کد خبر: 1218142
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
رییس جمهور آمریکا با انتقاد تند از رقیب اصلی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، اظهارات او درباره ناتو را «کاملا عجیب و غریب» خواند.

جوان آنلاین: جو بایدن، رییس جمهور آمریکا پس از اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق این کشور که گفته بود واشنگتن در صورت عدم پایبندی اعضای ناتو به تعهدات‌شان، از آنها برابر حملات احتمالی دفاع نخواهد کرد، گفت که رهبران اروپایی تا سر حد مرگ از ترامپ ترسیده‌اند!

به گزارش فارس، بایدن که به عنوان میهمان سرزده در شبکه ان‌بی‌سی حضور پیدا کرد، با حمله تند به ترامپ گفت که حرف‌های او درباره اینکه آمریکا ملزم به حفاظت از متحدانش نیست، «کاملا خلاف منافع ماست.»

رییس جمهورآمریکا گفت: سال‌هاست که تمام رهبران بزرگ خارجی را می‌شناسم و باید بگویم که خیلی هم خوب آنها را می‌شناسم. آنها تا سر حد مرگ وحشت کرده‌اند. می‌دانم که کنار کشیدن ما برای آنها چه مفهومی دارد. حرف‌هایی که او(ترامپ) می‌زند، وحشتناک است.

لحن و کلام ترامپ در گردهمایی انتخاباتی‌اش با موضع وی درباره ناتو که در دوران ریاست جمهوری‌اش تطابق دارد. او ماه جاری در جریان سخنرانی در جمع حامیانش در کارولینای جنوبی با یادآوری خاطره‌ای به نقل از یکی از سران اروپایی، گفت که اگر کشورهای عضو ناتو به تعهدات مالی‌شان عمل نکنند، روسیه مجاز است که هر بلایی می‌خواهد بر سر آنها بیاورد و واشنگتن هم از آنها دفاع نخواهد کرد.

برچسب ها: بایدن ، امریکا ، ترامپ
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار