کد خبر: 464732
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱
فارس: "جان بیتس" افسر انگلیسی که درخدمت رژیم آل خلیفه برای سرکوبگری مردم بحرین در آمده است در گفتگو با روزنامه انگلیس گاردین از امکان بکارگیری گلوله های جنگی علیه معترضان در جریان برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک سخن گفت.

ناظران معتقدند که این اعتراف مستقیم افسر انگلیسی درباره امکان استفاده از گلوله های جنگی و مصاحبه او در روزنامه گاردین از دست داشتن مستقیم انگلیس در طرح رژیم آل خلیفه حکایت دارد؛ رژیمی که به خاطر کشتار و بازداشت و شکنجه وحشیانه در سطح بین المللی محکوم شده است.

به گفته این ناظران، اعتراف مستقیم این افسر انگلیسی همچنین از دست داشتن سیاسی انگلیس در کمک به یک رژیم سرکوبگر، دیکتاتوری و خونریز حکایت دارد زیرا قوانین انگلیس عقد قرارد داد یا کار هر یک از افسران نیروهای مسلح انگیلس و دستگاههای امنیتی پلیس یا سازمان اطلاعات این کشور با یک کشور خارجی را ممنوع کرده و اجازه این کار را فقط منوط به موافقت مستقیم وزیران دفاع و کشور انگلیس کرده است.

این وضعیت نشان می دهد که "امانت دادن یک افسر امنیتی برای نظارت بر دستگاههای امنیتی و سرکوبگر در کشوری نظیر بحرین که کشتار و بازداشت و شکنجه روزانه مرتکب می شود، به معنای دست داشتن مستقیم در کشتار و سرکوب در بحرین است.

برپایه این گزارش، نقش جان بیتس گرته برداری شده از نقش ژنرال اندرسون انگلیسی است که فرمانده مستقیم نیروهای امنیتی بود و نقش خطرناک او در پیگرد مخالفان و بازداشت و شکنجه آنها با کمک مشاوران امنیتی اردنی در ۳۰ سال پیش شناخته شده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار