیچ مطالعه‌ای در مورد آیین دادرسی نمی‌شود چنانکه به مردم نشان می‌دهند یک افسر پلیس با تلفن حکم جلب می‌گیرد و با تلفن نیز افراد را آزاد می‌کند.
وی تصریح کرد: بارها از مسئولان رسانه ملی خواسته‌ایم که در تدوین این فیلمنامه‌ها از مشاوران افتخاری حقوقدان استفاده شود.
مندنی پور در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: وکالت را هیچ رابطه‌ای با سیاست نیست و اگر وکیلی در موضوعی سیاسی وارد می‌شود تنها به جنبه‌های حقوقی آن می‌پردازد.
وی ابراز داشت: هفتم اسفند ماه سال ۱۳۳۳ سالروز تصویب نهایی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری است که آسان به دست نیامده و برای دادرسی عادلانه در این کشور روزی بسیار مهم محسوب می‌شود.
به گفته وی، دفاع از حریم فرهنگ، اقتصاد و هویت جمعی یک ملت تنها در سایه وجود یک دستگاه قضایی مقتدر محقق می‌شود و توسعه همه‌جانبه کشور نیز به همین موضوع وابسته است.
رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران در ادامه گفت: امروز اقتدار نظام قضایی به استقلال قضات و وکلا وابسته است.
وی اضافه کرد: استقلال با نظارت در چارچوب قانون تضادی ندارد و لازم است که جامعه وکلا از درون خود را رصد و نواقص را برطرف کنند.
مندنی پور تصریح کرد: یکی از معیارهای استقلال وکیل در مورد انتخاب موکل است چنانکه وی بنابر قسمی که خورده باید از تمام کسانی که نیاز به دفاع دارند در چارچوب قانون دفاع کند.
در این مراسم گودرز افتخار جهرمی از پیشکسوتان عرصه وکالت نیز به ایراد سخنرانی پرداخت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار