کد خبر: 1221380
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
یاکوتسک بزرگترین شهر جهان است که بر روی یخبندان دائمی ساخته شده و لقب پادشاهی سرد روسیه را از آن خود ساخته است. برای دسترسی به آب آشامیدنی ساکنان باید به رودخانه بروند و یک قطعه یخ را جدا کنند و آن را به خانه بیاورند و بگذارند تا ذوب شوند. همان طور که در شهر قدم می‌زنید مردم محلی را می‌توان دید که میوه‌ها و گوشت‌های شان را از پنجره آویزان می‌کنند، زیرا این کار از داشتن یک فریزر با فناوری بالا موثرتر است. در حالی که در حدود ۴۵۰ کیلومتری جنوب دایره قطب شمال قرار دارد آب و هوای آنجا هر فردی را وادار می‌سازد تصور کند که در قلب منطقه یخی قطبی قرار گرفته است.
 

مردم سردترین شهر جهان این‌طور زندگی می‌کنند

 

به گزارش فرارو  صحبت از شهر یاکوتسک در شرق سیبری است که به طور گسترده به عنوان سردترین شهر جهان قلمداد می شود. این بدان خاطر است که دمای هوا در یاکوتسک به طور مرتب در زمستان به منفی 50 درجه سانتی گراد می رسد. با این وجود، آب و هوای سرد برای مردم آن منطقه که سابقه چندین دهه زندگی در جبهه آب و هوایی شدید را دارند با کم ترین دمای ثبت شده در منفی 64.4 درجه سانتی گراد موضوع تازه ای نیست. جمعیت ساکنان آن شهر 355443 است که تقریبا به اندازه جمعیت شهر لستر در انگستان می باشد و ساکنان آنجا محبور هستند در تمام طول سال لباس های ضخیم بپوشند زیرا دما به شدت زیر صفر است.

ویدئویی که توسط خبرگزاری فرانسه در تاریخ 19 ژانویه سال گذشته در توئیتر به اشتراک گذاشته شد ساکنان یاکوتسک را نشان می ‌دهد که در آب‌ های سرد رودخانه لنا به مناسبت عید مذهبی مسیحیان ارتندکس غوطه ور می شوند. آن روز در روسیه به یاد غسل تعمید عیسی مسیح توسط یحیی تعمید دهنده گرامی داشته می شود. این مناسبت یکی از قدیمی ترین تعطیلات در تقویم مسیحی بود و دلیلی برای برگزاری جشن بزرگی در روسیه  می باشد که کشوری عمدتا ارتدوکس بوده است. تصویری از یک ترموستات که دمای آب را اندازه‌ گیری می ‌کند نشان می دهد که به نظر می رسد در آن هنگام دما منفی 49 درجه سانتی گراد بوده است. "واسیلی کوتنکو" که با خبرنگار خبرگزاری فرانسه صحبت کرده می گوید برای این تجربه از کریمه به یاکوتسک سفر کرده بود. او می گوید:"پس از غوطه ور شدن گویی دوباره متولد شده اید. جالب اینجاست که در بقیه ایام سال نه مبتلا به آنفولانزا می شوید نه هیچ بیماری دیگری". "ایرینا کورساکوا" یک بازنشسته می گوید برای یازدهمین بار در آن آب غوطه ور شده است. او می گوید: "من در دو سال اخیر به دلیل پاندمی کووید این کار را انجام ندادم و خودم نیز بیمار بودم. با این وجود، این کار احساسی فوق العاده به من می دهد احساس خلوص".

مردم سردترین شهر جهان این‌طور زندگی می‌کنند

ساکنان یاکوتسک سال گذشته بدون دسترسی به امکانات گرمایشی در دمای زیر صفر زندگی کردند زیرا پوتین بودجه اصلی کشور را به جنگ خود در اوکراین اختصاص داده است. یاکوتسک بزرگترین شهر جهان است که بر روی یخبندان دائمی ساخته شده و لقب پادشاهی سرد روسیه را از آن خود ساخته است. با این وجود، زندگی برای ساکنان آن شهر به روال عادی خود ادامه می ‌یابد با کودکانی که هر روز برای حضور در مدرسه در مقابل سرما مقاومت می کنند.

در سالیان اخیر موارد قطعی برق در آن منطقه بیش از حد معمول بوده است. این وضعیت علیرغم وجود گاز اضافی به دلیل مسدود شدن صادرات کرملین به غرب رخ می دهد. مردم محلی در رسانه های اجتماعی درخواست های خود را مطرح می کردند. یکی از آنان نوشته بود: "لوله ها در حال ترکیدن هستند، مخازن گرمایشی در حال خراب شدن هستند، همه چیز به شدت یخ زده است. مقام های محلی اصلا برای این وضعیت آماده نبودند".

مردم سردترین شهر جهان این‌طور زندگی می‌کنند

اگرچه آن شهر سردترین شهر جهان است اما تابستان ها به طور میانگین به دمای 24 درجه سانتی گراد می رسد و هم چنین مکانی با بالاترین اختلاف دمای فصلی است. در حالی که دما و وضعیت ناامیدکننده است گفته می شود ساکنان یاکوتسک از محیط سخت خود بهترین استفاده را می کنند. گزارش ها می توانند شما را به این باور برسانند که یاکوتسک یک زمین بایر یخ زده است که در آن مردم در کلبه های ویران شده می لرزند و برای گرما در کنار هم جمع می شوند اما در واقع تمام زیرساخت های اساسی هر شهر معمولی از جمله سوپرمارکت ها، هتل ها، کافی شاپ ها و سیستم حمل و نقل عمومی را در خود جای داده است.

برچسب ها: سرما ، یخ ، سرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار