کد خبر: 498209
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۲
كارشناسان سياسي از پيامدهاي شكست رژيم صهيونيستي در جنگ 8 ‌روزه مي‌گويند
اين در حالي است كه مرور جنگ‌هايي كه اين ارتش طي سال‌هاي اخير داشته، بيانگر اين واقعيت است كه هرچه گذشته، مدت زمان شكست آنها در ميدان نبرد كوتاه‌تر شده است، به گونه‌اي كه در جنگ با حزب‌الله لبنان ۳۳‌روز، در جنگ با مردم غزه ۲۲ روز و در آخرين جنگ نيز فقط هشت روز زمان نياز بود تا آبروي اين ارتش پوشالي در سطح دنيا برود. در عين حال نكته مهم آن است كه طرف مقابل ارتش رژيم صهيونيستي گروه‌هايي بودند كه از كمترين ميزان آموزش و كمترين ميزان تجهيزات نظامي برخوردار هستند اما دليل اين ضعف بزرگ ارتش رژيم صهيونيستي دستمايه گفت‌وگو‌ي خبرنگار «جوان» با اسماعيل كوثري، محمد اسماعيلي و محمد‌صالح جوكار از اعضاي كميسيون امنيت ملي مجلس است. 

تلاش رژيم صهيونيستي براي عمليات‌هاي ضربتي
در همين خصوص، محمد اسماعيل كوثري، عضو‌كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه ارتش امريكا و ارتش رژيم صهيونيستي همواره به دنبال عمليات‌هاي ضربتي كوتاه‌مدت بوده‌اند، عنوان كرد: ارتش امريكا و اسرائيل همواره مي‌كوشند در عرض كمتر از شش روز ضربه خود را به هدف وارد كنند و پس از آن به جنگ رواني روي مي‌آورند تا از اين طريق به هدف خود برسند.
وي در ادامه با اشاره به حمله ارتش رژيم صهيونيستي به لبنان در سال ۱۹۸۲ و پيشروي تا بيروت عنوان كرد: مقاومت لبنان در اين نبرد، با فرسايشي كردن جنگ ضربات سنگيني را به رژيم صهيونيستي وارد كرد و اين رژيم مجبور شد پله پله لبنان را با فضاحت ترك كند. بنابراين آنها با درس گرفتن از اين جنگ ديگر علاقه‌اي به جنگ‌هاي بلندمدت نشان ندادند.
اين عضو كميسيون امنيت ملي با اشاره به مقاومت سنگين حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه افزود: ارتش رژيم صهيونيستي در عرض يك هفته تمامي تأسيسات حزب‌الله را از زمين و هوا بمباران كرد و زماني كه گمان مي‌كرد كار به اتمام رسيده است، تازه حزب‌الله فعاليت خود را آغاز كرد و ضربات سنگيني را به ارتش اسرائيل وارد كرد؛ ضرباتي كه باعث وحشت در ميان نيروهاي ارتش اين رژيم شد.
كوثري با اشاره به اطلاعات ضعيف ارتش رژيم صهيونيستي از وضعيت حماس و مردم غزه ادامه داد: آنها فكر مي‌كردند كه غزه به خاطر تحريم‌هاي سنگين تضعيف شده و حالا وقت ضربه زدن است، اما اين اطلاعات ضعيف به خصوص درباره توانمندي‌هاي موشكي حماس و مقاومت باعث شد كه آنها در اين جنگ نيز شكست سختي بخورند و مجبور شوند در اقدامي پيش‌دستانه با به ميان كشيدن كشورهاي ديگر براي جلوگيري از افتضاح بيشتر، درخواست آتش‌بس بدهند.
وي خاطرنشان كرد: آنها دلخوشي زيادي به سيستم دفاع موشكي خود به نام گنبد آهنين داشتند و گمان مي‌كردند مي‌توانند تمامي حملات موشكي حماس را دفع كنند، اما در عمل ديديم كه نزديك به ۸۰ درصد موشك‌هاي مقاومت به هدف‌هاي خود در سرزمين‌هاي اشغالي اصابت كرد و زماني كه اين موشك‌ها در قلب تل‌آويو فرود آمد، آنها متوجه اين قدرت حماس شدند. كوثري در خصوص احتمال حمله زميني به غزه نيز گفت: آنها به خوبي از قدرت چريكي حماس مطلع بودند و آغاز حمله زميني باعث بزرگ‌ترين افتضاح ارتش اين رژيم در طول تاريخ مي‌شد چراكه قدرت حماس روي زمين چندين برابر ارتش رژيم صهيونيستي است.
اين عضو كميسيون امنيت ملي در خصوص پيامدهاي شكست‌هاي مفتضحانه ارتش اسرائيل در برابر محور مقاومت گفت: ساكنين سرزمين‌هاي اشغالي به خوبي فهميده‌اند كه مسئولان آنها بي‌عرضه هستند و آنچه كه قول داده‌اند با واقعيت‌ها تطابق ندارد. همين امر باعث از بين رفتن روحيه آنها شده و ما شاهد مهاجرت معكوس ساكنين سرزمين‌هاي اشغالي به كشورهاي ديگر هستيم. علاوه بر اين پس از اين شكست ارتش رژيم صهيونيستي حداقل تا سه سال آينده توان حركت نظامي عليه هيچ‌كس را نخواهد داشت. 

ارتش رژيم صهيونيستي شكست‌ناپذير نيست
محمد اسماعيلي، ديگر عضو كميسيون امنيت ملي مجلس هم با اشاره به شكست ارتش رژيم صهيونيستي در جنگ هشت روزه غزه عنوان كرد: آنها تبليغات زيادي در خصوص توانمندي‌هاي ارتش خود راه انداخته بودند و مدعي بودند كه پنجمين ارتش بزرگ دنيا هستند اما شكست‌هاي پي در پي اين ارتش در برابر مقاومت فلسطين كه دستاني خالي داشت، هيمنه اين ارتش را شكست و ثابت كرد كه شكست دادن آنها كار چندان پيچيده‌اي نيست.
وي به وحشت سربازان و افسران ارتش رژيم صهيونيستي از مقاومت فلسطين اشاره كرد و افزود: همين وحشت و ترس باعث شد كه مسئولان اين رژيم يكطرفه درخواست آتش‌بس بدهند.
اسماعيلي خاطرنشان كرد: رژيم صهيونيستي هم‌اكنون در سراشيبي سقوط قرار گرفته و شكست مفتضحانه در غزه اين روند را سرعت بخشيد.
اين عضو كميسيون امنيت ملي، پيروزي مقاومت فلسطين را حامل پيام به حكام عرب منطقه دانست و افزود: دولت‌هاي عربي در برابر فلسطين بسيار كوتاهي كردند و با سكوت خود عملاً با جنايات امريكا و اسرائيل در غزه همراهي كردند. قطعاً اين سكوت به ضرر آنها خواهد بود و باعث تشديد موج بيداري اسلامي در منطقه خواهد شد. 

اراده مقاومت عامل پيروزي در جنگ ۸ روزه
همچنين محمد‌صالح جوكار، ديگر عضو كميسيون امنيت ملي مجلس هم در اين باره گفت: ارتش رژيم صهيونيستي كه ادعا مي‌كند پنجمين ارتش بزرگ دنيا است، در سه جنگ ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و هشت روزه نشان داد كه ضعف‌هاي فاحشي دارد و از لحاظ به كارگيري سلاح و تجهيزات در سطح بسيار ابتدايي است. اين در حالي است كه نقطه ضعف بزرگ آنها نيز روحيه و اراده ضعيف سربازان اين ارتش بود.
وي خاطرنشان كرد: در مقابل اين ارتش، مقاومت اراده بسيار مستحكمي داشت و در به كارگيري تجهيزات خود بسيار هوشمندانه عمل كرد و همين موضوع عامل پيروزي مقاومت در جنگ هشت روزه غزه بود.
اين عضو كميسيون امنيت ملي، پيروزي در جنگ هشت‌روزه را عاملي براي تقويت ريشه‌هاي مقاومت در منطقه خاورميانه عنوان كرد و ادامه داد: بي‌شك اگر كشورهاي عربي منطقه براي مقاومت مزاحمت ايجاد نكنند، آينده قطعاً از آن آنها خواهد بود.
وي استعفاي وزير جنگ رژيم صهيونيستي را يكي از پيامدهاي شكست مفتضحانه ارتش اين رژيم عنوان كرد و افزود: بي‌شك تغيير و تحولات در منطقه به نفع اسلام است و هرچه زمان پيش مي‌رود، هژموني امريكا در منطقه كاهش مي‌يابد، به طوري كه امروز مي‌بينيم كه با پيروزي مقاومت فلسطين، بسياري از هم‌پيمانان ايالات متحده در منطقه مردد شده‌اند و قصد دارند نوع روابط خود را با اين كشور تغيير دهند.
جوكار خاطرنشان كرد: شكست رژيم صهيونيستي در اين جنگ باعث از بين رفتن ساختارهاي اين رژيم شده و آنها به سمت فروپاشي در حركت هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار