کد خبر: 1216773
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۰
بیش از ۱۷۶هزار خدمات رایگان دندانپزشکی از ابتدای امسال تاکنون در مناطق کم برخوردار خراسان شمالی انجام شده است. 

جوان آنلاین:‌بیش از ۱۷۶هزار خدمات رایگان دندانپزشکی از ابتدای امسال تاکنون در مناطق کم برخوردار خراسان شمالی انجام شده است. 
مدیرگروه بهداشت دهان و دندان در معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان شمالی گفت: ۲۸۵ هزار و ۳۹۲ خدمت دندانپزشکی به جمعیت تحت پوشش دانشگاه از ابتدای امسال تاکنون ارائه شده که از این تعداد، ۱۷۶ هزار و ۵ مورد، خدمات رایگان و بقیه نیز با تعرفه دولتی بوده است. 
دکتر مهین یاهوئیان با بیان اینکه کودکان زیر ١۴ سال، مادران باردار و شیرده گروه هدف دریافت‌کننده خدمات رایگان هستند، افزود: خدماتی از قبیل معاینه، فیشورسیلانت، جرم‌گیری و کشیدن دندان و آموزش مراقبت‌های بهداشتی دهان و دندان به این گروه رایگان ارائه می‌شود. 
وی ادامه داد: امسال ۲هزار و۸۰۰ خدمت رایگان دندانپزشکی نیز از سوی خیریه نوآوران و هزار و ۵۰۰ خدمت نیز از سوی قرارگاه الکفیل ارائه شده است. 
این مسئول با اشاره به ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان در مناطق محروم روستایی استان تصریح کرد: دندانپزشکان دانشگاه در قالب ده گردشی با استفاده از یونیت‌های سیار در خانه بهداشت‌ها نیز به‌صورت رایگان خدمات پیشگیرانه و درمانی ارائه کرده‌اند. 
دکتر یاهوئیان، هدف از این خدمت‌رسانی را کاهش تعداد دندان‌های پوسیده و داشتن دندان‌های فاقد مشکل در قالب برنامه عاری از پوسیدگی به ویژه در پایان مقطع ابتدایی و همچنین در گروه‌های هدف بزرگسال، درمان پوسیدگی و پیشگیری از هزینه‌های درمانی و بعضاً عمل‌هایی جراحی ذکر کرد.

برچسب ها: دندانپزشکی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار