کد خبر: 1220156
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۰
با پیشرفت‌های فناوری، قابلیت‌های این روبات‌ها همچنان در حال گسترش است و باعث می‌شود که آن‌ها همه‌کاره‌تر و کارآمدتر شوند
جوان آنلاین: کانال تلگرامی «هوشیو» نوشت: روبات‌های صنعتی تأثیر زیادی بر فرآیند‌های ساخت و تولید در بسیاری از صنایع داشته‌اند. از اتوماسیون کار‌های ساده و تکراری گرفته تا انجام عملیات پیچیده و دقیق، روبات‌های صنعتی به یکی از اجزای حیاتی تولید مدرن تبدیل شده‌اند. با پیشرفت‌های فناوری، قابلیت‌های این روبات‌ها همچنان در حال گسترش است و باعث می‌شود که آن‌ها همه‌کاره‌تر و کارآمدتر شوند. در این مقاله شما را با پنج روبات صنعتی برتر که باید در سال ۲۰۲۳ بشناسید آشنا می‌کنیم و به ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و مزیت‌های آن‌ها و همچنین کاربرد آن‌ها در صنایع مختلف می‌پردازیم. 
 
 روبات مشارکتی Fanuc CRX
روبات مشارکتی Fanuc CRX، یک روبات صنعتی بسیار پیشرفته است که کارگران انسانی می‌توانند با خیال راحت در کنار آن کار کنند، زیرا این روبات در صورت تماس با انسان در حین کار، آسیبی به او وارد نمی‌کند. این روبات مجهز به سنسور‌ها و سیستم‌های بینایی پیشرفته‌ای است که به آن اجازه می‌دهد تغییرات محیط خود را درک کند و با آن سازگار شود و در کنار کارگران انسانی به‌صورت مؤثر کار کند. روبات Fanuc CRX سبک‌وزن بوده و برنامه‌ریزی آن آسان است که این ویژگی‌ها آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای شرکت‌های کوچک و متوسط تبدیل می‌کند که ممکن است منابع لازم برای کار با روبات‌های صنعتی پیچیده‌تر را نداشته باشند. 
 
 روبات صنعتی ABB IRB ۱۱۰۰
ABB IRB ۱۱۰۰ یک روبات صنعتی فشرده و قدرتمند است که برای انجام کار‌هایی با سرعت بالا طراحی شده. ظرفیت حمل بار این روبات تا چهار کیلوگرم و برد آن ۷۳/۰ متر است، یعنی می‌تواند در یک فضای کاری در شعاع ۷۳/۰ متر حرکت کند. این روبات مجهز به سیستم بینایی داخلی است که به آن اجازه می‌دهد حتی در شرایط کم‌نور نیز بادقت بالایی به کار خود ادامه دهد. 
 
 روبات صنعتی KUKA KR ۳ AGILUS
KUKA KR ۳ AGILUS یک روبات صنعتی سریع و چابک است که برای انجام کار‌هایی که نیاز به‌سرعت و دقت بالایی دارند طراحی شده است. ظرفیت حمل بار این روبات تا سه کیلوگرم بوده و تا فاصله ۵۴۰ میلیمتری قابلیت حمل بار دارد. KUKA KR ۳ AGILUS مجهز به فناوری پیشرفته کنترل حرکت است که به آن امکان حرکت سریع و دقیق را می‌دهد. به طور خلاصه، KUKA KR روبات مذکور یک ماشین قدرتمند و دقیق است که می‌تواند طیف گسترده‌ای از وظایف صنعتی را که نیاز به‌سرعت و دقت دارند، انجام دهد. 
 
 روبات مشارکتی یونیورسال e۱۰ UR
 e۱۰ Universal Robots یک روبات مشارکتی بسیار پیشرفته است که برای کار با کارگران انسانی به روشی ایمن طراحی شده است. این روبات توانایی حمل اجسام یا ابزار تا وزن ۱۰کیلوگرم را دارد و علاوه بر این تا هزار و ۳۰۰ میلیمتر برد داراست. روبات مذکور دارای ویژگی‌های ایمنی پیشرفته‌ای است که به آن امکان می‌دهد، برخورد با انسان‌ها را تشخیص داده و از آن جلوگیری کند. مجموع این ویژگی‌ها کار با این روبات را نسبت به بسیاری از انواع دیگر روبات‌ها ایمن‌تر می‌کند. 
 
 روبات صنعتی iD۲۰۰۰FANUC-R 
FANUC-R ۲۰۰۰ iD یک روبات صنعتی با کارایی بالاست که برای کاربرد‌های سنگین طراحی شده. ظرفیت حمل بار این روبات تا ۲۱۰ کیلوگرم است و می‌تواند تا ۲ هزار و ۶۵۵ میلیمتر اجسام را جابه‌جا کند. این روبات مجهز به فناوری پیشرفته کنترل حرکت است که به آن امکان می‌دهد سریع و دقیق حرکت کند و آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای برنامه‌های انتخاب و جابه‌جایی با سرعت بالا تبدیل می‌کند. این بدان معنی است که
 -R ۲۰۰۰ iD قادر است اشیا را بادقت و سرعت زیادی جا‌به‌جا و دستکاری کرده و آن را به ابزاری مفید در انواع تنظیمات صنعتی تبدیل می‌کند.
برچسب ها: روباتیک ، صنعت ، سال ۲۰۲۳
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار