کد خبر: 1221009
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم اداره کل دادگستری خراسان شمالی از کاهش ۹.۲ درصد سرقت در این استان خبر داد.
سهیلا سعیدی

حجت الاسلام علی یوسفی درنشست خبری ودرجمع خبرنگاران اظهارداشت: شمار پرونده های کیفری استان با موضوع سرقت در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۹.۲ درصد کاهش داشت.

حجت الاسلام یوسفی با بیان اینکه سال گذشته سرقت صدرنشین جرم های خراسان‌شمالی بود، خاطرنشان کرد: اعتیاد و بیکاری از عوامل موثر در افزایش آسیب سرقت است.

وی گفت: شمار پرونده های کیفری مربوط به سرقت در این بازه زمانی در استان هشت هزار و ۷۶۷ فقره است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۹ هزار و ۶۶۰ فقره ثبت شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌شمالی اظهار کرد: امسال همچون سال گذشته توهین، دومین عنوان جرم کیفری در استان بود که در این زمینه ۱۱ ماهه امسال هفت هزار و ۱۲۷ فقره پرونده تشکیل شد که این رقم در مدت مشابه پارسال پنج هزار و ۵۱۴ مورد گزارش شده است.

این مقام مسئول گفت: ضرب و جرح نیز در رده سوم عنوان پرونده های کیفری استان گزارش شده است که شمار این پرونده ها با ۲۱.۶ درصد افزایش از پنج هزار و ۲۶۸ مورد در ۱۱ ماهه پارسال به ۶ هزار و ۴۰۴ مورد در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی افزود: در این مدت ۲۱۱ مورد طلاق به درخواست زوجه و ۹۱۳ مورد طلاق به درخواست زوج در استان ثبت شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۳۰.۶ درصد و ۳۶.۹ درصد کاهش دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم اداره کل دادگستری خراسان شمالی تاکید کرد: امسال با تلاش‌های انجام‌شده از تعطیلی ۲۴ واحد تولیدی جلوگیری شد که مجموع نیروهای آن ۱۵۰ نفر بوده است. علاوه بر آن، چهار واحد تولیدی احیا شدند و برای ۸۵ نفر اشتغال ایجاد شده است.

حجت الاسلام یوسفی درباره آسیب طلاق در خراسان شمالی نیز گفت: ۶۳۵ مورد طلاق توافقی در ۱۱ ماهه امسال در پرونده های مربوط به خانواده در این معاونت ثبت شد که این رقم در مدت مشابه پارسال ۸۵۹ مورد گزارش شد.

وی گفت: سن خودکشی در این استان کاهش یافته است که در حال بررسی عوامل بروز این مشکل هستیم تا بتوانیم اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار