کد خبر: 1225278
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۲
رئیس جمهور سوریه تأکید کرد آمریکا از نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی سود می‌برد.

جوان آنلاین: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با کانال یک تلویزیون روسیه در پاسخ به سوالی درباره نقش آمریکا در نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت: زمانی که می‌گوییم آمریکا منظورمان تمام غرب است چراکه تحت سیطره کامل آمریکا است. آمریکا از هر نزاعی بهره‌برداری می‌کند و بعد کنار می‌ایستد و به تماشای آشوب فزاینده می‌نشیند و منتظر لحظه‌ای می‌ماند که بتواند ضربه سرنوشت ساز را بزند.

به گزارش ایسنا، وی گفت: آمریکایی‌ها از هر نزاعی سود می‌برند. سیاست آمریکا بر اصل «تفرقه بینداز و حکومت کن» استوار است. این روش آن‌ها برای سیطره و کنترل است و نوعی سیاه نمایی است. چنین برخوردی غیراخلاقی است. آمریکا هر نزاعی را تبدیل به یک بیماری خطرناک مثل دیابت یا سرطان می‌کند و معمولا کشور‌های درگیر بهای نزاع را می‌پردازند.

بشار اسد تأکید کرد: امروز تمام کشور‌های جهان از جمله غرب و آمریکای جنوبی به دنبال گسترش روابط با چین هستند و این یک مسئله طبیعی است چراکه واشنگتن منافع شرکایش را نادیده می‌گیرد و از دلار به عنوان وسیله‌ای برای فشار سیاسی استفاده می‌کند. برای آمریکا مهم نیست که افزایش نرخ اصلی بهره منجر به افزایش تورم و افزایش بیکاری در کشور‌های شریکش شود.

وی تأکید کرد: تعدادی از کشور‌های جهان امروز درک کرده‌اند که آمریکا دوست آن‌ها نیست. کشور‌هایی که خودشان را شریک آمریکا می‌دانستند اکنون می‌دانند که واشنگتن شرکایی حتی در غرب هم ندارد. دوستی یا شراکت به معنای وجود منافع مشترک است، اما آمریکا تمام توجهش تنها به منافع شخصی خودش است برای همین روابط با این کشور نمی‌تواند امن یا باثبات باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار