کد خبر: 1218593
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۰
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با «جوان» تشریح کرد
ذخیره‌سازی گازی می‌تواند در زمان قطعی گاز که همواره در فصول سرد سال رخ می‌دهد، راهگشا باشد و مشکل صنایع را برطرف کند. 

جوان آنلاین: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است مشکل اصلی در صورت عدم ذخیره‌سازی مناسب گاز از سوی صنایع برای خود صنایع پیش خواهد داد. بنابراین باید صنایع به سمت ذخیره‌سازی گاز بروند و با ذخیره‌سازی گاز می‌توانند در زمان قطعی گازی که همواره در فصول سرد سال رخ می‌دهد از گاز ذخیره‌سازی شده استفاده کنند و تداوم تولید داشته باشند؛ بدین شکل مشکل صنایع از سوی ذخیره‌سازی گاز برطرف خواهد شد. 

ولی اسماعیلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با «جوان» با اشاره به مبحث «تمرکز بر ذخیره‌سازی انرژی گاز با ایجاد مخازن، جهت جلوگیری از مشکلات صنایع در فصول سرد سال و اعطای مشوق لازم از سوی دولت» گفت: ذخیره‌سازی گازی قطعاً تأثیرات مثبتی برای صنایع  خواهد داشت. 
وی با اشاره به تجارب مثبت کشور‌های دنیا در ذخیره‌سازی گازی بیان کرد: ذخیره‌سازی گازی می‌تواند در زمان قطعی گاز که همواره در فصول سرد سال رخ می‌دهد، راهگشا باشد و مشکل صنایع را برطرف کند. 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حرکت تولید در کشور نباید کند شود، بیان کرد: همچنین ما در یکی از مواد برنامه هفتم توسعه موضوع صرفه جویی انرژی در مصارف خانگی را مطرح کرده‌ایم، بنابراین، این امر نیز می‌تواند امری مفید و مؤثر محسوب شود. 
وی با بیان اینکه نباید شاهد قطعی گاز صنایع در فصول سرد سال باشیم، تأکید کرد: ذخیره‌سازی گاز می‌تواند به نفع صنعت تمام شود. مشکل اصلی در صورت عدم ذخیره‌سازی مناسب گاز از سوی صنایع برای خود صنایع پیش خواهد داد، بنابراین باید صنایع به سمت ذخیره‌سازی گاز بروند و با ذخیره‌سازی گازی می‌توانند در زمان قطعی گاز که همواره در فصول سرد سال رخ می‌دهد از گاز ذخیره‌سازی شده استفاده کنند و تداوم تولید داشته باشند و بدین شکل مشکل صنایع از سوی ذخیره‌سازی گاز برطرف خواهد شد. 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ذخیره‌سازی گاز برای صنایع موجب سودآوری در این بخش خواهد شد، ادامه داد: اگر ما ذخیره‌سازی را به موقع انجام داده و مانع از قطعی انرژی صنایع شویم، حتماً این مسئله موجب سودآوری صنایع 
خواهد شد.

برچسب ها: انرژی ، ذخیره سازی ، گاز
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار