کد خبر: 476528
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲
مهر: عوض حیدرپور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اعتراضات مردمی در عربستان و سرکوب مردم از سوی رژیم آل سعود، گفت: موج بیداری اسلامی به عربستان سعودی رسیده و خوشبختانه منشأ حرکت نیز جامعه شیعی عربستان است که راه پیامبر اکرم و امام علی (ع) را طی می کند.

وی با اشاره به اینکه مردم عربستان خواهان حداقل آزادی ها هستند، بیان کرد: متأسفانه حاکمان آل سعود چنین حقی را برای مردم قائل نیستند و اتفاقاتی که در کشورهای اسلامی به ویژه در مصر افتاد و رئیس جمهوری محمد مرسی باعث شد انفجاری در بیداری اسلامی در عربستان شکل بگیرد و مردم به میدان بیایند.

حیدرپور ادامه داد: موج بیداری های اسلامی در عربستان ابتدا در جنوب خلیج فارس و  شمال عربستان بود و در روزهای اخیر به مدینه نیز کشیده شده و موج بیداری اسلامی به زودی تمام عربستان را در برخواهد گرفت و کشور از جور رژیم آل سعود آزاد خواهد شد .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مسئولین عربستان اگر بخواهند عاقلانه رفتار کنند، بهترین کار این است که به مطالبات مردم تن دهند و به هیچ عنوان به دنبال ایجاد شرایط امنیتی نباشند.

وی با بیان اینکه مردم در عربستان آسیب زیادی دیده اند، گفت: اصلاحات در این کشور جوابگو نخواهد بود و مردم باید به دنبال یک تغییر اساسی در سیستم حکومتی باشند.

به گفته حیدرپور، بهترین حکومت در عربستان حکومت جمهوری اسلامی است و مردم نیز باید با سرنگونی آل سعود به دنبال ایجاد رژیم جمهوری اسلامی باشند.

وی تأکید کرد: حاکمان سعودی نیز باید بدانند که سرکوب به ضرر کشور خواهد بود و به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نمی توان با خیزش های مردمی برخورد امنیتی داشته باشند.

حیدرپور با اشاره به اینکه مردم حجاز، حجاز را آزاد خواهند کرد، تصریح کرد: امیدوارم حاکمان سعودی به طرف زور نروند که باعث نابودی خودشان می شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار