کد خبر: 477752
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۵
ایسنا: برنامه‌اي تلويزيوني از شبكه‌ 4 انگليس كت مهاركننده‌ي روانپزشكي را به مجسمه‌هاي يادبود شخصيت‌هاي سرشناسي چون وينستون چرچيل،‌ چارلز داروين،‌ ساموئل جانسون و فلورنس نايتينگل پوشاند تا تصوير مخوف بيماري‌هاي رواني را بين مردم از بين ببرد و نشان دهد حتي چهره‌هاي برجسته تاريخ نيز زماني با اين نوع بيماري‌ها دست و پنجه نرم كرده‌اند.
 
 
 
مجسمه‌هاي شخصيت‌هاي تاريخي در اين لباس مخصوص پيچيده شدند و بيماري رواني كه اين افراد به آن مبتلا بودند،‌ به صورت برچسبي روبروي آن‌ها نصب شد. اين برنامه توسط شبكه 4 تلويزيون انگليس صورت گرفت تا تابوي بيماري رواني بين مردم از بين برود.
 
يكي از مسئولين اين كمپين در اين‌باره گفت: ‌با وجود اين واقعيت كه از هر چهار نفر، تنها يك نفر شانس تجربه‌ي سلامت رواني را در طول عمرش دارد، هنوز هم سوءتفاهمات زيادي درباره‌ي بيماري رواني وجود دارد. ما مي‌خواستيم ديدگاه‌هاي از مد افتاده راجع به بيماري رواني را نشان دهيم. با پوشاندن كت مهاركننده به شخصيت‌هاي معروفي كه دستاوردهايش در تاريخ انگلستان ماندگار شده‌، خواستيم بگوييم آن‌ها در طول زندگي‌شان هم سلامت رواني و هم ابتلا به بيماري‌هاي روحي را تجربه كرده‌اند.
 
به گزارش بي‌بي‌سي‌، چرچيل به تجربه‌ي دوره‌هاي طولاني مدت افسردگي شهرت داشت. نخست‌وزير اسبق انگليس از بيماري روحي‌اش به عنوان «سگ سياه» خود نام مي‌برد.
 
فلورنس نايتينگل نيز يكي از هنرپيشگان كلاسيكي بود كه از اختلال دوقطبي (اختلال شيدايي - افسردگي) رنج مي‌برد. چارلز داروين، نظريه‌پرداز معروف، اغلب حالت عصبي داشت و ساموئل جانسون ـ شاعر و نويسنده‌ي انگليسي ـ نيز علائم ابتلا به افسردگي را بروز مي‌داد.
 
اين برنامه تلويزيوني هفته‌ي آينده از شبكه 4 انگليس به روي آنتن مي‌رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار