کد خبر: 1224277
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱
جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا برای گفتگو بر سر تنش‌های ناشی از جنگ غزه، پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی و موضوع تخلیه نیرو‌ها از عراق، هفته جاری میزبان محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق خواهد بود.

جوان آنلاین: افزایش نگرانی‌های امنیتی درباره بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه نقش و تأثیر منطقه‌ای آمریکا را با گذشت ۲ دهه از حضور نظامی در عراق و دیگر پایگاه‌های نظامی در خاومیانه زیر سؤال برده است.

به گزارش ایرنا از آسوشیتدپرس، به همین مناسبت و در پی رخداد عملیات «وعده صادق» ایران علیه اسرائیل که بخشی از آن از درون خاک عراق انجام شد، هفته جاری دیداری بین سران دو کشور عراق و آمریکا در واشنگتن برنامه‌ریزی شده است.

گذشته از مسائل اقتصادی، تجاری و انرژی، پیش‌بینی می‌شود لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز در این دیدار با السودانی گفتگو داشته باشد.

بر اساس این گزارش، ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را انجام داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آن‌ها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار