کد خبر: 1225168
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱
یک منبع فلسطینی نزدیک به حماس تاکید کرد که اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌های خارجی و عربی در خصوص فشار بر رهبران این جنبش جهت ترک قطر صحت ندارد.

 جوان آنلاین: یک منبع فلسطینی نزدیک به حماس در گفتگو با المیادین گفت: شایعات مطرح شده در این زمینه، جنگ رسانه‌ای به منظور اعمال فشار بر رهبران این جنبش در سایه پایبندی آن به خواسته توقف کامل جنگ و خروج نیروهای اشغالگر از غزه به عنوان پیش زمینه توافق مبادله اسرا است.

رسانه‌های صهیونیستی و غربی در به راه انداختن جنگ روانی علیه مقاومت مدعی فشارها بر رهبران مقاومت فلسطین برای ترک دوحه شده‌اند که از نظر تحیلگران سیاسی انتشار این گزارش ها در این بازه زمانی با هدف فشار بر مقاومت برای امتیاز گیری در مذاکرات و تبادل اسراست.

یک منبع ارشد وابسته به مقاومت فلسطین امروز به المیادین گفته بود از نظر حماس درحال حاضر هیچ زمینه‌ای برای مذاکره با رژیم اشغالگر وجود ندارد.

این منبع اظهار داشت که اسرائیلی‌ها به میانجی‌ها اطلاع داده بودند که پاسخ حماس (به پیشنهاد میانجی‌ها) به معنای شکست مذاکرات است و تا زمانی که حماس موضع خود را تغییر ندهد آنها هیچ هیئتی را برای مذاکره نمی‌فرستند.

منبع مذکور در ادامه تاکید کرد که حماس به مطالبات اصلی خود که شامل آتش‌بس جامع، خروج نیروهای اشغالگر از غزه، بازگشت آوارگان به مناطق خود و بازسازی غزه می‌شود پایبند است.

این منبع گفت که ممکن است حماس به گزینه‌های دیگر فکر کند؛ زیرا مسیر کنونی به توافق منتهی نخواهد شد.

برچسب ها: حماس ، اسرائیل ، قطر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار