کد خبر: 475023
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴
آنا: "ختس" یا "پیکان" نوعی سامانه دفاع موشکی است که از سال ۱۹۸۶ به طور مشترک توسط اسرائیل و آمریکا تولید می‌شود و توانایی بالاتری برای رهگیری موشک‌های بالیستیک نسبت به سیستم مشابه آمریکایی پاتریوت دارد.
 
این موشک تنها مورد استفاده نیروهای دفاعی اسرائیل است و سران رژیم صهیونیستی مدعی هستند یکی از اهداف آن دفاع از خاک اسرائیل در مقابل موشک‌های بالیستیک ایران همچون موشک‌های شهاب است.
 

از سوی دیگر گنبد آهنی نیز یک سامانه دفاع زمین به هوای توسعه‌ داده‌ شده توسط اسراییل است که قادر است با موشک‌های کوتاه‌برد یعنی تا 40 کیلومتر در هر شرایط آب‌وهوایی درگیر شود، رژیم صهیونیستی این سیستم را برای مقابله با موشک‌های شلیک‌شده توسط حزب الله لبنان و فلسطین توسعه داد.
 
طراحی و تولید موشک ختس (پیکان) نیز بر عهده صنایع هوافضای اسرائیل و شرکت هوانوردی بوئینگ و نظارت بر آن به عهده رژیم صهیونیستی و آژانس دفاع موشکی ایالات متحده است.
 
سیستم دفاع هوایی پیکان از موشک‌های مافوق صوت رهگیر ضدموشک پیکان، رادار هشدار سریع صنوبر سبز، مرکز فرماندهی، مراقبت، ارتباط و اطلاعات لیموی طلایی و مرکز کنترل شلیک فندق قهوه‌ای تشکیل می‌شود و قابلیت حمل‌ونقل دارد.
 
برد عملیاتی موشک‌های سامانهٔ پیکان ۳ تا ۱۵۰ کیلومتر، سقف پروازشان ۱۰۰ کیلومتر و سرعتشان ۹ ماخ یا۲۵۰۰ متر بر ثانیه است.
 
این ضد موشک در همین گام در برابر بسیاری از موشک‌های میان‌برد با سرعت بالاتر از 9 ماخ موفق عمل نخواهد کرد همانگونه که روزنامه صهیونیستی"معاریو" با اذعان به ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین در رهگیری موشک‌های مقاومت فلسطین نوشت که گنبد آهنین حتی یک موشک را سرنگون نکرد.
 
در جریان رزمایش پیامبراعظم 7، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به توان ایران در طراحی و ساخت موشک بالستیک رادارزن، گفت: کشور دیگری را سراغ نداریم که چنین موشکی را در اختیار داشته باشد.
 
حاجی زاده با بیان اینکه این موشک بزودی تست و آزمایش خواهد شد، افزود: برد این موشک فعلا سیصد کیلومتر است که بزودی برد آن را نیز افزایش خواهیم داد.
 
این موشک بالستیک که برای هدف قرار دادن مراکزی که تشعشعات راداری از خود ساطع می کنند به کار می رود، می تواند علیه انواع سپرهای موشکی از جمله گنبد آهنین رژیم صهیونیستی شلیک شود.
 
با توجه به صحبت‌های اخیر فرمانده هوافضای سپاه پاسدارن می‌توان گفت که اکنون نه تنها سرزمین‌های اشغالی بلکه خود سامانه‌های دفاع موشکی و گنبدی رژیم صهیونیستی نیز در خطر است زیرا از این پس کوچکترین تشعشع راداری هدف قرار خواهد گرفت و این روشی برای از میان بردن سامانه‌های ضد موشک رژیم اشغال‌گر قدس است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار