کد خبر: 478795
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵
ایسنا:  به گزارش پايگاه اينترنتي شبكه خبري الجزيره، پليس و نيروهاي امنيتي عربستان با حمله به صدها تظاهركننده‌‌اي كه در اعتراض به سياست‌هاي تبعيض آميز آل سعود در اين كشور اقدام به تظاهرات و حمل پلاكارد در قطيف كرده بودند، ده‌ها تن از آنها را زخمي كرد.

بنا به گفته شاهدان عيني پليس و نيروهاي امنيتي عربستان در اين حمله از گلوله‌هاي جنگي و گاز اشك‌آور استفاده كردند كه اين امر به زخمي شدن تعدادي از تظاهركنندگان انجاميد اما به دليل انتقال زخمي‌ها به مناطق نامعلوم تعداد اين افراد مشخص نشده است.

تظاهركنندگان كه تصاويري از بازداشت شدگان پيشين عربستان از جمله نمر باقر النمر،‌ روحاني شيعه عربستاني را در دست داشتند، بهبود وضعيت سياسي و آزادي هرچه سريعتر بازداشت شدگان را خواستار شدند.
 
اين در حالي است كه مقامات عربستاني اعلام كرده‌اند كه در درگيري‌هاي اخير ميان تظاهركنندگان و پليس كسي زخمي نشده و تنها چند تن از تظاهركنندگان كه برخي از آنها تحت تعقيب نيز بودند بازداشت شده‌اند.بنا بر اعلام گروه‌هاي حقوق بشري عربستان تاكنون بيش از 600 مخالف در استان القطيف واقع در شرق عربستان كه بيشتر ساكنان آن را شيعيان تشكيل مي‌دهند، دستگير شدند كه تاكنون حكمي عليه هيچ كدام از آنها صادر نشده و بيشتر آنها بدون تفهيم اتهام بازداشت هستند.

شيعيان عربستان از وضعيت خود در اين كشور و نيز تبعيض‌هايي كه نظام حاكم در عربستان عليه آنها اعمال مي‌كند ناراضي هستند و مدت‌هاست با برگزاري تظاهرات خواستار بهبود شرايط خود هستند كه در اين راه تاكنون چندين معترض نيز به دست نيروهاي امنيتي كشته شده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار