کد خبر: 1223919
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: مدیر عامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران از شناسایی و جمع‌آوری ۲ هزار و ۸۵۳ معتاد متجاهر، متکدی، زباله‌گرد و کودک کار توسط شرکت شهربان طی حدود یک هفته خبر داد. 
مسعود رنجبریان، مدیر عامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران با اشاره به دستور شهردار تهران مبنی بر ساماندهی و جمع‌آوری زباله‌گردان، کودکان کار، متکدیان و معتادان متجاهر گفت: در زمینه رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی اقدامات خوبی صورت گرفته و فرایندی شامل سه مرحله برنامه‌ریزی شده‌است. مرحله اول شناسایی محل‌هایی است که در آنجا تجمع افراد جامعه هدف وجود دارد و اکیپ گشتی به آن محل‌ها اعزام می‌شوند. فضا‌هایی که مربوط به فروش این ضایعات و پسماندهاست و برخورد با زباله‌گرد‌ها و دیگر موارد در قسمت اول این طرح آمده‌است. 
وی افزود: قسمت دوم جمع‌آوری این افراد شامل معتاد متجاهر، متکدی، زباله‌گرد و کودک کار است که همه آن‌ها باید جمع‌آوری شوند. تیم و گشتی تشکیل می‌شود و به سطح نواحی می‌رود، این تیم اطلاع‌رسانی می‌کند که در نقطه یا نقاطی از منطقه، معتاد متجاهر، متکدی یا کودک کار یا زباله‌گرد حضور دارد. دوستان سازمان خدمات اجتماعی با همکاری مناطق، ون‌هایی را مشخص کرده‌اند که مددکاران و نیرو‌های یگان حفاظت شهرداری و روانشناس در این ون‌ها حضور دارند و تلاش می‌کنند تا این گروه‌هایی را که گفته شد، به نقاط در نظر گرفته‌شده منتقل کنند. در ابتدا یک غربالگری انجام می‌شود و این افراد به مکان‌های مختلف از جمله سازمان بهزیستی یا سایر مراکزی که برای آن‌ها مشخص شده‌است، هدایت می‌شوند. 
رنجبریان تأکید کرد: ساماندهی این افراد در یاورشهر‌هایی که ایجاد‌شده و غربالگری آن‌ها نیز بسیار مهم است و باید پیگیری و مراقبت بشود. در کنار دیگر بخش‌های شهرداری تهران که در طرح ساماندهی فعال هستند و کمک می‌کنند، شهردار تهران نظرش این بود که شرکت شهربان با توجه به اینکه در تمام نواحی صد و بیست و چهار گانه گشت مربوط به شهربان و انضباط شهری دارد، همکاری داشته باشد، بنابراین ما در هر ناحیه یکی از خودرو‌های انضباط شهری را به این موضوع اختصاص دادیم و در حال حاضر شرکت شهربان در راستای این طرح از مورخ چهاردهم لغایت نوزدهم فروردین سال جاری موفق به شناسایی و جمع‌آوری ۲ هزار و ۸۵۳ مورد معتاد متجاهر، متکدی، زباله‌گرد و کودک کار شده‌است. 
مدیر عامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران همچنین گفت: بیشترین فعالیتی که نیرو‌های شهربان و حریم‌بان در این طرح انجام داده‌اند، جمع‌آوری افرادی بود که پسماند خشک را جمع‌آوری می‌کردند. در این خصوص نیز هزار و ۵۸۷ نفر را شناسایی کرده‌ایم که اکثر این‌ها وسایل‌شان جمع‌آوری شده و به ایستگاه‌های بازیافتی که در سطح مناطق وجود دارد انتقال داده شده‌است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار