کد خبر: 1225625
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
در اولین روز هفته کار و کارگر تعداد 24 کارگر منتخبی از کل استان جهت دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی اعزام خواهند شد
سهیلا سعیدی

به گزارش خبرگزاری جوان، مهدی اسلام‌خواه مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر از اعزام تعدادی از کارگران استان جهت دیدار رهبر معظم انقلاب خبر داد.

اسلام‌خواه گفت: برنامه‌های هفته کار و کارگر از ۵ اردیبهشت شروع شده و تا ۱۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: شعاری که در سال جدید برای هفته کار و کارگر در نظر گرفته شده، با توجه به شعار سال «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایرانی قوی» می‌باشد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اعلام داشت: در سطح استان و در هفته کار و کارگر حدود ۳۰ برنامه محوری با عناوین اعزام کارگران جهت تجدید میثاق با امام، نشست خبری با اصحاب رسانه جهت ارائه گزارش از عملکرد اداره کل، غبارروبی مزار شهدا، دعوت از کارگران نمونه استانی توسط صدا و سیما، برگزاری همایش پیاده‌روی خانواده کارگران استان و اعدام جوایز، عیادت از خانواده جامعه کارگری و بیماران تامین اجتماعی و ... خواهیم داشت.

اسلام‌خواه تصریح کرد: در جشنواره ... ۲۶ مورد تقدیر از کارگران نمونه استانی در حوزه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی، واحد تولیدی، بانوان، عفاف و حجاب، دوستداران خانواده و جوانی جمعیت و کارگر بخش ساختمانی مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: پتروشیمی خراسان واحد تولیدی نمونه در سطح کشور می باشد که در جشنواره ... از این واحد تولیدی نیز تقدیر می‌شود.

مدیرکل رفاه کار و اجتماعی استان گفت: شاخص‌های تعهد اشتغال استان ۱۳۵۱۵ در سال ۱۴۰۲ بوده که ۱۶۵۰۰ شاخص تحقق پیدا کرده است که بیش از ۱۲۰ درصد تحقق اشتغالی داشتیم.

وی بیان کرد: خراسان شمالی با ۸۴ درصد در بحث صحت میدانی رتبه دوم کشوری است.

وی در ادامه نرخ بیکاری را اینجونه تصریح کرد: نرخ بیکاری در پایان سال ۱۴۰۰ ۹/۷ دهم درصد بوده که در سال ۱۴۰۱ به ۸/۷ دهم درصد و در سال ۱۴۰۲ به ۷/۴ درصد کاهش داشت.

تعهد اشتغال در سال ۱۴۰۳ تعداد ۸۴۳۴ مورد می‌باشد، اسلام‌خواه با بیان این مورد گفت: ۴۰ درصد از ۸۴۳۴ تعهد شغلی مربوط به اشتغال فارغ‌التحصیلان بوده که در سال جدید در نظر گرفته‌ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار