کد خبر: 499126
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۲
موسوي: چكش‌هايم در گل و لاي زمين‌ تمرين گم مي‌شوند

آقاي موسوي بعد از المپيك خبري از شما نيست.
بعد از تورنمنت بزرگي مثل المپيك مدتي استراحت كردم البته الان حدود دو ماه است كه براي حفظ آمادگي خود تمريناتم را در اروميه آغاز كرده‌ام تا اگر شرايط مهيا شد در بازي‌هاي غرب آسيا شركت كنم.

فكر نمي‌كنيد اين مدت تمرين براي تورنمنت غرب آسيا كافي نباشد؟
دو هفته ديگر رقابت‌هاي غرب آسيا در دوحه امارات برگزار مي‌شود البته باز هم زمان دقيق آن را هنوز اعلام نكرده‌‌اند ولي در كل سطح اين رقابت‌ها خيلي بالا نيست؛ برنامه‌ريزي خاصي هم براي شركت در آن انجام نداده‌ام. از يك ماه پيش فشار تمرينات را بيشتر كرده‌ام و فكر مي‌كنم همين مقدار براي موفقيت در اين مسابقات كافي باشد.

دووميداني در المپيك خوش درخشيد و حدادي مدال هم گرفت؛ فكر مي‌كني بتواني در تورنمنت جهاني مدال بگيري؟
اگر مسئولان ورزش براي دووميداني و رشته‌هاي ديگر برنامه‌ريزي درستي داشته باشند مطمئناً نتيجه مثبتي خواهد داشت. فدراسيون دووميداني با كسب مدال حدادي به نوعي حاصل دسترنجش را گرفت البته بايد يكي، دو مدال ديگر هم به دست مي‌آورديم اما به هر حال نشد.

منظورت از برنامه‌ريزي چيست؟ آيا با فدراسيون مشكلي داري؟
اتفاقاً تنها كسي كه كمك حال من در اين مدت بوده فقط فدراسيون است. همان طور كه مي‌دانيد قبل از المپيك حدود پنج ماه در اردوي روسيه با مربي روسم تمرين مي‌كردم و در حال حاضر هم هيچ مشكلي با فدراسيون ندارم اما رشته دووميداني از امكانات چندان خوبي برخوردار نيست به خصوص در پرتاب‌ها اين قضيه بيشتر صدق مي‌كند.

پس منظورت از اين انتقادات چه كسي است؟
اگر بخواهم روراست صحبت كنم منظورم مسئولان هيئت دووميداني آذربايجان غربي است. تا چندماه پيش آقاي نجفي رئيس هيئت استان بود كه هيچ كاري براي ورزش استان انجام نداد. اين را به عنوان يك ملي پوش اين استان مي‌گويم. بعد از نجفي حالا آقاي سليمي سكاندار ورزش آذربايجان شده است. مي‌گويند او فردي سرمايه‌دار است براي من جاي تعجب دارد كه او براي چه وارد اين حيطه شده است. ما در ورزش‌مان به فرد پولدار نياز نداريم، ما كسي را مي‌خواهيم كه از جنس ورزش باشد، كسي كه مشكلات ورزش را درك كند در غير اين صورت وجود صدها سرمايه‌دار نيز كمكي نمي‌كند. همانطور كه به فوتبال كمكي نكرده است.

گفتيد مشكل هيئت استان است مگر شما زير نظر فدراسيون نيستيد؟
من تمام اردوها و برنامه‌‌ريزي‌هايم از سوي فدراسيون هزينه و برنامه‌ريزي مي‌شود اما به هر حال به عنوان يك ملي پوش كه در اين استان زندگي مي‌كنم نبايد از حداقل امكانات برخوردار باشم؟ نزديك پنج سال است كه در يك زمين باير تمرين مي‌‌كنم الان فصل پاييز و بارندگي‌هاي فراوان است.
اي كاش يك روز از محل تمرينات من بازديد مي‌كرديد و متوجه مي‌شديد در چه زمين بايري تمرين مي‌كنم. وقتي باران مي‌آيد زمين مي‌شود باتلاق و چكش‌ها در آن ناپديد مي‌شوند. برخي روزها نزديك به نيم ساعت فقط طول مي‌كشد گل‌هاي كف كفشم را بعد از تمرينات تميز كنم، مدتي را هم براي پيدا كردن چكش‌هايم سپري مي‌كنم. وضعيتي كه من در آن هستم بسيار اسفناك است و هيئت استان هم هيچ حمايتي در اين باره نمي‌كند. من در كل كمتر از يك ساعت تمرين مي‌‌كنم.

مگر زميني كه در آن تمرين مي‌كنيد براي هيئت استان نيست؟
زميني كه من در آن تمرين مي‌كنم يك بيابان است و فقط يك اتاق دارد كه متعلق به هيئت استان است البته به تازگي نصف اين بيابان را هم اداره تربيت بدني تصرف كرده كه معلوم نيست مي‌خواهد با آن چه كار كند.

از مربي روسي‌ات چه خبر؟ آيا با مشكلات مالي فدراسيون قرار داد او امضا شده؟
حقيقتش خيلي درباره قرارداد او اطلاعي ندارم ولي فكر نمي‌كنم مشكلي با او داشته باشيم، چرا كه قرار است بعد از رقابت‌هاي آسيايي دوحه براي اردو به روسيه بروم و او تمريناتم را پيگيري كند.

اردو؟ براي چه رقابت‌هايي به اردو مي‌روي؟
اردو حتماً نبايد براي تورنمنتي باشد. من قبل از المپيك زمان زيادي را براي كسب مدال هزينه كرده‌ام الان هم براي اينكه بتوانم دوباره به شرايط آرماني برسم و ركوردم را افزايش دهم مدتي به روسيه مي‌روم تا خود را براي رقابت‌هاي جام جهاني آماده كنم.

از شرايط نامناسب زمين تمريناتت گفتي. آيا با فدراسيون در اين باره صحبت داشته‌اي؟
من مي‌دانم كه براي بهبود شرايط نامناسب بيشتر به حمايت مسئولان ورزشي خود استان نياز دارم تا فدراسيون و حتي خبر موثق دارم كه هيئت استان نزديك به ۱۵۰ ميليون تومان هم پول دارد و به راحتي مي‌تواند با كمترين هزينه اين زمين باير را تبديل به ورزشگاه كند اما چرا اين كار را نمي‌كنند، نمي‌دانم ولي اميدوارم حداقل زمين مناسب‌تري را در اختيار من قرار دهند.

گفتيد فدراسيون همواره از شما حمايت كرده؛ چرا براي اردو به تهران نمي‌آييد؟
من همانطور كه گفتم ساكن اروميه هستم و به غير از اين مسئله دانشجوي رشته تربيت بدني هم هستم كه بايد درس بخوانم پس نمي‌توانم به غير از اروميه در جاي ديگر اردو بروم براي همين فقط اميدوارم بي‌مهري‌هاي مسئولان ورزشي استان تمام شود تا مشكلاتم حل شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار