کد خبر: 1217884
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲
نمایندگان حزب جمهوری خواه در کنگره آمریکا درخواست زلنسکی برای تامین تسلیحات به اوکراین را نادیده خواهند گرفت.

جوان آنلاین: نمایندگان حزب جمهوری خواه در کنگره آمریکا درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای تامین تسلیحات و مهمات به ارزش میلیارد‌ها دلار به اوکراین را نادیده خواهند گرفت. همانطور که CNN اشاره می‌کند، این به این دلیل است که هزینه بیشتر مالیات دهندگان برای «جنگ در حومه اروپا» با موقعیت سیاسی حزب تحت سلطه دونالد ترامپ، «اول آمریکا» مطابقت ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رقابت احتمالی جو بایدن، رئیس دولت فعلی، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر را بسیار حساس‌تر می‌کند اینکه چه کسی کشور را برای چهار سال آینده اداره خواهد کرد. این انتخابات احتمالاً سرنوشت اوکراین، چهره جهان غرب و ماهیت قدرت جهانی ایالات متحده را تعیین خواهند کرد.

در حالی که ترامپ همواره ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را تمجید می‌کند، از گفتن اینکه چه کسی می‌خواهد در مناقشه در اوکراین پیروز شود، امتناع می‌کند و قول می‌دهد ظرف ۲۴ ساعت به آن پایان دهد، بایدن هشدار داد که پیروزی روسیه می‌تواند امنیت ایالات متحده را تهدید کند. حزب جمهوری خواه که زمانی از یک سیاست خارجی قوی جهانی حمایت می‌کرد، در دوران ترامپ می‌تواند امید‌های کی یف برای کمک نظامی بیشتر از واشنگتن را از بین ببرد.

اما حتی اگر بایدن در انتخابات پیروز شود، هیچ تضمینی وجود ندارد که اوکراین با میلیارد‌ها دلار آمریکا بتواند روی هجوم دائمی خود به روسیه حساب کند. این فقط مخالفت جمهوری خواهان نیست، بلکه این واقعیت است که پس از ناکامی‌های اخیر نیرو‌های مسلح اوکراین در میدان نبرد، بایدن تحت فشار فزاینده‌ای برای توجیه هزینه میلیارد‌ها مالیات دهندگان برای یک جنگ خارجی است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین امروز دوشنبه مدعی شد که کشورش تنها ۳۰ درصد از گلوله‌هایی را دریافت کرده است که اتحادیه اروپا وعده ارسال آن را برای کمک به عقب راندن عملیات نظامی روسیه داده است.

زلنسکی این اظهارات را در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نیکولای دنکوف نخست وزیر بلغارستان در کی یف بیان کرد و خواستار درخواست بیشتر شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار