کد خبر: 1219951
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
همزمان با فراخوان حزب جنبش عدالت پاکستان به هواداران خود برای تظاهرات مسالمت آمیز علیه نتایج انتخابات اخیر، بسیاری از مسوولان و فعالان سیاسی وابسته به حزب عمران خان در شهرهای مختلف این کشور بازداشت شدند.

جوان آنلاین: پلیس در مناطق مختلف به ویژه شهر لاهور پیش از آغاز راهپیمایی هواداران حزب عمران خان دست به بازداشت مسوولان تراز اول این حزب زد.

به گزارش ایرنا از شبکه داون نیوز پاکستان، گزارش شبکه‌های خبری پاکستان از تجمعات نمایندگان مجلس وابسته به حزب عمران خان در اسلام‌آباد، لاهور، کراچی و پیشاور حکایت از آن دارد که هدف از این تجمعات، اعتراض به نتایج انتخابات اخیر این کشور است.

شبکه جیو نیوز نیز اعلام کرد که ۲ نفر از رهبران ارشد حزب جنبش عدالت در شهر لاهور بازداشت شدند.

حزب عمران خان مدعی تقلب در انتخابات است و جناح حاکم فعلی در پاکستان را به تبانی با کمیسیون انتخابات متهم می‌کند. نمایندگان پارلمان وابسته به جنبش عدالت نیز روزهای اخیر در نشست علنی مجلس ملی با در دست داشتن تصاویری از عمران خان خواستار آزادی وی از زندان شدند.

عمران‌ خان که از تابستان ۱۳۹۷ تا فروردین سال ۱۴۰۱ کرسی نخست وزیری را در اختیار داشت، از تابستان امسال به دلیل اتهامات در پرونده‌های متعدد فساد مالی، سیاسی و امنیتی در زندان به سر می برد.

محمد شهباز شریف که هفته گذشته با رای اکثریت نمایندگان مجلس پاکستان به عنوان بیست و چهارمین نخست وزیر این کشور انتخاب شد، طی اولین سخنرانی خود، جناح مخالف را به تعامل و مشارکت سازنده برای حل بحران‌های داخلی کشور دعوت کرد.

وی خطاب به نمایندگان معترض به نتایج انتخابات اخیر پاکستان گفت که دادگاه‌ها و نهادهای رسیدگی به تخلفات در کشور فعال هستند و احزاب معترض می توانند آزادانه مسائل خود را مطرح و پیگیری کنند.

نوزدهم بهمن امسال دوازدهمین دوره انتخابات عمومی پاکستان برگزار شد.

برچسب ها: حزب ، عمران خان ، پاکستان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار