کد خبر: 1218997
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از خدمات رسانی به ۱۹ هزار سیل زده این استان خبر داد و گفت: امدادرسانی و توزیع اقلام به صورت زمینی و هوایی با قوت در مناطق آسیب دیده ادامه دارد.

جوان آنلاین: سیدمحمدمهدی سجادی افزود: بارش‌ها باعث آبگرفتگی در ۱۴ شهرستان استان و همچنین آسیب به پل‌ها، راه‌های ارتباطی و آبگرفتگی منازل در جنوب سیستان و بلوچستان شده است.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: تاکنون ۱۸ محموله آب و غذا به منطقه شد و به ۴۵۰ روستا امدادرسانی شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش امدادگران۲ هزار و ۸۰۰فر اسکان اضطراری پیدا کردند و ۹۱ نفر از سیلاب رهاسازی شده اند.

سجادی افزود: تاکنون ۳۵ "سورتی" پرواز بالگرد هلال‌احمر در مناطق محاصره در سیل انجام و ۱۰ هزار بسته غذایی بین متاثرین از سیلاب توزیع شده است.

وی بیان کرد: با کمک هلال‌احمر استان‌های معین ۱۸ محموله اقلام زیستی، امدادی و غذایی تاکنون به استان ارسال شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر استان نیرو‌های هلال‌احمر پنج استان خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد، کرمان و بوشهر برای کمک به حادثه دیدگان به منطقه اعزام شده اند.

سجادی بیان کرد: ۲ فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در حال کمک‌رسانی و توزیع اقلام غذایی و امدادی در مناطقی هستند که بر اثر سیل، دسترسی به آن‌ها ممکن نیست.

وی تاکید کرد: هم اینک هزار و ۴۰۷ نیروی عملیاتی در قالب ۲۸۹ تیم و با استفاده از ۲۲۹ دستگاه خودرو امدادی در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از عموم هموطنان نوع‌دوست می‌توانند کمک‌های نقدی خود به مردم سیل زده استان را از طریق شماره گیری کد دستوری #١*١١٢* و یا واریز به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۳۶۶۶۲۳۵ و شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ به شبای IR ۹۴۰۱۰۰۰۰۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ به نام جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، واریز کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار