کد خبر: 1223383
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
انریکه در پاریس تیم سابقش را ملاقات می‌کند
هشت تیم برتر فوتبال اروپا دیدار‌های رفت خود در چارچوب یک‌چهارم نهایی لیگ‌قهرمانان را مقابل حریفانشان برگزار می‌کنند. رئال – منچسترسیتی و آرسنال – بایرن‌مونیخ امشب و اتلتیکومادرید – دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن – بارسلونا نیز فردا شب رودرروی هم قرار می‌گیرند.
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: هشت تیم برتر فوتبال اروپا دیدار‌های رفت خود در چارچوب یک‌چهارم نهایی لیگ‌قهرمانان را مقابل حریفانشان برگزار می‌کنند. رئال – منچسترسیتی و آرسنال – بایرن‌مونیخ امشب و اتلتیکومادرید – دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن – بارسلونا نیز فردا شب رودرروی هم قرار می‌گیرند. تقابل مادریدی‌ها و ستیزن‌ها همیشه مهم، حساس و جذاب است. این سومین فصلی است که آن‌ها در دور حذفی سد راه هم می‌شوند. در دو سال گذشته رئال و سیتی در نیمه‌نهایی حریف هم شده بودند و سال ۲۰۲۲ رئال به فینال رسید و سال گذشته سیتی. آبی‌های منچستر سال گذشته برای اولین بار قهرمانی در اروپا را جشن گرفتند تا پروژه افتخارآفرینی گواردیولا در این تیم بالاخره تکمیل شود. کهکشانی‌ها، اما هنوز شکست تلخ آخر را فراموش نکرده‌اند و منتظر آتش‌بازی در سانتیاگوبرنابئو هستند. صدرنشین لالیگا با دفاع مستحکم و مهاجمان سرعتی به استقبال سیتی می‌رود. 
سیتیزن‌ها برخلاف رقیب‌شان در لیگ سوم هستند و امسال قطعاً خبری از تکرار پنجگانه نخواهد بود. سرمربی منچسترسیتی به شاگردانش نسبت به حملات کوبنده رئال هشدار‌های لازم را داده است: «در بازی با کریستال‌پالاس از نظر سازماندهی، تغییر فاز هجومی به دفاعی یا بالعکس و عملکرد کلی مثل همیشه منسجم و درخشان ظاهر نشدیم، خصوصاً که گل اول را هم در این بازی دریافت کردیم، اما این نتیجه تقویم فشرده دیدار‌های ماست. با این‌حال به خوبی می‌دانیم روز‌های مهمی در پیش داریم. هر سه تیمی که در صدر جدول حضور دارند بسیار خوب هستند و من باید بگویم که ما می‌دانیم برابر پالاس در دفاع خوب نبودیم و از دلیلش هم مطلعم. باید سریع‌تر این مشکل را حل کنیم، در غیر این صورت برابر رئال بازی سختی داریم. رئال بازیکنان باکیفیتی دارد و وینگرهایش فوق‌العاده سرعتی هستند. این واقعاً نگران‌کننده است. رئال در سرعت انتقال توپ از دفاع به حمله به‌خاطر بازیکنان سریع خود عالی کار می‌کند و باید فکری برای این قضیه کنیم.»
پس از پنج سال توپچی‌ها با بایرن‌مونیخ می‌جنگند. با توجه به شرایط ایده‌آل آرسنال و بازگشت آن‌ها به صدر جدول جزیره، شاگردان آرتتا از هر نظر آماده این بازی هستند. منتها باواریایی‌ها بحرانی‌تر از همیشه هستند و برای برکناری توماس توخل لحظه‌شماری می‌کنند. با شکست ناباورانه بایرن به هایدنهایم، لورکوزن با یک پیروزی دیگر قهرمان آلمان می‌شود و این برای تیم توخل، یعنی فاجعه. بقا در لیگ قهرمانان مرهمی خواهد بود برای هواداران عصبانی بایرن. 
 
غول فرانسه در پارک‌دوفرانس انتظار بارسلونا را می‌کشد. به لطف حضور لوئیز انریکه روی نیمکت، پاری‌سن‌ژرمن در لوشامپیونه خطری احساس نمی‌کند. پی‌اس‌جی با توقف برابر تیم کلرمون به مصاف بارسا می‌رود. جدال لفظی امباپه با سرمربی دوباره جنجال به پا کرده، اما او کماکان مهاجم اول تیمش است. برای انریکه رویارویی با تیم سابق اهمیت زیادی دارد. هرچند که سرمربی ژرمن‌ها فقط به قهرمانی تیمش فکر می‌کند: «دوست دارم برابر بارسا شاهد یک بازی تماشایی و یک نمایش کامل باشیم. مسابقه‌ای که در آن اخلاق ورزشی درون زمین و روی سکو‌ها رعایت شود. در زندگی نیز همین‌طور است. خیلی وقت‌ها برنده می‌شوید و برخی مواقع بازنده. باید به تیم حریف، داوران و خانواده بازیکنان رقیب احترام گذاشت.» 
بارسا با هشت امتیاز کمتر نسبت به رئال، دغدغه قهرمانی در لالیگا را دارد، ولی ژاوی اصلاً دوست ندارد به راحتی بی‌خیال لیگ‌قهرمانان شود. 
اتلتیکومادرید در خانه با زردپوشان دورتموند بازی می‌کند. برای راه‌راه‌پوشان سیمئونه عبور از زنبور‌ها و صعود به نیمه‌نهایی موفقیت بزرگی خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار