کد خبر: 513736
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۶
باشگاه خبرنگاران: مطبوعات آمریکایی در چند روز اخیر تنش های موجود در کاخ سفید در مورد حقوق باراک اوباما را منعکس کرده و اعلام کردند حقوق باراک اوباما به عنوان ریاست جمهوری قدرتمندترین کشور جهان برای هزینه هایش کافی نبوده و وی خواهان افزایش حقوق است.
 
حقوق سالانه ریاست جمهوری آمریکا به مراتب از حقوق روسای کشورهای روسیه، چین، مکزیک، انگلستان و آلمان بیشتر است. لازم به ذکر است که در سال 1873 حقوق ریاست جمهوری آمریکا تنها 50 هزار دلار بود که بعدها به 400 هزار دلار در سال 2001 رسید.
 
اکنون باراک اوباما سالانه 400 هزار دلار به عنوان حقوق ثابت می گیرد، علاوه بر ان 50 هزار دلار دیگر به عنوان هزینه های اضافی به وی پرداخت می گردد.
 
سکونت در کاخ سفید و اختصاص دادن " کمپ دیوید" در مریلاند به عنوان مکانی برای استراحت وی ، اتومبیل لیموزین کلادیکلاک، هلیکوپتر" مارلین وان" و هواپیمای خصوصی ریاست جمهوری از جمله امتیازاتی که در طول 4 سال ریاست خود از آن بهره مند است.
 
علاوه بر این ها هزینه های دفتر ریاست جمهوری از بودجه های دولتی پرداخت می شود و بعد از اتمام ریاست جمهوری نیز سالانه 160 هزار دلار به عنوان حقوق بازنشستگی به وی پرداخت می شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار