کد خبر: 1224173
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
ارزیابی مقام‌های امریکایی

فرمانده ارتش اوکراین گفته که وضعیت در جبهه شرقی در روز‌های اخیر بدتر شده است، «بلومبرگ» هم از قول یک مقام ناشناس امریکایی ارزیابی کرد ارتش اوکراین ممکن است به زودی فروبپاشد. 
وزارت دفاع روسیه دیروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در درگیری بین نیرو‌های ارتش روسیه و ارتش اوکراین در مناطق مختلف، صد‌ها نیروی نظامی اوکراینی کشته شده‌اند. آنگونه که در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است، در محور دونتسک دو حمله نیرو‌های مسلح اوکراین دفع شد و نیرو‌های مسلح اوکراین بیش از ۵۰۰نیروی نظامی خود را از دست دادند. بنابر این بیانیه «در محور آودیوکا نیز دشمن حدود ۲۳۵نیروی نظامی خود را از دست داد و در محور دونتسک جنوبی نیز واحد‌های نیرو‌های وستوک وضعیت تاکتیکی را بهبود بخشیدند و در درگیری‌های این منطقه تلفات دشمن بیش از ۱۱۰نظامی بود.» این روایتی است که فرمانده ارتش اوکراین بدون اشاره به جزئیات آن را تأیید می‌کند. سرهنگ ژنرال الکساندر سیرسکی روز شنبه گفت که وضعیت در جبهه شرقی در روز‌های اخیر بدتر شده است. به گفته سیرسکی، روسیه حملات زرهی خود را تشدید کرده و نبرد‌ها برای کنترل روستایی در غرب شهر ویران‌شده باخموت شدت گرفته است. 
بر اساس گزارش رویترز، سیرسکی در تلگرام نوشت: «وضعیت در جبهه شرقی در روز‌های اخیر به طور قابل توجهی متشنج‌تر شده است. این در درجه اول به فعال‌شدن قابل توجه اقدامات تهاجمی از سوی دشمن پس از انتخابات ریاست جمهوری روسیه مرتبط است.»
این موضع فرمانده ارتش اوکراین در شرایطی ابراز می‌شود که به نوشته فایننشال‌تایمز، دولت اوکراین به متحدان اروپایی خود برای تأمین کمک‌های بیشتر برای این کشور فشار می‌آورد. 
فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که در بحبوحه افزایش حملات هوایی روسیه، اوکراین فشار بر برخی کشور‌های اروپایی برای دریافت سامانه پدافند هوایی را بیشتر کرده است. به نوشته این روزنامه، فشار اوکراین پس از رد درخواست اوکراین از طرف لهستان، اسپانیا و رومانی انجام شده که اوکراین از آن‌ها درخواست دریافت سامانه دفاع هوایی کرده است. «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در پستی در شبکه اجتماعی ایکس، گفت‌وگوی خود با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان را تلفنی «مهم و ثمربخش» خواند و از او از بابت تصمیمش در ادامه حمایت تسلیحاتی از کی‌یف تشکر کرد. او همچنین باز هم خواستار حمایت تسلیحاتی از اوکراین شد. 
وی با اشاره به برگزاری کنفرانسی با موضوع بازسازی اوکراین که در برلین برنامه‌ریزی شده است، نوشت: «من از اولاف شولتز به خاطر رهبری او تشکر می‌کنم. این یک حرکت حقیقی در راستای حمایت‌کردن در زمانی حیاتی است. من از همه کشور‌های شریک‌مان می‌خواهم همین کار را انجام دهند.» «جیمز هیپی» وزیر نیرو‌های مسلح انگلیس نیز گفته که لندن باید موضوع اعزام نیرو به اوکراین را بررسی کند و تأکید کرده برخی از ایده‌هایی که ماکرون اخیراً پیشنهاد کرده است، واقعاً ارزش توجه را دارند. این در شرایطی است که بنا به گفته شبکه خبری «بلومبرگ» یک مقام ناشناس امریکایی ارزیابی کرد ارتش اوکراین ممکن است به زودی فروبپاشد. بلومبرگ گزارش داده است عملیات‌های جنگی اوکراین در ماه‌های اخیر به سبب کمبود شدید مهمات، کاهش روحیه سربازان ارتش این کشور و بن‌بست در کنگره امریکا بر سر تصویب کمک‌های جدید برای اوکراین تضعیف شده‌اند. این شبکه گفته که خطر اصلی که اوکراین را تهدید می‌کند، فروپاشی خط دفاعی این کشور است که به روسیه اجازه پیشروی‌های بزرگی را می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار