کد خبر: 478340
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۴
فردا: دیروز با موافقت وزیر جهاد کشاورزی، بخشنامه جدیدی برای ثبت سفارش انواع گوشت قرمز و دام زنده صادر شد دکه بر همین اساس ثبت سفارش انواع گوشت قرمز ودام زنده با ارائه مجوزVIP معتبر سازمان دامپزشکی بلامانع خواهد بود.

حجت الاسلام روح الله بیگی در گفتگو با «فردا» با انتقاد از وضع به وجود آمده و نیاز کشور به واردات گوشت، گفت: وزارت جهاد کشاورزی در قانون برنام چهارم توسعه موظف به تامین گوشت لازم برای کشور بود، حال که به نیمه برنامه پنجم رسیده ایم هنوز هیچ خبری از تامین گوشت نیست و مسئولان مجبور به واردات آن می کنند.

وی ادامه داد: چند سال پیش هم گفتند که از واردات گندم بی نیاز شده ایم در حالی که امروز در این مورد هم مشکل داریم. خشکسالی را قبول داریم اما مهم تر از آن بی تدبیری مسئولان مربوطه است که نمی توانند از عهده کار بربیایند.

نماینده مردم میاندوآب با طرح این سئوال که چرا کارمان به جایی رسیده که باید گوشت مصرفی مردم کشورمان را وارد کنیم، گفت: مگر آب و خاک و علوفه و پتانسیل لازم را نداریم؟ پس چگونه است که به جای صادر کردن گوشت تن به واردات آن داده ایم؟ این مهم پاسخی جز بی کفایتی مسئولان ندارد؟
 
عضو کمیسیون اقتصادی واژه "استقلال"  را منوط به روی پا ایستادن کشور در تمامی عرصه ها دانست و گفت: چرا بعد از 33 سال هنوز باید وارد کنیم و محتاج دیگران باشیم؟ چرا باید مجبور به تامین مردم از خارج کشور باشیم؟ مسئولان مربوطه باید پاسخگوی ضعف های خود در  ا باشند.
 
وی وزرای جهاد کشاورزی و صنعت و معدن را مقصران اصلی این مقوله اسف بار خواند و افزود: این دو را به کمیسیون فراخوانده ایم اما مدام توپ را به زمین یکدیگر می اندازند و از پاسخ در خور شان ملت و مجلس می گریزند.  
 
بیگی با اشاره به جلسه غیر علنی مجلس با این وزرا که روز بعد برگزار خواهد شد، گفت: مردم مطمئن باشند که امروز روز سرنوشت ساز غضنفری و خلیلیان خواهد بود. دیگر نمی تواننند بی حساب و کتاب توضیح دهند
 
 وی با تاکید بر اینکه به طور حتم یکی از وزرای کشاورزی و صنعت و معدن در مجلس استیضاح خواهند شد، تصریح کرد: پس از برگزاری جلسه امروز، مقصر شناخته و برکناری او در دستور کار نمایندگان قرار خواهد گرفت. دیگر نمایش وزرا  و سردرگمی مردم پایان یافته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار