کد خبر: 1222585
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸
مدیر سازمان جهانی بهداشت از توحش رژیم صهیونیستی علیه مراکز درمانی در غزه و کرانه باختری انتقاد کرد.

جوان آنلاین: تدروس ادهانوم، مدیر سازمان جهانی بهداشت در سخنرانی از توحش رژیم صهیونیستی در کشتار غیرنظامیان و نیرو‌های امدادی در غزه انتقاد کرد.

به گزارش باشگاه خبرناران به نقل از الجزیره، ادهانوم در این باره گفت: از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر شاهد ۹۰۶ مورد حمله به مراکز درمانی این باریکه، کرانه باختری و لبنان بوده‌ایم که این حملات در مجموع ۷۳۶ کشته و بیش از یک هزار مجروح برجای گذاشت.

وی افزود: اکنون تنها ۱۰ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان غزه آن هم به طور محدود در حال ارائه خدمات به مردم هستند. سازمان جهانی بهداشت به حمایت‌های خود از بیمارستان‌های باقی مانده غزه برای امدادرسانی به فلسطینیان ادامه می‌دهد.

این مقام ارشد بین المللی درباره حمله به بیمارستان الشفاء از سوی نظامیان صهیونیست، تصریح کرد: ویرانی این بیمارستان مرا متحیر کرده است. بیمارستان الشفاء بزرگترین مجتمع خدمات درمانی غزه با ۷۵۰ تخت، ۲۶ اتاق عمل، ۳۲ تخت مراقبت‌های ویژه و یک بخش دیالیز است که اکنون طی عملیات ۲ هفته‌ای اسرائیل از رده خدمات رسانی خارج شد.

وی با اشاره به کشتار و قتل عام غیرنظامیان افزود: کشتار وحشتناک امدادگران خود نشان دهنده میزان خطر در غزه است. سازمان جهانی بهداشت خود با سازمان مردم نهاد آشپزخانه مرکزی جهان برای توزیع غذا میان بیماران و کادر درمانی همکاری دارد. کشتار ۷ تن از نیرو‌های امدادی نشان می‌دهد غزه به شدت خطرناک است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار