کد خبر: 1222214
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به نامگذاری سال ۱۴۰۳
با نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب، کاربران شبکه‌های اجتماعی ضمن استقبال از این شعار از اهمیت آن در اقتصاد ایران و تأثیرگذاری آن در حل مشکلات کشور نوشتند
جوان آنلاین: با نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب، کاربران شبکه‌های اجتماعی ضمن استقبال از این شعار از اهمیت آن در اقتصاد ایران و تأثیرگذاری آن در حل مشکلات کشور نوشتند. کاربران همچنین بر ملزومات تحقق این شعار تأکید کردند. برخی از مسئولان و نمایندگان مجلس نیز در توییت‌هایی از برنامه‌ریزی برای تحقق این شعار خبر دادند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 
 
 
 مالک شریعتی:
‏از راه‌کار‌های اصلی مردمی سازی اقتصاد ملی شدن نفت است که متاسفانه درحد شعار باقی مانده و هنوز محقق نشده است. نفت ایران فعلا دولتی است آنهم در قالب شرکتی دولتی. تا رابطه مالی شرکت ملی نفت با حاکمیت اصلاح و شفاف نشود و تا ناف بودجه جاری دولت از ‎نفت جدا نشود، نفت ملی نخواهد شد. 
 داود منظور:
در سال‌جاری، جهش تولید با مشارکت مردم محوراصلی و روح حاکم بر برنامه‌های عملیاتی و نظام تخصیص منابع در سازمان برنامه و بودجه خواهد بود.
 سازمان همگام با سایر دستگاه‌های اجرایی می‌کوشد تا با جلب مشارکت حداکثری مردم و رفع موانع از تولید مردم پایه، رشد اقتصادی هشت درصدی را محقق نماید. 
 عبدالله گنجی:
با شرایطی که برای مغان، هپکو و هفت تپه رقم خورد به اجرای اصل۴۴ در ذهن مردم آسیب وارد شد. امید است با نامگذاری امسال که مفهوم آن اقتصاد مردم پایه است شاهد واگذاری صد‌ها شرکت دولتی و حاکمیتی به مردم باشیم. در کجای دنیا عمده لبنیات هم حاکمیتی است؟ شستا صندوق بازنشستگی بنیاد و... 
 رضا غلامی:
تولید، کلید همه مشکلات اقتصادی است. کیک اقتصاد را بزرگ کرده و سهم همه مردم را، تحت سیستم توزیعی کارآ، افزایش می‌دهد. بهترین راه رشد باثبات تولید، در شرایط فعلی اقتصاد ایران، کاهش نوسانات متغیر‌های کلان اقتصادی و تخصیص دقیق‌تر منابع است که این وظیفه مهم از عهده «بازار» خارج است. 
 حسین عباسی‌فرد:
دقت کنید چند سال است آقا ادبیات جهش تولید را به جای رشد تولید استفاده می‌کنند. ادبیات جهش تولید در اقتصاد کلان کاملاً متفاوت با رشد تولید است. اساساً برای جهش تولید باید تصمیمات بزرگ و غیرمعمول گرفت. تصمیماتی از جنس بند-ب سیاست‌های کلی اصل ۴۴ #جهش_تولید_با_مشارکت_مردم
 وحید پسرکلو:
به عنوان یکی از مردم ایران و تولید کننده گل وگیاه متعهد می‌شوم و از خداوند بزرگ می‌خواهم من را در مسیر تحقق فرمان رهبری عزیزمان #کاهش_تولید_با_مشارکت_مردم استوار بگرداند. 
 محمد میرزایی:
انتخاب شعار#جهش_تولید_با_مشارکت_مردم بسیار هوشمندانه بود! قطعاً وقتی تولید جهش پیدا کنه اونم بدست مردم وضعیت اقتصادی بهبود پیدا میکنه. 
 علیرضا تقوی‌نیا:
‏خلاصه نئولیبرالیسم یعنی اصالت دادن به سرمایه و حمایت از سرمایه‌دار در برابر نیروی کار؛ یعنی رها کردن مردم در برابر اندک سرمایه داران. اینکه رهبر فرمودند امسال، سال جهش تولید با مشارکت مردم باشد یعنی سیاست‌های نئولیبرالی در اقتصاد کنار گذاشته و برای پیشرفت به عامه مردم تکیه شود. 
 محمد صادق عبداللهی:
مشارکت مردم در#جهش_تولید نیازمند آموزش مهارت محور است. بستر این آموزش در مرحله نخست آموزش وپرورش است. تنها هم نباید به فنی‌وحرفه‌ای و هنرستان‌ها بسنده کرد. کلیت آموزش باید نوعی باشد که روحیه تولیدگری جای روحیه کارمندی بنشیند. این مهم‌نباشد، کارنمی‌شود.
#جهش_تولید_با_مشارکت_مردم
 فراهانی:
راه حل اقتصاد ایران که به درستی حضرت آقا به اون تأکید دارند حضور مردم در اقتصاد است ... باید مثل زمان جنگ زمان کرونا و هر زمانی که مردم متحد میشن و مشکلی را حل می‌کنند.
#جهش_تولید_با_مشارکت_مردم
 محمدحسین چاووشی:
‏ «جهش تولید با مشارکت مردم» یعنی همون چیزی که دشمن ازش میترسه؛ مردمِ پای کار وطن و انقلاب!
 مرتضی پناهیان:
رهبری فرمودن رشد تولید بدون مشارکت مردم محال ممکنه. اگر به رهبری نمیگید لیبرال مجلس وقت بیشتری رو اصل ۴۴ بذاره. 
 امیر راقب:
برای تحقق #تولید_ملی با مشارکت مردم باید نظام منافع همه بخش‌های مردم تجهیز نهادی شود و سطوح مختلف مالکیت (سرمایه نیروی کار ابتکار) محترم باشد. باید ارتقا آموزش همِّ دانشگاه‌ها باشد و رسانه سلیقه‌ها را ارتقا دهد. در یک کلام همه سیاست‌ها باید معطوف به رونق حوزه عمومی باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار