کد خبر: 1222347
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به حمله تروریستی رژیم‌صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق
با حمله رژیم‌صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق جمعی از مستشاران نظامی ایران در سوریه از جمله سردار محمدرضا زاهدی به شهادت رسیدند. کاربران شبکه‌های اجتماعی در توییت‌هایی ضمن محکومیت این حمله از زوایای مختلف به تحلیل آن پرداختند
جوان آنلاین: با حمله رژیم‌صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق جمعی از مستشاران نظامی ایران در سوریه از جمله سردار محمدرضا زاهدی به شهادت رسیدند. کاربران شبکه‌های اجتماعی در توییت‌هایی ضمن محکومیت این حمله از زوایای مختلف به تحلیل آن پرداختند. کاربران از استیصال رژیم‌صهیونیستی گفتند. برخی از کاربران نیز با اشاره به لزوم پاسخ هوشمندانه به این حمله خواستار جلوگیری از شتاب‌زدگی و جوسازی در تحلیل‌های مجازی شدند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 
 
 
 امیرعلی صفا:
در حقوق بین‌الملل سفارت یک کشور، خاک آن کشور محسوب نمی‌شه. این حرف غلط رایج است. تکرارش نکنید. رژیمی که وجودش وابسته به جنایت است و به بیمارستان کودکان حمله می‌کنه، به مصونیت اماکن دیپلماتیک هم پایبند نیست، اما مراقب باشیم حرفی نزنیم که عبور از خط قرمز حمله به خاک محسوب بشه. 
 احمد نادری:
حمله به اماکن دیپلماتیک ایران در سوریه، فاز جدیدی از کنشگری رژیم اشغالگر قدس علیه کشورمان را به نمایش گذاشت. حمله به محل اقامت مستشاران نظامی ما از سوی اسرائیل سابقه داشته و متأسفانه پاسخ درخوری تا به حال داده نشده، اما حمله به کنسولگری را باید پاسخ متناسب، آشکار، قطعی و مستقیم داد. 
 حسین کازرونی:
اسرائیل می‌خواهد ضعف خود را در نرسیدن به هیچ پیروزی در غزه جبران کند. تجاوز مستقیم به ایران تبعات سنگینی برای رژیم موقت صهیونیستی دارد. نتانیاهو با این تجاوز، جنگ را وارد مرحله جدیدی کرد. روز‌های سختی بر آن‌ها خواهد گذشت. 
 فاطمه ایرلو:
رفیق با معرفت پدرم که درد روز‌های یتیمی ما را با شفقت پدرانه‌اش التیام می‌داد، در آخرین دیدارش ذکر لبش این بود: کاش خدا به من نگاه کند و همنشین رفیق ۴۲ساله‌ام در بهشت و شهید شوم. بزرگ‌ترین حاجت‌تان را از دست‌های سه ساله گرفتید... امیرالمؤمنین روز رستگاری‌اش شما را هم رستگار کرد. 
 داوود طالقانی:
من و شما تحلیلگر امنیتی نیستیم، فرمانده نظامی نیستیم، دیپلمات نیستیم، عضو شورای فلان و رئیس بهمان مجموعه بالادستی هم نیستیم، مسئول تصمیم‌گیری درباره نحوه ورود و دخالت در منطقه هم نیستیم. اونایی که کار و مسئولیت‌شون اینه، بهتر از من و شما بلدن، یه خرده امون بدید. #دمشق
 مهدی محمدی:
یکی از نادرست‌ترین سخنان این روز‌ها این است که اسرائیل می‌خواهد با این حملات ایران را به جنگ بکشاند. اسرائیل مطلقاً خواهان جنگ تمام‌عیار با ایران نیست و جنگ آن با ما همین است که اکنون می‌بینید. این جمله یعنی به امید اجتناب از یک جنگ موهوم، از جنگیدن در جنگ واقعی شانه خالی کنیم. این جمله شبیه همان سخن تیم روحانی است که می‌گفتند هدف ترامپ از خروج از برجام این است که ما هم از برجام خارج شویم! در حالی که هدف ترامپ دقیقاً این بود که امریکا از برجام خارج شود و ایران در برجام بماند! محاسبات فلج‌کننده بلای جان امنیت ملی است. 
 حسام‌الدین آشنا:
آن رژیم، چند کنسولگری خود را در جهان ناامن کرد؟
 حسین صارمی:
توفیق می‌خواهد در روز شهادت امیرالمؤمنین (ع) به مولای خود بپیوندی... سرلشکر محمدرضا زاهدی شهادتت مبارک، به حاج‌قاسم سلام ما را برسان. 
 محمدحسین آزادبخت:
در حرم حضرت رقیه (س) در شب قدر اول دیدمش. نمی‌دانم از باب‌الحوائج سه ساله کربلا چه خواست که امروز برات شهادتش را به دست شقی‌ترین حیوانات زمین گرفت. حمله‌های موشکی به سوریه آغاز، اما شدت انفجار سفارت تقریباً در همه دمشق شنیده شد. پاسخ هوشمندانه، اما دقیق لازم است. 
 امیرخراسانی:
حتماً این چیز‌هایی که به ذهن ما می‌رسد به ذهن فرماندهان نظامی و امنیتی کشور هم می‌رسد. صبور باشیم، موج درست نکنیم و اعتماد کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار