کد خبر: 1220449
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
خبرگزاری «رویترز» امروز (سه‌شنبه) در گزارشی به نقل از ۲ مقام آمریکایی خبر داد که ایالات متحده در حال آماده‌سازی بسته کمک نظامی جدید به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار برای اوکراین است.

جوان آنلاین: این مقام‌ها که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که انتظار می‌رود اواخر امروز سه‌شنبه [این بسته کمکی]اعلام شود.

به گزارش ایرنا از رویترز، رویترز نوشت: از آنجایی که بودجه اضافی برای اوکراین همچنان توسط رهبران جمهوریخواه در کنگره مسدود شده است، این اولین اقدام دولت ایالات متحده برای کی‌یف در چند ماه اخیر است.

یکی از مقام‌های آمریکایی به رویترز گفته است که بودجه این بسته از اعتباراتی است که برای خرید‌های اخیر به وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) بازپرداخت شده است.

بر اساس این گزارش، ارتش ایالات متحده به طور مشخص خرید‌های هنگفتی از مهمات و وسایل نقلیه برای تکمیل مجدد ذخایر ارسال شده به اوکراین انجام داده است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور دموکرات ایالات متحده از آغاز جنگ اوکراین، حامی ارسال کمک‌های نظامی به کی یف بوده است، در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق و رقیب احتمالی جمهوری‌خواه او در انتخابات پنجم نوامبر ایالات متحده، «موضع انزواطلبانه‌تری» دارد.

مجلس نمایندگان آمریکا برای تصویب بسته ۹۵ میلیارد دلاری دولت بایدن برای کمک امنیتی به اوکراین، اسرائیل و تایوان تحت فشار است.

این لایحه در سنای آمریکا با ۷۰ رای موافق در برابر ۲۹ رای مخالف گروهی از قانونگذاران تندرو جمهوری‌خواه به تصویب رسید، اما «مایک جانسون» رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان ایالات متحده نسبت به قرار دادن این لایحه برای رای‌گیری در مجلس مقاومت کرد.

بر پایه این گزارش، «رهبران سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا روز سه‌شنبه اعضای مجلس نمایندگان را تحت فشار قرار دادند تا کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین را تایید کنند. آن‌ها مدعی شدند که این کمک‌ها نه تنها کی‌یف را در مبارزه با روسیه تقویت می‌کند، بلکه از حمله چین نیز جلوگیری می‌کند.»

رویترز اضافه کرد: با توجه به وضعیت میدان جنگ و مقاومت تندرو‌های جمهوری‌خواه در برابر [تصویب]بودجه، کاخ سفید در تلاش برای یافتن راه‌هایی برای ارسال کمک‌های نظامی بیشتر بوده است.

مقام‌های آمریکایی همچنین گزینه‌هایی را برای توقیف ۲۸۵ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه که در سال ۲۰۲۲ مسدود شدند و استفاده از این پول برای پرداخت هزینه تسلیحات اوکراین، بررسی کرده‌اند.

لازم به ذکر است که لایحه کمک امنیتی ۹۵ میلیارد دلاری دولت بایدن، ده‌ها میلیارد دلار کمک به متحدان ایالات متحده از جمله حدود ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین و ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار برای اسرائیل ارایه می‌کند.

این در حالی است که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرده است هر بسته کمک‌های نظامی و بشردوستانه بین‌المللی باید شامل اقداماتی برای رسیدگی به امنیت در مرز ایالات متحده با مکزیک باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار