کد خبر: 1217006
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه آمریکایی به واسطه مواضع ضد روسیه در فهرست تروریست‌ها و افراط گرایان مسکو قرار گرفت.

جوان آنلاین: سناتور آمریکایی لیندسی گراهام به دلیل مواضع ضد روسی و اظهاراتش درباره مرگ روس‌ها در جنگ اوکراین در فهرست روسیه برای تروریست‌ها و افراط گرایان قرار گرفت

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اوگنیا چیریکوا، فعال سابق محیط زیست (که به عنوان یک عامل خارجی در فدراسیون روسیه شناخته می‌شود) نیز از دیگر چهره‌هایی است که در این فهرست ثبت شده است.

گراهام که به مواضع ضد روسی خود شهرت دارد، بار‌ها خواستار قرار گرفتن روسیه در فهرست کشور‌های حامی تروریسم بوده است؛ فهرستی که توسط ایالات متحده تهیه شده است. این سناتور همچنین گزینه‌های مختلفی را برای تشدید تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه ارائه کرد.

در ماه مه ۲۰۲۳، طرف اوکراینی ویدئویی را منتشر کرد که در آن گراهام در دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، گفت که مرگ روس‌ها در جریان درگیری در اوکراین «بهترین سرمایه گذاری واشنگتن» بوده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، این سخنان را «ننگ ایالات متحده» خواند و ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که چنین طرحی در مورد قتل روس‌ها «از مدت‌ها پیش در ایالات متحده ثابت شده است.»

در ادامه، خبرگزاری رویترز که ضبط کامل این دیدار را بررسی کرده است، گزارش داده است که اظهارات سناتور آمریکایی ممکن است خارج از چارچوب باشد. وزارت خارجه روسیه این اظهارات را بهانه‌های مضحک و شرم آور آمریکایی خواند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار