کد خبر: 476261
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵
 فارس: به گزارش الجزیره، "محمد مرسی"، ‌رئیس‌جمهوری منتخب مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به حکم صادره توسط دادگاه عالی قانون اساسی این کشور مبنی بر لازم الاجرا بودن حکم انحلال مجلس الشعب پایبند است و به این دادگاه احترام می‌گذارد.

محمد مرسی در بیانیه خود آورده است که اگر حکم دادگاه عالی قانون اساسی مصر بر این است که مجلس الشعب به انجام وظایف خود ادامه ندهد، ما به این حکم احترام می‌گذاریم.

وی گفته است که دولت مصر دولت قانون است که در آن به قانون اساسی و موسسات و نهادهای مختلف کشور احترام گذاشته می‌شود.

رئیس‌جمهوری مصر تاکید کرده است که با گروه‌های سیاسی، نهادهای مختلف و مقامات عالی قضایی این کشور برای برون رفت از وضعیت کنونی کشور مذاکره و رایزنی خواهد کرد.

در این بیانیه که پایگاه اطلاع رسانی حزب آزادی و عدالت، ‌شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون مصر آن را منتشر کرده، آمده است: حکم ریاست جمهوری مصر مبنی بر توقف انحلال مجلس و بازگشت نمایندگان به کارهای خود در راستای قانون و هدف از آن احترام به دستگاه قضایی و قانون اساسی مصر و به نفع ملت و منافع عالی کشور بود.

در این راستا "محمد فواد جادالله"، مشاور حقوقی محمد مرسی در سخنانی اعلام کرد که رئیس‌جمهوری منافع عالی کشور را بالاتر از همه چیز می‌داند و به دستورات صادره توسط دستگاه قضایی کشور احترام می‌گذارد.

در پی انحلال پارلمان توسط دادگاه قانون اساسی مصر رئیس‌جمهوری این کشور پس از انتخاب به ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که پارلمان باید به فعالیت‌های خود ادامه دهد و بنا به دستور وی پارلمان نشستی را روز دوشنبه برگزار کرد که این امر اعتراض دادگاه عالی قانون اساسی را به دنبال داشت و موجب شد تا به مرسی 36 ساعت مهلت دهد تا حکم خود در ادامه فعالیت پارلمان را پس بگیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار