کد خبر: 475435
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۵
ایسنا: منطقه قم، علي لاريجاني در همايش نقش فعاليت‌هاي فرهنگي و مهدوي در توليد ملي كه عصر جمعه 16 تير ماه در سالن همايش‌هاي دفتر تبليغات اسلامي قم برگزار شد، با اشاره به عملكرد اوباما در دوران رياست جمهوري‌اش ادامه داد: بيشترين قطع‌نامه‌ها و فشار عليه ايران در دوره‌هاي رياست جمهوري آمريكا، چه دموكرات و چه جمهوري‌خواه، در دوران اوباما اعمال شده است اين در حالي است كه وي در سخنراني‌اي كه در دانشگاه مصر داشت بر احقاق حقوق مسلمانان و فلسطيني‌ها تاكيد كرد.

وي با بيان اينكه بعضي افراد ساده‌انديش در داخل كشور فكر كردند كه قرار است كه اوباما با صحبت‌هاي خود تغييري در عالم شكل دهد گفت: وي با شعار تغيير به روي كار آمد ولي بيشترين قطع‌نامه‌ها و فشار عليه ايران در دوره‌هاي رياست جمهوري آمريكا، چه دموكرات و چه جمهوري‌خواه، در دوران اوباما اعمال شده است و با اين حال وي كانديداي رياست جمهوري آمريكا براي دور بعدي شده است.

لاريجاني با بيان اينكه دروغ‌گويي و بازار مكاره سياسي در دنيا باب شده است گفت: سران استكبار سعي دارند كه با دروغ و فريب شرايط را به نفع خود رقم بزنند.

وي با اشاره به قيام مردم بحرين خاطرنشان كرد: مردم بحرين قيام خود را با شعار اينكه هر كدام يك راي داشته باشند آغاز كردند ولي اين در حالي است كه شيعيان اين كشور در پارلمان بحرين مي‌توانند از هر 30 هزار نفر يك نماينده داشته باشند ولي اهل تسنن مي‌توانند از هر 5 هزار نفر يك نماينده داشته باشند و آيا اين همان عدالتي است كه آمريكايي‌ها مطرح مي‌كنند؟

لاريجاني اظهار كرد: برخي كشورهايي كه به ظاهر براي سوريه دلسوزي مي‌كنند و در اين كشور اقدام به عمليات تروريستي و انفجار مي‌كنند و در برابر اين بي‌عدالتي‌ها سكوت مي‌كنند نوعي طاغوت‌گري است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: حيات انسان دو نسخ است، حيات عادي و حيات معنوي كه در حيات مادي كه متعارف است همگان در آن سعي دارند كه معيشت خود را بگذرانند و در عمر محدود شغل پيدا كرده و در پايان از اين دنيا مي‌روند كه به آن حيات مادي بشري گفته مي‌شود به طوري كه در اين دوره محدود بهترين ساعات خود را مي‌گذراند و به استعدادهاي خود توجه دارد.

وي در تعريف حيات معنوي گفت: حيات معنوي حياتي است كه دنياي فاني را به جهان آخرت متصل مي‌كند و در آن يك زندگي داريم و اگر درست درك شود مي‌تواند سعادت را براي بشر به ارمغان بياورد.

وي با بيان اينكه كساني كه در حيات معنوي زندگي مي‌كنند نگاه‌شان به دنيا متفاوت است و بيشتر از دوره محدودي است كه در دنياي فاني زندگي مي‌كنند گفت: آن‌ها متوجه اين معنا هستند كه عمر در دنياي فاني كوتاه است لذا براي حيات معنوي تلاش مي‌كنند تا استعدادهاي معنوي خود را رشد و شكوفا كنند.

لاريجاني گفت: اگر كسي مي‌خواهد خود را آماده كند براي دنياي معنويت بايد به ائمه اطهار توسل داشته باشد و به آن‌ها اتكا كرده و از آن‌ها براي رشد كمك بگيرد.

وي اضافه كرد: اگر كسي در اين دنيا به فكر مال‌اندوزي باشد نبايد توقع داشته باشد كه در آن دنيا در خدمت حضرت رسول اكرم و حضرت مهدي (عج) باشد چون تمام فكر و ذكرش مال‌اندوزي در دنياي فاني بوده است.

لاريجاني توجه به حيات معنوي را امري مهم دانست و تصريح كرد: اوليا و انبياي الهي بر اين موضوع تاكيدهاي بسياري داشتند كه انسان‌ها به سمت حيات معنوي حركت كنند و يكي از موضوعاتي كه مي‌تواند موجب ارتقاي معنوي را حاصل كند، توسل انسان به ائمه و حضرت ولي عصر (عج) است.

وي توجه به مسائل ظهور را يكي از موضوعات درخشنده در تفكر اسلامي دانست و خاطرنشان كرد: اديان ديگر الهي به يك منجي هميشه توجه داشته و دارند حتي اين موضوع در آيين مسيحيت، يهوديت و آيين‌هاي ديگر ديده مي‌شود و در فرق اسلامي چه در شيعه و چه در سني اين نكته ديده مي‌شود اما در مسائل جزئي با يكديگر اختلاف دارند.

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: در موضوع حضرت مهدي (عج) و اينكه ايشان اولاد رسول خدا و فرزند امام حسن عسگري (ع) بوده است در بين اهل سنت و تشيع شكي نيست و در اين خصوص در كتب اهل سنت به اين موضوع اشاره شده است.

وي با بيان اينكه يكي از موضوعات قابل توجه اين است كه تفكر اسلامي ريشه در مهدويت دارد يعني با ظهور امام عصر (عج) قسط در جهان برپا مي‌شود و باعث نزديكي قلوب، ايجاد فضاي مودت و محبت، رشد فكري در جامعه و ترقي افراد مي‌شود.

وي در تشريح دلايل غيبت حضرت مهدي (عج) ادامه داد: در بحث غيبت حضرت مهدي (عج) اين سوال پيش مي‌آيد كه آيا در دوران غيبت ايشان بر ما اشراف دارند يا خير و ايشان در اين خصوص در نامه‌اي كه به شيخ مفيد مي‌نويسند توضيح مي‌دهند كه به چه دليل غيبت كردند و يكي از دلايل غيبت را وجود فاسقان و ستمگران در دنيا دانستند.

وي با بيان اينكه ستمكاران و فاسقان قصد دارند حقوق را از دست بشر بگيرند، گفت: در دوره‌هاي مختلف ستمگراني بوده‌اند كه جنايت‌هاي زيادي انجام داده‌اند.

رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه كساني بوده‌اند كه عليه اسلام، حقايق رباني، احكام الهي قيام كردند خاطرنشان كرد: در دوران محمد رضا شاه پهلوي سران حكومت با بي‌عدالتي با مردم رفتار مي‌كردند و آن‌ها را به خواري و ذلت مي‌كشاندند.

وي با بيان اينكه برخي از آن‌ها طوري از اسلام و احكامش صحبت مي‌كنند كه انگار ماموريت مهمي دارند خاطرنشان كرد: اين موضوع را مي‌توان در گرايش فرق انحرافي بدلي مشاهده كرد كه بين مسلمانان تفرقه ايجاد مي‌كنند و به جاي اينكه عليه آمريكا و اسرائيل برخيزند در كشور مسلمان عراق عمليات تروريستي انجام مي‌دهند و اينكه مردم را به جان خود مي‌اندازند كه خود نوعي طاغوت‌گري است.

وي ادامه داد: غيبت حضرت مهدي (عج) اسراري دارد و آن اين است كه انسان‌ها بتوانند به قابليتي دست پيدا كنند كه به حيات معنوي دست پيدا كنند.

وي با بيان اينكه در كشور ما محبان اهل بيت (ع) هستند افزود: تشخص كشور ما به شيعه بودن، حب اهل بيت است و دين عامل وحدت ماست.

لاريجاني با بيان اينكه اسلام‌شناسي زحمت دارد و هر كسي نمي‌تواند با ارائه يك موضوع درخصوص اسلام خود را اسلام‌شناس بداند خاطرنشان كرد: يكي از مشكلاتي كه شهيد مطهري در زمان خود با آن روبه‌رو بود حضور اسلام‌شناسان بدلي بود. اين در حالي بود كه وي خود يك اسلام‌شناس بود و يكي از درددل‌هاي اين مرد الهي حضور اسلام‌گرايان بدلي بود.

وي با بيان اينكه گاهي در كشور ما حرف‌هاي سطحي زده مي‌شود افزود: كشور ما داراي تجاربي مانند انقلاب مشروطه است كه در آن علما و مراجع ديني پشتوانه بوده‌اند اما حرف‌هاي سطحي باعث شد كه مشروطه به زمين بخورد. اين در حالي بود كه انقلاب مشروطه كوچك نبود و بزرگ‌ترين مراجع ما در آن زمان پشتوانه آن بودند ولي حرف‌هاي سطحي و رها كردن تفكر اسلامي باعث كه شيخ فضل الله نوري اعدام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در کشور داریم این است که یک عده مأمور هستند در کشور اختلاف راه بیاندازند و کینه ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، دکتر علی لاریجانی، همچنين در همایش بزرگ مهدویت که در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز در جامعه با مشکلات اقتصادی، گرانی و اشتغال جوانان روبرو هستیم تأکید کرد: مردم انتظار دارند مسئولان با مودّت کار کنند، اینکه اختلاف افکنی و یا کاری کنند که یک عده را تحریک کنند صحیح نیست، این جدا شدن از خصوصیات جامعه مهدوی است.

وی ادامه داد: این درست نیست که در این ایام دور هم جمع شویم و فقط دعا کنیم که آقا بیاید؛ باید ببینیم که ایشان از ما چه خواسته است و در این راه گام برداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جامعه ما در نظام بین المللی خصوصیات برجسته ای دارد افزود: یکی از ویژگی های تربیت اسلامی این است که اهل مراقبه و محاسبه باشیم؛ همیشه باید به خودمان سخت بگیریم و به دیگران حسن ظن داشته باشد.

لاریجانی تأکید کرد: سنت اسلامی و جامعه مهدوی اين نیست که عده‌ای به عنوان تحلیل، رفتار دیگران را بد توجیه می کنند و نسبت به خودشان مطلق گرا هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار