کد خبر: 1217674
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: کنفرانس امنیتی مونیخ هفته گذشته بدون حضور روسیه و ایران و به شکل دورهمی کشور‌های همسو برگزار شد. دعوت نکردن از ایران با خوشحالی براندازان همراه شد و مصی علینژاد هم کوشید از آن برای خود نمدی ببافد، اما رسانه‌های غربی به انتقاد از آن پرداختند. 
مصی علینژاد، خبرنگار ضدانقلاب و نیروی دولت امریکا در پروژه‌های ضد ایرانی ایالات متحده، تلاش کرد دعوت نشدن ایران برای حضور در این کنفرانس را به تلاش‌های خود نسبت بدهد. علینژاد که در کنار سایر براندازان، کنفرانس مونیخ را فرصت مناسبی برای پیشبرد و ارائه پروژه‌های خود و مطرح کردن شخص خود دید، حتی عدم دعوت از ایران را هم به نام خود فاکتور کرد. با این حال، این موضع او با بازخورد منفی در میان فعالان مجازی ضدانقلاب مواجه شد و ضمن متهم کردن او به دروغگویی، رفتار او در مصادره هر اتفاقی برای خود را کاسبی دانستند. از سویی گرچه براندازان از دعوت نشدن ایران به این کنفرانس ذوق‌زده بودند، رسانه‌های مطرح غربی با نگاه حرفه‌ای به انتقاد از این موضوع پرداختند. 
«روزنامه فایننشال تایمز» نوشت که جمع شدن کشور‌های همفکر دورهم در موقعیت‌های دیگر هم اتفاق می‌افتد و کنفرانس مونیخ نباید فرصت گفتگو با دشمنان را از دست بدهد. در انتقاد دیگر نیز اندیشکده استیمسون تیتر زد: «کنفرانس امنیتی مونیخ ارزش خود را به عنوان مکانی برای گفتگو میان دشمنان از دست داد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار