کد خبر: 464598
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۸
در گفت و گوی جوان آنلاین با یک کارشناس مطرح شد:


شیرین پارسا_جوان آنلاین: سعد الله زارعی كارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی و بین المللی در گفت و گو با خبرنگار جوان آنلاین با اشاره به واکنش امارات به سفر رییس جمهور کشورمان به جزیره ابوموسی،گفت: موضوع امارات نیست در واقع این ماجرا بر می گردد به شکست غرب در برنامه هسته ای ایران به خاطر اینکه فضای بین المللی مبتنی بر پیروزی ایران در این فرایند هسته ای است. این یک شکست بزرگ برای غرب بعد از ۱۰ سال تلاش برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران بوده و اینها سناریوهای بی ارزش سیاسی را فعال کردند.

وی ادامه داد: این سناریوها اصلا جدید نیست و این ماجرا در واقع پیشینه ۴۰ ساله دارد و اصلا حرف جدیدی زده نشده و اتفاق جدیدی هم نیفتاده است. منتها زمانی است که غربی ها احتیاج دارند به اینکه ظرفیت هایشان را برای سرپوش گذاشتن و شکستشان در برنامه هسته ای ایران به میدان بی آورند .

كارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی و بین المللی با اشاره به اهداف آمریکا از مطرح شدن ادعای امارات مبنی بر مالکیت بر جزایر سه گانه خاطرنشان کرد: در واقع در اینجا امارات به نمایندگی از آمریکا یک موضوعی را مطرح کرده و نشانه آن هم این است که وازرت خارجه آمریکا طی بیانیه ای از ادعای امارات حمایت کرده است. در صورتیکه در گذشته هم امارات همچنین ادعایی داشته اما هیچ وقت آمریکایی ها به این پرونده ورود پیدا نکرده بودند .

زارعی با اشاره به تایید ادعای امارات از سوی اتحادیه عرب، تصریح کرد: اینها یک مسئله است و ماجرای اتحادیه عرب از دو منظر قابل توجه است. یک منظر اینکه اتحادیه عرب بخشی از سازو کار آمریکا برای پیگیری مسایل منطقه ای است. نکته دوم هم این است که امارات به عنوان یک عضو اتحادیه عرب از ظرفیت اتحادیه می تواند به نوعی استفاده کند و همیشه هم این استفاده انجام شده است.

وی تاکید کرد: این یک موضوع آمریکایی است و دویدن بر یک اتهام بی اساس از سوی امارات و پشتیبانی آن توسط آمریکا نشان می دهد که اصلا ماجرا یک بهانه ای بیشتر نیست برای اینکه اینها فضای اتهام را دامن بزنند.

كارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی و بین المللی با تاکید بر لزوم بی اعتنایی از سوی وزارت امور خارجه کشور، یادآورشد: وزارت خارجه باید بیش از هرچیز نسبت به این ادعاها بی اعتنا باشد، چرا که اساسا دامن زدن به این مسئله از سوی ایران صحیح نیست. در واقع ما درباره بخشی از سرزمینمان با هیچ کس مذاکره نمی کنیم و دنبال جنجالها هم راه نمی افتیم. ایران حاکمیتش را بر سرزمینش اعمال می کند و ادعای امارات یا هر جای دیگر نیز نمی تواند جایگاهی در این مسئله شناخته شده خصوصی داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار

ر