کد خبر: 492379
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۱
2 عضو كميسيون امنيت ملي در گفت‌وگو با «جوان» مطرح كردند
نفوذ استراتژيك جمهوري اسلامي و متحدان منطقه‌اي ايران در قلب نظام سلطه نه فقط از طريق صدور انقلاب اسلامي و مذاكرات ديپلماتيك كه هر جا لازم بوده از دريچه تهديد در برابر تهديد، تحقق يافته است. اين استراتژي طي روزهاي اخير در برابر رژيم صهيونيستي كه فقط مقابل زبان تهديد، قدرت فهم مسائل را پيدا مي‌كند، به كار گرفته شده است و با آنكه جمهوري اسلامي در معادلات بين‌المللي كمتر از اين شيوه استفاده مي‌كند و حقانيت و قدرت خود را در اكثر موارد پاي ميز مذاكرات اثبات كرده است، اما با به پرواز درآوردن پهپاد بر فراز مراكز هسته‌اي، بر اين رژيم غاصب و جعلي ثابت كرد كه گنبد آهنين تنها در قالب قدرت پوشالي جبهه استكبار مي‌گنجد. بر همين اساس در تجمع بزرگ هزاران نفري بسيجيان تهران در روز جمعه، سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين خاطرنشان كرد: «صهيونيست‌ها منتظر صدها پهپاد ديگر در ۲۵ مدل مختلف با سيستم‌هاي جديد پروازي باشند، طوري كه ندانند چگونه بايد با آنها مقابله كنند.» 

در اين ارتباط خبرنگار روزنامه جوان با دو عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي گفت‌وگو كرده است كه در ادامه مي‌‌خوانيم. 

‌ شناسايي كل مناطق رژيم‌صهيونيستي در كمتر از ۳ ساعت
جواد كريمي قدوسي با بيان اينكه رژيم صهيونيستي امروز از هميشه ضعيف‌تر است، گفت: در خصوص رژيم صهيونيستي و عمليات پهپاد نكته مهم اين است كه طول سرزمين‌هاي اشغال شده توسط اين رژيم ۲۴۰ كيلومتر و عرض آن حدود ۴۰ تا ۵۰ كيلومتر است كه يك پهپاد با توان ۲۴ ساعت پرواز و طي مسافت دو هزار كيلومتري، در كمتر از سه ساعت مي‌تواند در كل مناطق رژيم‌صهيونيستي كه ارزش شناسايي دارد پرواز كند و تمام اطلاعات لازم را دريافت نمايد. 

وي با بيان اينكه نفوذ پهپادهاي ايراني در مناطق اشغال شده توسط رژيم‌صهيونيستي اوج ناتواني و توخالي بودن ادعاهاي صهيونيستي در خصوص گنبد آهنين است، تصريح كرد: آنها از يك طرف ادعا مي‌كنند كه هيچ شيئي قدرت عبور از سيستم‌هاي پدافندي و راداري ما را ندارد و از يك طرف شاهدند كه پهپاد ايراني حزب‌الله با نفوذ در ديمونا، تصاوير مراكز حساس رژيم صهيونيستي را به دست آورده و گنبد آهنين هم واكنش مناسب و به هنگامي براي مهار آن نداشته است. 

اين نماينده مجلس با اشاره به اينكه عمليات‌هاي شناسايي پهپادهاي ايراني بارها در مناطق حساس رژيم صهيونيستي انجام شده است، گفت: تاكنون تصاوير متعددي از مراكز حساس رژيم صهيونيستي و موقعيت تاسيسات هسته‌اي اين رژيم به دست آمده كه اين موضوع رژيم‌صهيونيستي را به هراس انداخته است. زيرا اين عمليات‌ها تمام معادلات امريكا و رژيم‌صهيونيستي را بر هم زده و تاثيرات منفي هم از لحاظ سياسي و امنيتي و هم از لحاظ اقتصادي بر آنان داشته است و در واقع اوج ضعف آنان در برابر چند عمليات شناسايي در جهان آشكار شده است. 

كريمي قدوسي خاطرنشان كرد: سرزمين‌هاي اشغالي عمقي ندارد و هر ارتشي از سرزمين‌هاي امت اسلامي مي‌تواند در كمتر از سه ساعت اقدامات شناسايي در آنجا انجام دهد؛ چنانكه در حال حاضر شناسايي حرف اول را مي‌زند و اين پهپادها كه قدرت بالايي در شناسايي دارند، پشتوانه‌اي براي دفاع و امنيت جمهوري اسلامي به حساب مي‌آيند. 

وي تأكيد كرد: پيش از اين نيز ضعف رژيم صهيونيستي در جنگ ۳۳ روزه با لبنان آشكار شده بود كه آنها ادعا مي‌كردند تانك‌هاي مركاوا فوق‌العاده پيشرفته و با قدرت هوشمندي بسيار بالاست، اما حزب‌الله لبنان در آن ايام ۱۰۰ تانك مركاوا را به راحتي منهدم كرد. 

اين عضو كميسيون امنيت ملي تصريح كرد: امروز تمام دنيا به قدرت نظام جمهوري اسلامي ايران پي برده است و حتي امريكايي‌ها نيز به صراحت اعلام كرده‌اند كه در صورت آغاز جنگ رژيم‌صهيونيستي عليه ايران، امريكا هيچ دخالتي نخواهد كرد و شريك رژيم‌صهيونيستي در حمله به ايران نيست. 

پهپادها، حركت بازدارندگي را در عمل نشان مي‌دهند
محمداسماعيل كوثري يكي ديگر از اعضاي كميسيون امنيت ملي نيز در اين باره معتقد است: اعلام سردار نقدي در خصوص نفوذ صدها پهپاد ديگر به سرزمين‌هاي اشغالي در آينده، نشاندهنده اوج قدرتمند شدن نظام جمهوري اسلامي در بازدارندگي و نفوذ استراتژيك و همچنين اوج ضعف رژيم صهيونيستي در مقابله با پهپادهاي ايراني است.
وي ادامه داد: تاثيرات اين نفوذ در بعد خارجي اين است كه دشمنان از اين پس بايد بدانند با محاصره ايران، نه تنها جمهوري اسلامي دست از پيشرفت برنمي‌دارد كه مسير خود را قوي‌تر از گذشته ادامه خواهد داد و در برابر هرگونه دخالت خارجي، ايستادگي خواهد كرد و اقدامات لازم را به فراخور موقعيت و شرايط انجام مي‌دهد.
اين عضو كميسيون امنيت ملي تأكيد كرد: ما البته كوچك‌ترين تهاجمي را به هيچ سرزميني نخواهيم داشت و با نفوذ پهپادهاي ايراني در سرزمين‌هاي اشغالي نيز مي‌خواهيم حركت بازدارندگي را در عمل نشان دهيم و در اين استراتژي تهديد در برابر تهديد به دشمن بگوييم مراقب باش كه اگر دست از پا خطا كني، پاسخ محكمي دريافت خواهي كرد.
كوثري خاطرنشان كرد: ما به هيچ‌وجه شروع‌كننده جنگ نخواهيم بود و استراتژي ما نيز طوري تعريف شده است كه اين عمليات‌ها در بعد پيشگيرانه مي‌گنجد. ما حمله پيشدستانه نخواهيم داشت، اما در صورت حمله به ايران، در دفاع و مقابله ما تصميم‌گيرنده هستيم و بعد از آن حرف اول و آخر را ما مي‌زنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار